Formule 1: Představení Mercedes-AMG F1 W12 E Performance

Představení W12  je výzva týmu MERCEDES PETRONAS F1 TEAM’S  pro rok 2021!  Tým MERCEDES-AMG PETRONAS F1 představil svůj vůz pro roku 2021, protože byl stavěn s nadšením pro novou sezónu Formule 1

  • Mercedes-AMG F1 W12 E Performance staví na pevné základně svého předchůdce, ale zahrnuje výrazné aerodynamické změny spolu s vylepšeními v oblastech, jako je odpružení, chladicí systém a pohonná jednotka.
  • Základní černá barva zůstává pro druhou sezónu, což podtrhuje odhodlání týmu zlepšit rozmanitost a začlenění do týmu a našeho sportu, spolu s prvky tradiční závodního stříbrné zviditelňující Mercedes-AMG.
  • Toto Wolff: „Náš skepticismus a hlad nás pohánějí a dodávají nám zápal pro každou novou sezónu – protože výsledková tabulka začíná na nule a je vždy možné najít více výkonu. A to je vzrušující.“
  • W12 dokončí svá první kola v den zahájení předsezónního testování v Bahrajnu, v pátek 12. března 2021.
Mercedes-AMG F1 W12 E Performance Launch

 

 

Mercedes-AMG F1 W12 E Performance Launch

 

 

Mercedes-AMG F1 W12 E Performance Launch

 

Mercedes-AMG F1 W12 E Performance Launch

 

Formule 1: Představení Mercedes-AMG F1 W12 E Performance

 

Pouhých 12 týdnů po posledním mávnutí šachovnicovou vlajkou v sezóně Formule 1 2020, tým Mercedes-AMG Petronas Formule 1 oficiálně odhalil svou výzvu pro sezónu 2021. Mercedes-AMG F1 W12 E Performance se dnes představuje v  technickém centru v Brackley, kde se oficiálně otevírá špičkové zařízení, které bylo vytvořeno za posledních 18 měsíců.

V továrně to přes zimu hučelo jako v úle,  členové týmu hledali nová řešení, příležitosti a vylepšení. Dlouhé dny, dlouho do noci, tvrdá rozhodnutí a intenzivní termíny – společné úsilí každého člena týmu, který se spojí, aby zajistil, že W12 je připraven vyrazit na trať podle plánu.

„Každý rok znovu nastavujeme zaměření a definujeme správné cíle,“ řekl Toto Wolff. „Může to znít prostě, ale je to zatraceně těžké a  to  je zřejmě také důvodem, proč nejsou žádné sportovní týmy,které by dosáhli titulu sedmkrát po sobě.

Může se stát tolik věcí a je velmi přirozené zvyknout si na úspěch, a proto za něj nebojovat tak tvrdě.

„Ale to neplatí pro tento tým. Vidím stejný zápal jako poprvé, když jsem prošel těmito dveřmi v roce 2013. Každá sezóna představuje novou výzvu, a pro nás nový cíl ,který chceme dosáhnout. Rok 2021 přináší změny předpisů, které by mohly ovlivnit naši konkurenceschopnost, plus omezení nákladů a práce na hlavních změnách pravidel v roce 2022. To jsou vzrušující výzvy. “

Vyzývatel týmu do roku 2021 se jmenuje Mercedes-AMG F1 W12 E Performance a je náš první vůz, který používá označení „E PERFORMANCE“, což znamená  sladění s výkonovou divizí Mercedes-AMG v budoucnu. „E PERFORMANCE“ je nový technologický štítek, který bude používán v názvech produktů a štítek na všech připravovaných hybridních automobilech Mercedes-AMG Performance – jejichž rysem je přímá kaskádová technologie F1 a zejména práce Mercedes AMG High Performance Powertrains v Brixworthu.

Užší spolupráce týmu s AMG se odráží také v novém nátěru 2021, kdy značka AMG nahradila tvar hvězdy na krytu motoru, který nyní bledne na tradiční závodní stříbrné barvě Mercedesu na základním černém nátěru představeném v roce 2020. Nejvýraznější barvou zůstává ikonická zelená značky  hlavního partnera PETRONAS na předních a zadních bocích, křídle, zrcátkách a halo, s paralelními zelenými a stříbrnými pruhy na bocích vozu, které symbolizují více než deset let partnerství mezi Mercedesem a PETRONAS. Vizuální identitu dotváří vínová barva týmového akcionáře a hlavního partnera INEOS, která se objevuje na airboxu a na vnitřní straně předních křídel. Výsledkem je výrazný a osobitý vzhled pro nadcházející sezónu.

V této sezoně také začíná nová  kapitola týmu, která následuje po oznámení ze závěru loňského roku, že Toto, Daimler a INEOS se stanou třetinovými akcionáři.

„Skutečnost, že jsme byli schopni přilákat INEOS jako investora, ukazuje, že máme silné obchodní zázemí a že F1 je i nadále vysoce atraktivní platformou pro velké značky a společnosti,“ uvedl Toto. „Vidíme také mírný posun ve způsobu, jakým týmy F1 fungují a nová struktura nás posune směrem k obchodnímu modelu, který je více známý v amerických sportovních franšízách.

„Zároveň mít tři silné akcionáře v týmu nám dává ještě větší stabilitu do budoucna. Na osobní úrovni jsem velmi rád, že se mohu dlouhodobě zavázat k týmu a mírně zvýšit svůj podíl. Vždycky jsem tvrdil, že tento tým je pro mě jako rodina, a jsem neuvěřitelně hrdý čeho jsme společně dosáhli.

 

Nejvýznamnější technické změny pro sezonu 2021

Největší technickou výzvou pro vozy F1 2021 bylo přizpůsobení se novým aerodynamickým předpisům zavedením několika významných změn v klíčových výkonnostních oblastech vozu.

„Pokud se snažíte vůz zpomalit, což je přesně to, k čemu měly změny předpisů směřovat, úprava podlahy je zdaleka nejjednodušší a nejlevnější způsob, jak dosáhnout tohoto cíle,“ řekl James Allison. „Podlaha je tak důležitou aerodynamickou složkou, že malé geometrické změny přinášejí velké snížení výkonu. Jakmile byla stanovena pravidla, naším úkolem bylo přijít na to, jak obnovit ztráty způsobené změnami.“

Pro  designéry to byla významná výzva, když se snažili snížit výkon těchto regulačních změn. Čtyři klíčové úpravy podlahy jsou:

  • Trojúhelníkový výřez na okraji podlahy přední části u zadních kol.
  • Zmenšení rozpětí křídel zadního brzdového kanálu o několik centimetrů.
  • Snížení výšky dvou vnitřních vzpěr, které jsou nejblíže středové difuzoru automobilu
  • Utěsnění štěrbin v podlaze kolem bargeboardů.

Při vývoji modelu W12 bylo klíčové zaměření na aerodynamické změny, ale některé části našeho nového vozu jsou díky novým pravidlům  totožné s modelem W11.

„Změny se budou tým od týmu lišit, jelikož pravidla nevyžadovala, abyste měnili stejné věci,“ vysvětlil James Allison. „Pravidla zmrazí velkou část vozu, ale poté každému týmu dají dva žetony, které mohou utratit za výměnu svého vozu. Spolu s žetony přichází nákupní seznam, který ukazuje, kolik žetonů je pro každou výměnu zapotřebí. Jak se týmy rozhodly, co použijí své žetony záleželo zcela na nich.

„Kromě toho existují některé části vozu, které můžete měnit bez tokenů , například pohonnou jednotku , chladicí systémy, odpružení a samozřejmě všechny aerodynamické povrchy. Utratili jsme své žetony, ale vyhráli jsme . Zatím nesdělíme, jak jsme je použili. To se ukáže v pravý čas. Jakmile se rozběhnou závody, musí být po celý rok téměř všechno pod  kapotou vozu nezměněno. Se zvláštním souhlasem FIA, můžete provést změny týkající se spolehlivosti nebo úspory nákladů, ale pokud část vašeho vozu nefunguje dobře, pak jste uvízli po celou sezónu. “

„Naše další práce představovala běžný zvyk hledat aerodynamické příležitosti na každém čtverečním centimetru vozu, se zvláštním důrazem na hledání míst, kde můžeme investovat větší váhu do aerodynamické geometrie,“ dodal James.

„Rok 2021 umožňuje, aby byla auta o 6 kg těžší, a máme dalších pár kilogramů, které můžeme využít  v důsledku zákazu DAS. Kromě toho nás pravidla pro přenos omezila na zjišťování, jak můžeme zajistit, aby některé části měly delší životnost, takže jsme nemusíte je tak často měnit. “

V letošním roce vstoupí v platnost nová omezení aerodynamického testování (ATR), přičemž se zkrátí celková doba vyhrazená pro testování v aerodynamickém tunelu a testování CFD. Kromě toho je to forma handicapu, která dává týmům menší nebo větší přístup k těmto aerodynamickým nástrojům v závislosti na jejich pozici v Mistrovství. Proto díky našemu vítězství v šampionátu v roce 2020 budeme mít v roce 2021 o 22% nižší přístup ve srovnání s týmem na posledním místě.

„Vždy jsme se snažili vytěžit maximum z každého aerodynamického tunelu a relace CFD, ale není nic jako zavést nové omezení, aby se obnovila rychlost, aby se stala produktivnější a efektivnější,“ řekl James. „Jsme odhodláni najít lepší způsoby práce, abychom mohli zmírnit účinek tohoto znevýhodnění.“

Pirelli představuje v této sezóně novou odolnější pneumatiku, kterou si týmy vyzkoušely loni v Portimão, Bahrajnu a Abú Dhabí. Žádný z týmů s tím neměl mnoho zkušeností a v letošním předsezónním testování sezapočítá každé kolo na trati s novými pneumatikami.

„Pneumatika je o něco pomalejší jako kompromis za delší životnost, ale je konzistentní a měla by nám zajistit bezproblémové závodění,“ řekl James. „Během roku 2021  však bude zajímavý faktor konkurenceschopnosti. Při každé změně pneumatik se musí závodní týmy učit, jak najít to správné místo, kde nová pneumatika podá  nejlepší výkon.“

 

 

Foto: Mercedes- Benz archive