
Finálová část trojzápasu se koná na Interlagosu v Sao Paulu
Toto Wolff hovoří o Velké ceně Sao Paola
„Poslední dva závody v Austinu a Mexico City nebyly naše nejčistší, takže se zaměříme na hladší víkend na Interlagosu. Navzdory výzvám v USA a Mexiku jsme s W15 dále rozvíjeli naše porozumění. Vzhledem k naší pozici v šampionátu jsme byli schopni vyzkoušet si věci s malými penalizacemi. I když se stále soustředíme na maximalizaci našich výsledků každý víkend, testování a učení budou cenné pro to, abychom se silně připravili na rok 2025. V tomto přístupu budeme pokračovat i tento víkend v Brazílii. Interlagos je pořádný okruh pro piloty se spoustou zvlnění a náročným mixem nízko, středně rychlých a vysokorychlostních zatáček. Vzhledem k tomu, že se jedná o předposlední sprint formát roku, budeme muset od prvního tréninku předvést efektivní výkon, abychom dostali vůz do dobrého okna. Víme, že bude těžké konkurovat Ferrari a McLarenům, které v posledních závodech vypadaly silně. Stále na tom ale budeme tvrdě pracovat a uvidíme, jak na tom bude naše relativní výkonnost během víkendu.“
VELKÁ CENA SÃO PAULA
- Autódromo José Carlos Pace je s délkou pouhých 4,309 km čtvrtou nejkratší tratí v kalendáři F1 pro rok 2024, hned za Monakem, Zandvoortem a Mexikem.
- Dějiště Velké ceny São Paula se nachází 800 metrů nad mořem, což je druhá nejvyšší nadmořská výška v kalendáři F1 po Mexico City (které leží v nadmořské výšce 2 300 m).
- Interlagos je skladba dvou extrémů. První a třetí sektor vyžadují na dlouhé rovinky vůz s nízkým odporem, ale prostřední sektor je klikatý a vyžaduje vysoký přítlak. Druhá zóna DRS znamená, že se obvykle více zaměřuje na vyšší přítlak pro maximálně nejrychlejší kolo, ale stále je třeba najít rovnováhu s konkurenceschopností na rovinkách během závodu.
- Mezi výjezdem z 12. zatáčky a brzdnou zónou první zatáčky je 1,2 kilometru jízdy na plný plyn se změnou převýšení o 33 metrů.
- Největší rozdíl v nadmořské výšce je mezi startovní/cílovou rovinkou do 4. zatáčky, kde je 40metrový pokles převýšení.
- Dlouhá rovinka před začátkem kola také vyžaduje chytré nasazení energie ze strany ERS, aby se maximalizoval výkon na konci výjezdového kola, kdy jezdci začínají své letmé kolo.
- První zatáčka je silně nakloněna směrem dovnitř, což odlehčuje levé přední kolo a způsobuje časté zablokování. Protože je však pneumatika nezatížená, jsou defektní místa méně pravděpodobná a časová ztráta není tak vysoká, jak byste očekávali, kvůli strmému náklonu a rozmanitosti zatáček, které mohou řidiči projet. Rozmanitost linií je také to, co dělá tuto zatáčku vhodnou pro předjíždění.
- Startovní rošt do kopce vyžaduje, aby piloti našli rovnováhu mezi co nejjemnějším držením vozu na brzdách, aniž by se rozjeli dozadu.
- Od zatáčky 10 do zatáčky 6 (vzdálenost přibližně 3,5 km) odvádí levá přední pneumatika velmi malou práci, a proto se rychle ochlazuje, což představuje složitou technickou výzvu pro udržení pneumatiky v teplotním rozmezí.
- S dlouhými rovinkami a druhou DRS zónou je Interlagos jednou z nejlepších tratí sezóny pro předjíždění. Pro bránící vůz však může být obtížné spravovat baterii, protože zde není mnoho velkých brzdných zón pro rekuperaci energie.
- Velká cena São Paula je pátým sprintem F1 v sezóně 2024, přičemž v kalendáři sprintů v této sezóně zbývá už jen Katar.
- Bude to již čtvrtý rok v řadě, kdy okruh hostí sprint víkend.
- je velmi plynulý okruh se spoustou kombinovaných vstupů do zatáček (kde zatáčíte a brzdíte zároveň), což znamená, že důležitá je dobrá stabilita. Potřebujete však také dobrou přední část pro nízkorychlostní střední sektor.
- Teploty dráhy mohou v Brazílii dosáhnout jedněch z nejteplejších v sezóně, a to až 60 °C. A v tomto ročním období jsou běžné bouřky, které mohou potenciálně okořenit víkend.
- Od roku 2021 je závod na okruhu známý jako Velká cena São Paula.
- Valtteri Bottas vyhrál v roce 2021 úvodní závod F1 Sprint na Interlagosu. O rok později zde George Russell vyhrál svůj první závod F1 Sprint.
- O den později v roce 2022 vyhrál George svou první Velkou cenu F1, když vedl na W13 1-2 s Lewisem za sebou.
- Lewis má na svém kontě tři vítězství na tomto okruhu (2016, 2018 a 2021) a v roce 2022 byl sedminásobný mistr světa při oficiálním ceremoniálu jmenován čestným občanem Brazílie.
- Tým má na kontě celkem šest výher na Interlagosu. Kromě čtyř vozů Lewise a George vyhrál v São Paulu také Nico Rosberg (2014 a 2015).
Zdroj: Mercedes AMG-PETRONAS Formula One Team