V napínavé kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska se tým Scuderia Ferrari HP kvalifikoval na čtvrtém a šestém místě s Carlosem Sainzem a Charlesem Leclercem, a to za obzvláště obtížných podmínek na trati. Výsledek není nic zvláštního, ale povětrnostní podmínky byly úplně jiné než které jsme viděli v pátečním volném tréninku, takže řízení každé části kvalifikace bylo obzvláště komplikované.
Déšť, ale suchá trať.
Na startu byla trať vlhká, protože mírně mrholilo, ale ne natolik, aby vyžadovala přechodné pneumatiky, zatímco teplota trati byla přibližně poloviční oproti páteční. Všichni jezdci vyjeli na měkké sadě pneumatik a Carlos se bez problémů dostal do další fáze. Charles s tím trochu bojoval, ale nikdy nebyl v ohrožení. V Q2 španělský pilot opět okamžitě zajel konkurenceschopný čas, aby se dostal do další fáze, zatímco Leclerc potřeboval druhou sadu nových měkkých pneumatik, což znamenalo, že Carlos měl pro Q3 dvě sady nových, zatímco Charles měl jen jednu, kterou namontoval okamžitě, protože radarový snímek počítal s tím, že se déšť vrátí v závěrečných minutách. Poté zajel dobrý čas 1’15″905, což ho zařadilo na provizorní čtvrté místo, a Carlos zapsal 1’16″204. Spolu s několika dalšími jezdci se Sainz ve své druhé jízdě zlepšoval, jak se trať vyvíjela, dostal se na 1’15:696 a získal čtvrté místo na roštu, zatímco Leclerc se propadl na šesté místo a vyjel na ojeté sadě pneumatik, ale nebyl schopen zajet měřené kolo, protože kvalifikace byla po havárii Yukiho Tsunody přerušena červenou vlajkou. Po restartu se žádný z jezdců nezlepšil, částečně i proto, že na Hungaroringu opět začalo pršet, takže pozice na startovním roštu zůstaly nezměněny.
Závod.
Cílem je nyní přivézt z nedělního závodu co nejvíce bodů, protože boj o stupně vítězů může být vzhledem k rychlosti dvojice McLaren a Maxe Verstappena obtížný. Někteří z obvyklých soupeřů však startují více vzadu, a tak se budeme muset chopit každé příležitosti, která se nám naskytne. Přijatelný výsledek bude záviset na čistém startu, po kterém bude následovat perfektní provedení strategie, a pit stopů budou životně důležité, stejně jako hospodaření s pneumatikami, protože teploty pro závod na 70 kol budou opět stoupat.
Carlos Sainz #55
„Celkově jsme měli dobrou kvalifikaci, s velmi solidními koly pokaždé, když jsem byl na trati, tlačil jsem náš vůz na limit. Tento víkend jsme se trochu zlepšili, ale když se podívám na čas, myslím, že dnešní čtvrté místo byl nejlepší výsledek, kterého jsme mohli dosáhnout. Zítra se musíme extrémně soustředit po celý závod, protože by se mohly objevit příležitosti a my se musíme ujistit, že jsme tam, abychom je využili. Pojďme závodit!“
Charles Leclerc #16
„Šesté místo není výsledek, se kterým bych byl spokojený. Moje kolo v Q3 nebylo nejčistší, ale po červené vlajce jsme věděli, že bude opravdu těžké se zlepšit, a přesto jsme to zkusili. Myslím, že to bylo to nejlepší, co jsme dnes mohli udělat. Celkově musíme zapracovat na tom, abychom se vrátili do tempa, které jsme měli na začátku sezóny. Zítra budeme tlačit na to, abychom maximalizovali počet bodů pro náš tým a uvidíme, kam nás to zavede.“
Fred Vasseur, šéf týmu Scuderia Ferrari HP
„Dnešní výsledek odráží situaci, pokud jde o hierarchii mezi týmy. McLaren byl rychlý za všech podmínek a zaslouží si být v první řadě, zatímco my se musíme soustředit sami na sebe. Během volného tréninku byla teplota trati téměř 60 stupňů a pak jsme v kvalifikaci měli na začátku lehkou přeháňku a bylo mnohem chladněji, což ztížilo zvládnutí kvalifikace, i když podmínky jsou pro všechny stejné. Samozřejmě, že by bylo lepší startovat blízko čela, ale ze čtvrtého a šestého místa můžeme stále získat dobré body a zaútočit na stupně vítězů, protože si myslíme, že máme konkurenceschopné závodní tempo. Není to tak těžké jako dřív předjíždět, zejména ve druhé DRS zóně, takže musíme vidět, co můžeme udělat zítra v závodě, který bude náročný na práci s pneumatikami, protože se očekává, že bude opět teplo. Je jasné, že stále musíme tlačit na vývoj našeho vozu, abychom dohnali ty, kteří jsou vepředu, ale mezitím musíme v zítřejším závodě maximalizovat zisk bodů.“
Zdroj: Scuderia Ferrari HP