Velká cena Japonska – sobotní závod – tým Scuderia Ferrari  

Po dosud nejtěžší kvalifikaci sezóny si to Scuderia Ferrari vynahradila v neděli v Japonsku, když díky Carlosu Sainzovi odjela ze Suzuky na třetím místě, zatímco Charles Leclerc se probojoval z osmého místa na startovním roštu na čtvrté místo v průběžném pořadí, což je bodový zisk potvrzující druhé místo týmu v průběžném pořadí. Ferrari nasadilo  pro své jezdce rozdílné strategie s cílem přivézt domů co nejlepší výsledek. Pro tým to bylo páté umístění na stupních vítězů ve čtyřech závodech, včetně Carlosova vítězství v Austrálii. Ferrari má nyní na kontě 120 bodů, 21 bodů za vedoucím Red Bullem. To je téměř dvojnásobek oproti loňským čtyřem závodům, kdy se ve čtvrtém kole v Ázerbájdžánu jel i sprint. Pro Sainze je to 21. umístění na stupních vítězů, třetí ze tří závodů, kterých se letos zúčastnil. Charles byl zvolen „Jezdcem dne“ a jezdci týmu Scuderia vyhráli toto ocenění v každém dosavadním závodě této sezóny.

Carlos Sainz

Jeho závod byl dlouhou šachovou partií v boji s pneumatikami proti soupeřům kolem něj. Na startu Carlos odrazil Fernanda Alonsa, který jel na měkkých pneumatikách, a od té doby se vydal stíhat Landa Norrise. Carlos odvedl skvělou práci, když z vozu SF-24 na středně tvrdých pneumatikách dostal vše, a prodloužil oba své stinty, což se vyplatilo v závěrečných fázích, kdy musel na jezdce McLarenu dohánět téměř deset sekund ve zbývajících 16 kolech. Podařilo se mu to na tvrdých pneumatikách, které byly o deset kol mladší než pneumatiky jeho soupeře. Carlos měl rychlost na to, aby Norrise dohnal a předjel ho devět kol před koncem, dostal se na čtvrté místo, než se okamžitě dostal před Charlese, který se při strategii jednoho pit stopu staral o svou sadu tvrdých pneumatik. Carlos Sainz je nyní čtvrtý v šampionátu jezdců, čtyři body za svým týmovým kolegou na třetím místě.

Charles Leclerc

Charles předvedl skvělý vzestup pořadím, který byl založen na brilantní práci při řízení jeho středně tvrdých pneumatik po dobu 25 kol po druhém startu poté, co byl závod v úvodním kole přerušen červenou vlajkou po kolizi mezi Alexem Albonem a Danielem Ricciardem. Tým se rozhodl vybavit oba vozy novými středně tvrdými pneumatikami s cílem ujet celou vzdálenost pouze s jednou zastávkou navíc. Charles dokonce několik kol vedl, než 27 kol před koncem nasadil tvrdé pneumatiky, právě když Lando Norris absolvoval svůj druhý pit stop. Od té chvíle se monacký pilot dokázal anglickému soupeři bránit a navzdory velmi dlouhému stintu běžel dobré tempo. Neztrácel čas tím, že zdržoval Red Bully Maxe Verstappena a Sergia Péreze, raději se staral o své pneumatiky a také nechal Carlose na mnohem čerstvějších pneumatikách, aby se dostal dopředu. Díky chytrému vedení závodu se proto dostal z osmého na čtvrté místo, což na trati v Suzuce, která je známá obtížností předjíždění, není málo.

Čeká nás první sprint

Mistrovství světa Formule 1 pokračuje za čtrnáct dní a po pěti letech se do kalendáře vrací Velká cena Číny. Okruh Shanghai International Circuit bude také hostit první sprintový víkend sezóny.

Carlos Sainz #55

„Byl to dobrý den pro celý tým. Odjeli jsme velmi solidní závod a přivezli domů spoustu bodů, čímž jsme maximalizovali potenciál našeho balíku. Pár dobrých startů mě udrželo v dobré pozici a od té doby jsme to zvládli perfektně, s velmi dobrým tempem na obou směsích a dobrými předjížděními, aby strategie fungovala. Samozřejmě chceme bojovat o něco výš, ale pokud budeme takto tlačit dál, jsem si jistý, že budeme mít více příležitostí. Nyní jsme se s týmem vrátili do továrny a od zítřka se začneme připravovat na Čínu.“

Charles Leclerc #16

„Když se podívám jen na dnešní závod, jsem docela spokojený, protože není nic, co bychom mohli udělat lépe. Naše rychlost, práce s pneumatikami, komunikace a strategie byly opravdu dobré. To, co nám však zabránilo v dosažení lepšího celkového výsledku, je především díky naší včerejší kvalifikaci. Od Austrálie jsme měli v kvalifikaci problémy s umístěním pneumatik do správného okna ve výjezdových kolech, což je něco, s čím jsme nikdy předtím nebojovali, takže se na to musíme v příštích dnech opravdu soustředit, abychom se ujistili, že to v Číně dokážeme dát dohromady.“

Fred Vasseur – šéf týmu           

„Dnes náš tým pracoval klidným a soustředěným způsobem, aby dosáhl svých cílů. Přes zimu jsme udělali skutečný krok vpřed a výsledky jsou vidět na trati. Měli jsme velmi solidní neděli, zajistili jsme si nejlepší možný výsledek po včerejší náročné kvalifikaci a to je něco, na čem musíme rozhodně zapracovat. Tým v závodě odvedl vše perfektně, od strategie až po práci s pneumatikami. Oba jezdci odvedli skvělou práci při řízení svých strategií. Vzhledem k tomu, že Carlos startoval blíže k čelu, mohli jsme být agresivnější, takže zakončil útok a předvedl několik skvělých předjížděcích manévrů. S Charlesem jsme byli trochu limitovanější, protože byl na startovním roštu osmý, ale zajel vynikající první stint, takže jsme byli schopni provést strategii jednoho pit stopu, což znamenalo, že získal spoustu míst. Při pohledu na výsledek je jasné, že je stále co zlepšovat, pokud chceme dostat Red Bull pod tlak, a to je to, co bychom chtěli udělat od příštího kola v Číně.

 

V Suzuce svítilo sluníčko, teplota vzduchu je 22 stupňů, teplota trati byla 40 stupňů .

 

Start

Carlos a Charles jsou na startovním roštu na středně tvrdých pneumatikách čtvrtý a osmý. Tyto pozice si udrželi, ale závod je okamžitě přerušen červenou vlajkou po nehodě Daniela Ricciarda a Alexe Albona.

Restart

Po 30minutové přestávce na opravu bariér ve 3. zatáčce závod pokračuje s oběma vozy Ferrari na nových středně tvrdých pneumatikách. Carlos zůstává čtvrtý a Charles předjíždí Lewise Hamiltona na sedmém místě.

Kolo 12. Lando Norris zajíždí do boxů kvůli výměně pneumatik, takže Carlos je třetí a Charles šestý.

Kolo 13 . Oscar Piastri boxy. Charles Leclerc je pátý.

Kolo 14. Fernando Alonso zajíždí do boxů. Charles Leclerc je čtvrtý.

Kolo 16. Carlos zajíždí do boxů (2,3 sekundy) a nasazuje středně tvrdé pneumatiky, které použil při prvním startu, a vrací se na sedmé místo. Leclerc je druhý.

Kolo 17. Nyní Max Verstappen posílá Charlese do vedení.

Kolo 19. Carlos předjel Hamiltona a dostal se na šesté místo.

Kolo 21. Sainz předjel George Russella a  posunul se na páté místo.

Kolo 27. Charles zajíždí do boxů, aby přezul na tvrdé pneumatiky, a vrací se na šesté místo před Russella. Norris také zajíždí do boxů, takže Carlos je až třetí.

Kolo 33. Piastri zajíždí do boxů a Leclerc se posouvá na páté místo za Alonsa.

Kolo 34. Pérez a Alonso zajíždějí do boxů. Carlos je druhý před Charlesem.

Kolo 35. Verstappen zajíždí do boxů, Sainz vede a Charles je stále třetí.

Kolo 36. Pérez předjel Charlese a dostal se na třetí místo, Carlos v příštím kole zajede do boxů, aby  přezul na tvrdou sadu, a vrátí se na sedmé místo za Lewise Hamiltona.

Kolo 37. Sainz se dostává před Hamiltona a Russella, kteří zajeli do boxů přezout pneumatiky.

Kolo 44. Carlos předjel Norrise a posunul se na čtvrté místo.

Kolo 46. Sainz se dostal na stupně vítězů, když předjel svého týmového kolegu.

Cíl. Charles  se stal „Pilotem dne“. Carlos se posunul ze čtvrtého na třetí a Charles z osmého na čtvrté.

 

Zdroj: Scuderia Ferrari

 

Formule 1 – MSC Cruises Japanese Grand Prix 5.-7.4.2024