Velká cena Číny – nedělní závod – tým Mercedes AMG-PETRONAS Formula One

Piloti si v Šanghaji vybojovali dvojnásobný počet bodů

  • George Russell skončil v nedělní Velké ceně Číny na šestém a Lewis Hamilton na devátém místě.
  • Po náročné kvalifikaci se George zařadil na 8. místo na středně tvrdých pneumatikách a Lewis na měkké směsi na 18. místo.
  • George v úvodním kole předjel obě Ferrari a v úvodních fázích se dostal na šesté místo, zatímco Lewis bojoval o bodované pozice.
  • Časný pitstop na středně tvrdých pneumatikách přiměl oba vozy ke strategii dvou zastávek. Výjezd safety caru umožnil, aby se tyto druhé zastávky uskutečnily ve XX. kole a nasadily se tvrdé pneumatiky.
  • Nepovedený restart a druhý výjezd safety caru přinesly Lewisovi několik dalších pozic a Lewis se pak probojoval na body, když předjel Ricciarda a Hülkenberga.
  • George mezitím zajel solidní závod a získal místa před Piastrim a Alonsem, zatímco rychlost Ferrari byla příliš silná na to, aby se proti ní dalo zmírnit.
  • V závěrečných fázích se oba pokusili tlačit na vůz před sebou, ale museli se spokojit se šestým a devátým místem v cíli.

GEORGE RUSSELL

„Startovat z osmého místa a získat pár pozic, to bylo to, co jsme od dnešního závodu očekávali. Výsledek je pravděpodobně spravedlivý a víme, že máme co dělat. V posledních třech závodech jsme sváděli podobnou bitvu s Alonsem a Piastrim, takže šesté místo je zhruba tam, kde je náš vůz v současnosti. Celkově to byl zajímavý víkend. Ve formátu sprintu jsme skončili se dvěma velmi odlišnými nastaveními vozu od pátku a soboty ráno až do zbytku víkendu. Je toho hodně, co je třeba probrat, a doufejme, že bude na čem stavět. Musíme pokračovat v přidávání výkonu vozu, abychom skončili výše na startovním roštu. Budeme na tom i nadále usilovně pracovat.“

 LEWIS HAMILTON

„Jel jsem dopředu a dostal se na body, ale byl to těžký závod. Nakonec jsem včera udělal špatnou změnu nastavení vozu a doplatil jsem na to. Mám v plánu se ujistit, že to v budoucnu neudělám! Zdá se, že auto funguje v malém okně a myslím si, že to byla správná věc. Bohužel, dnešní den byl velmi obtížný. Tým však odvedl skvělou práci při pit stopech a George si vedl dobře, když získal několik solidních bodů. Jsem si jistý, že příští závod v Miami bude lepší. I když jsem neměl nejlepší závod, bylo úžasné vidět tady neuvěřitelné fanoušky. Jsou jedny z nejlepších na světě. Jsem moc vděčný, že je po několika letech zase vidím a vytvořilo to skvělou atmosféru.“

 TOTO WOLFF, ŠÉF TÝMU A CEO

„Vzhledem k tomu, kde jsme dnes startovali, a co je důležitější, kam jsme vozy umístili z hlediska jejich nastavení po sprintu, šesté a deváté místo byla nejlepší předpověď z našich předzávodních simulací. Vůz, který máme pod sebou, není v současné době dostatečně rychlý. Musíme se však ujistit, že se nesnažíme každý víkend najít stříbrnou kulku, pokud jde o to, jak jezdíme s autem; Musíme se zaměřit na to, abychom správně zvládli základy a maximalizovali balíček, který máme. Dnes jsme neměli auto ve správném okně, po sprintu jsme udělali příliš mnoho extrémních změn, a to udělalo nejdůležitější část víkendu mnohem náročnější. Víme, že dnešní výsledek není celkově dostatečně silný, takže musíme sáhnout hluboko do kapsy, abychom dosáhli zlepšení. Peloton za Red Bullem je vyrovnaný a malé detaily mohou znamenat velký rozdíl, pokud jde o konečné umístění. V nadcházejících závodech máme před sebou vývoj, který, jak doufáme, bude krokem vpřed a zlepší vůz.“

 ANDREW SHOVLIN, TECHNICKÝ ŘEDITEL TRAŤOVÉ ČÁSTI

„Vždycky to pro nás byl těžký závod. Momentálně nejsme dost rychlí a nekvalifikovali jsme se dobře. Naše cílové pozice byly přesně tam, kde jsme je dnes ráno předpovídali. George z toho nemohl vytěžit víc; Měl dobrý start, který ho posunul před Ferrari, ale v prvním stintu jsme toho ze zadních pneumatik ubrali příliš a museli jsme zajet do boxů dříve, než jsme plánovali. S touto brzkou zastávkou by bylo bolestivější, ale dvě výjezdy safety caru nám pomohly a neutralizovaly kompenzaci stáří pneumatik. Závod odtud byl přímočarý. Nebyli jsme dost rychlí na to, abychom zaútočili na Sainze, ale měli jsme rychlost na to, abychom se udrželi před Fernandem. Lewisův závod nebyl jednoduchý, protože na měkkých pneumatikách toho moc nezískal. Poté uvízl v dopravní zácpě na vnitřní stopě kolem druhé zatáčky a ztratil s vozy na široké čáře. Po sprintu jsme na jeho voze udělali nějaké změny a je jasné, že to nebylo zlepšení vozu. To ztížilo kvalifikaci i závod. Snažil se zatočit s vozem a musel k tomu použít sílu, což poškozovalo zadní pneumatiky. Rozhodli jsme se ho postavit do boxů za virtuálním safety carem, abychom se vyrovnali ostatním vozům, ale většina našich soupeřů udělala totéž, jakmile vyjel safety car. Těžili jsme z toho, že pár vozů odpadlo dopředu, ale vzhledem k úvodní části závodu to byla úleva, že jsme získali nějaké body. Budeme tvrdě pracovat, abychom zajistili, že v příštím závodě v Miami odvedeme lepší práci.“

Zdroj: Mercedes AMG-PETRONAS Formula One Team

Formule 1 – Lenovo Chinese Grand Prix – 19. – 21.4.2024