Až zítra v 15 hodin středoevropského času odstartuje Velká cena Belgie, Charles Leclerc z týmu Scuderia Ferrari HP se postaví na pole position. V kvalifikaci ovlivněné deštěm si monacký pilot vedl skvěle a zajel druhý nejrychlejší čas, po kterém byl povýšen na první místo na startovním roštu, protože Max Verstappen vstupoval do kvalifikace s vědomím, že bude muset podstoupit penalizaci deseti míst na startovním roštu za výměnu pohonné jednotky na svém voze. Jedná se tedy o Charlesovu 25. pole position ve Formuli 1, z toho 251. pro Ferrari. Méně dobře dopadl Carlos Sainz, který při svém posledním pokusu nevyužil své nové pneumatiky do přechodných podmínek naplno a bude startovat ze čtvrté řady.
Správná rozhodnutí.
Kvalifikace byla za morkých podmínek, což ji učinilo velmi nepředvídatelnou, protože všichni jezdci byli na trati po celou dobu na pneumatikách do přechodných podmínek, což byla obzvláště obtížná situace, protože počet dostupných sad je omezený. Charles a Carlos použili dvdě v Q1 a tak v Q2 poprvé absolvovali druhý set použitý v předchozí části. Jejich počáteční časy nebyly dost dobré a tak si s přibývajícím deštěm nasadili novou sadu. Oba odvedli velmi dobrou práci, když vytěžili maximum z čerstvých pneumatik a dostali se do závěrečné fáze, ve které tým zvolil stejnou strategii jako v Q2 a oba jezdce poslal na ojetých pneumatikách, s nimiž Leclerc zajel 1’54″487 a Sainz 1’54″518. Oba vozy SF-24 pak zajely do boxů pro poslední nové sady a vyjely na trať, aby se pokusily pouze o jedno měřené kolo. Navzdory dešti, který v některých částech trati zesílil, Charles zajel perfektní kolo, využil přilnavosti nových pneumatik a zajel druhý nejrychlejší čas 1’53″754 za Verstappenem, zatímco Carlos se snažil najít přilnavost a udělal malou chybu, takže se zlepšil jen s malým náskokem a dostal se na 1’54″477. což mu zajistilo osmé místo, které se pak kvůli penalizaci pro vůz číslo 1 Red Bullu stalo sedmým.
Velká cena Belgie – sobotní kvalifikace
Těsný a nepředvídatelný závod.
Zítřejší Velká cena na 44 kol vypadá otevřeněji než kdy jindy: předpověď počasí je nejistá a předjíždění ve Spa-Francorchamps je vždy možné. Je však zřejmé, že nový povrch trati zvyšuje degradaci pneumatik. Charles a Carlos budou muset ze svých pozic vytěžit maximum ze startu, první jmenovaný se pokusí odpoutat od vláčku vozů za sebou a všichni budou chtít využít DRS, zatímco Carlos se bude snažit posunout v pořadí nahoru, protože ukázal, že má potenciál na to, aby startoval o několik řad více vpřed.
Charles Leclerc #16
„Je to dobrý pocit startovat z čela startovního roštu. Není to nejlehčí trať, na které bych mohl v úvodním kole obhajovat první pozici, ale udělám vše pro to, abych to proměnil ve vítězství týmu. Svou roli sehrály i povětrnostní podmínky a dnešní výsledek předčil naše očekávání. Je to dobrý pocit, když začínáte z čela startovního roštu. Není to nejlehčí trať, na které bych mohl v úvodním kole obhajovat první pozici, ale udělám vše pro to, abych to proměnil ve vítězství týmu. Svou roli sehrály i povětrnostní podmínky a dnešní výsledek předčil naše očekávání. Nyní se zaměříme na to, abychom se připravili na to samé zítra za sucha.“
Charlec Leclerc
Carlos Sainz #55
„S dnešním konečným výsledkem nemohu být spokojený, protože jsem byl rychlý po celou kvalifikaci a v Q3 jsem nevytěžil maximum z poslední sady pneumatik. Okamžitě v první zatáčce jsem cítil, že nemám stejnou přilnavost jako v předchozích jízdách a celé kolo byl boj. Musím pochopit, co jsem udělal jinak, že mám tak nízkou přilnavost. S dnešním konečným výsledkem nemohu být spokojený, protože jsem byl rychlý po celou kvalifikaci a v Q3 jsem nevytěžil maximum z poslední sady pneumatik. Okamžitě v první zatáčce jsem cítil, že nemám stejnou přilnavost jako v předchozích jízdách a celé kolo byl boj. Musím pochopit, co jsem udělal jinak, že mám tak nízkou přilnavost. Co se týče zítřka, závod bude otevřený a cílem bude získat pozice a bojovat na čele. Je těžké předpovědět, jaké podmínky nás v závodě najdou, ale jsem si jistý, že se naskytnou příležitosti.“
Carlos Sainz
Fred Vasseur – Šéf týmu Scuderia Ferrari HP
„S dnešním výsledkem můžeme být spokojeni, protože vždy dávám přednost tomu, aby vůz startoval z pole position. Samozřejmě bude zajímavé sledovat, co se stane mezi startovní čárou a pátou zatáčkou, protože udržet vedení ve Spa-Francorchamps v úvodním kole může být složité. Charles zajel skvělé kolo a my jsme zvolili správnou strategii, rozhodli jsme se doplnit palivo mezi dvěma jízdami v Q3 a udržet si čerstvou sadu do konce, abychom ji v posledních minutách Q3 využili naplno. Co se týče Carlose, tempo tam bylo po celou kvalifikaci, ale na začátku posledního kola udělal malou chybu a nedokázal ze svých čerstvých pneumatik vytěžit vše. S dnešním výsledkem můžeme být spokojeni, protože vždy dávám přednost tomu, aby vůz startoval z pole position. Samozřejmě bude zajímavé sledovat, co se stane mezi startovní čárou a pátou zatáčkou, protože udržet vedení ve Spa-Francorchamps v úvodním kole může být složité. Charles zajel skvělé kolo a my jsme zvolili správnou strategii, rozhodli jsme se doplnit palivo mezi dvěma jízdami v Q3 a udržet si čerstvou sadu do konce, abychom ji v posledních minutách Q3 využili naplno. Co se týče Carlose, tempo tam bylo po celou kvalifikaci, ale na začátku posledního kola udělal malou chybu a nedokázal ze svých čerstvých pneumatik vytěžit vše. Nevíme, co se stane zítra, ale startovat z pole position je první krok správným směrem. Teď musíme dobře odstartovat a dobře se dostat přes Raidillon a udržet si vedení. Víme, že Max (Verstappen) může být stále nebezpečný a že McLaren bude také rychlý, takže se musíme soustředit sami na sebe, protože víme, že náš včerejší dlouhý stint vypadal dobře.“
Fred Vasseur
Velká cena Belgie – Spa-Francorchamps
Ve Spa-Francorchamps pršelo ještě pár minut před zelenými světly a těsně před zahájením to vypadalo, že bude pršet víc. Teplota trati je 22° C, vzduchu 18° C.
Q1
Všichni jezdci jedou na pneumatikách do přechodných přechodných podmnek. Charles vyjel s 1’57″698, Carlos s 1’58″531. Španělský pilot se dostal na 1’56″528 a pak na 1’56″519, Monacký pilot se zlepší na 1’56″144. Zajíždějí do boxů pro nové pneumatiky: Leclerc zastavuje časomíru za 1’55-349, Sainz zajíždí 1’55″169 a oba se probojovávají do druhé fáze.
Q2
Hrozí další déšť, takže všichni okamžitě vyrážejí na trať, opět na použitých sadách do přechodných podmínek. Carlos zajel čas 1’54″919, Charles 1’55″388, protože déšť sílí a oni si jedou pro čerstvé pneumatiky. Leclerc se zlepšil na 1’54″587 a znovu na 1’54″193, zatímco Carlos zajel 1’54″638 následovaný 1’54″199, když oba prošli do první desítky.
Q3
Trať je stále dost vlhká pro pneumatiky do přechodných podmínek. Carlos a Charles startují na použitých pneumatikách s časy 1’54″487 a 1’54″518. Na nových pneumatikách jedou jedno měřené kolo, Monacký pilot zajel čas 1’53″754, druhý nejrychlejší, ale bude startovat z pole position, protože Max Verstappen má penalizaci na startovním roštu. Sainz jede jen o 40 tisícin rychleji a je osmý za 1’54’477, ale i on se posunul o příčku na sedmé místo, zatímco nizozemský jezdec se propadl na 11. místo.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.
Tato stránka používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a cílení reklam soubory cookie. Jejím používáním s tímto vyjadřujete souhlasOk