Velká cena Belgie – Týmové umístění P3 a P6 na roštu v proměnlivých podmínkách ve Spa
Lewis Hamilton se pro nedělní Grand Prix Belgie postaví na P3 a George Russell na P6.
V kvalifikaci ztížené deštivým počasím zajelo duo čtvrtý a sedmý nejrychlejší čas.
Díky penalizaci Maxe Verstappena o 10 míst však postoupí o jednu pozici na zítřejším startovním roštu.
Déšť trval celou sobotu, přičemž FP3 značně ovlivnilo nevlídné počasí. George a Lewis mezi nimi dokončili pouze pět kol.
Mírný déšť přetrvával během kvalifikace a po postupu do Q3 měli oba jezdci k dispozici pouze jednu novou sadu střední směsi.
Vzhledem k předpovědi, že se blíží déšť, tým se rozhodl vzít tuto novou pneumatiku na začátku tréninku.
I když se silnější déšť projevil až po pádu vlajky, Lewis si dokázal zajistit P4, P3 pro zítřek, před McLareny, s Georgem P7, a tedy P6 pro neděli.
Pro zítřejší závod, poslední Grand Prix před letní přestávkou, se očekává sucho.
2024 Belgian Grand Prix, Saturday – Sebastian Kawka
LEWIS HAMILTON
„Celkově pro nás byla kvalifikace dobrá. Snažili jsme se co nejlépe předpovídat počasí, což je tady skutečná výzva. Při zpětném pohledu bychom se rozhodli jet o něco později na naší nové sadě do přechodných podmínek v Q3, ale podmínky a přicházející déšť je tak těžké předpovídat. Naše tempo bylo stále slušné na pneumatikách, na kterých jsme absolvovali několik tlačných kol, takže můžeme být spokojeni s naším dnešním úsilím. Zítřejší závod bude výzvou. S Verstappenem a McLareny za námi pravděpodobně startuje několik rychlejších vozů. Skloním hlavu, pokusím se držet pozici a uvidíme, jestli dokážu držet krok s kluky přede mnou. Dám do toho všechno a doufám, že změny, které jsme přes noc udělali, nám pomohou najít na suchu větší tempo, než jsme měli v pátek.“
2024 Belgian Grand Prix, Saturday – Wolfgang Wilhelm
GEORGE RUSSELL
„ Díky předvídání neustále se měnícího počasí se dnes kvalifikace stala skutečnou výzvou. Museli jste se ujistit, že máte na voze novou střední pneumatiku ve správný čas, a to bylo obtížné. Možná jsme to v Q3 nasazovali příliš brzy, ale s odstupem času se to snadno říká. Start z6 na zítřek je tedy spravedlivý výsledek. Zítra bude spousta neznámých. Předpověď je momentálně suchá a budeme doufat, že se z P6 posuneme vpřed. McLareny vypadaly v pátek rychle a mohou být o něco rychlejší než my, ale počkejme a uvidíme. Velký faktor bude hrát také degradace pneumatik. Byly to jedny z nejvyšších úrovní, které jsme letos v FP1 a FP2 viděli. Dnešní déšť může mít dopad i na povrch, takže se budeme muset přizpůsobit.“
2024 Belgian Grand Prix, Saturday – Wolfgang Wilhelm
TOTO WOLFF, ŘEDITEL TÝMU & CEO
„Dnes byl typický den ve Spa; proměnlivé podmínky, kdy se předpověď neustále mění. To z toho udělalo skutečnou výzvu. Také jsme provedli změny na autě přes noc, ale nebyli jsme schopni je vyhodnotit ve Q3 vzhledem k nedostatečným jízdám. Přesto byli oba jezdci v kvalifikaci konkurenceschopní. V Q3 jsme očekávali příchod silnějšího deště a rozhodli jsme se použít naši finální sadu nových pneumatik do přechodných podmínek na začátku session. Podmínky se však nijak zvlášť nezhoršily a být jen jednu desetinu od zítřejšího startu v P1, protože jsme zajeli čas na pneumatikách, které odjely několik kol, je trochu frustrující. To vše je součástí výzvy Spa a celkově můžeme být s naším úsilím spokojeni. Zítra má být podle předpovědi sucho. V pátek jsme viděli, že degradace pneumatik může hrát v závodě velkou roli. Změny, které jsme přes noc provedli, nám snad pomohou to zvládnout lépe a můžeme znovu bojovat o stupně vítězů.“
ANDREW SHOVLIN, TRAŤOVÝ TECHNICKÝ ŘEDITEL
„Včera jsme nebyli spokojeni s vyvážením nebo tempem vozu, takže jsme přes noc provedli několik poměrně zásadních změn v mechanické a aero specifikaci vozu. Doufali jsme v suché okno v FP3, abychom je mohli vyhodnotit, ale bohužel zůstalo mokro po celou dobu a nebyla šance nashromáždit nějakou smysluplnou jízdu. Kvalifikace za mokra jsou v současnosti obtížné, protože startovní rošt je napjatý. Musíte načasovat své nové sady tak, aby se shodovaly s tím, kdy je trať nejrychlejší. Do Q3 jsme měli jednu novou sadu pneumatik do přechodných podmínek. Rozhodli jsme se nést více paliva a odjet několik kol, abychom se pokusili vyjet v tom nejsušším. Bylo to podobné jako u McLarenu. Prohráli jsme však s Leclercem z Ferrari , které využilo svou novou sadu hned na konci. Kdybychom nevezli palivo, měli bychom tempo na P2. Nevíme, kam se postavíme v závodním tempu, protože auto je úplně jiné než to, které jsme jeli včera na suchu. Ale počínaje od P3 a P6 máme snad dobrou pozici pro boj o stupně vítězů.“
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.
Tato stránka používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a cílení reklam soubory cookie. Jejím používáním s tímto vyjadřujete souhlasOk