Obtížná kvalifikace týmu Mercedes AMG-PETRONAS Formula One tlumí počáteční přísliby z třetího tréninku
George Russell se do Grand Prix Austrálie kvalifikoval jako sedmý a Lewis Hamilton jedenáctý.
Tým udělal několik nočních změn po náročném pátečním tréninku v Albert Parku.
Třetí trénink dal týmu šanci tyto změny vyhodnotit a zpětná vazba byla pozitivní. Oba jezdci byli spokojenější s celkovým vyvážením vozu a kvalifikaci zakončili v první pětce, dvě desetiny od prvního místa.
Kvalifikace se však ukázala jako náročnější záležitost. Podmínky se změnily se zvýšením teploty trati a změnou směru větru; Tým se tak snažil najít stejně pozitivní bilanci jako ve třetím tréninku.
Oba piloti se dostali do Q1, ale navzdory tomu, že Lewis v Q2 nasadil dvě nové sady měkkých pneumatik, vypadl na 11. místě.
V Q3 George využil svou poslední sadu nových měkkých pneumatik a zajistil si sedmé místo, i když rychlost vozu nebyla dostatečná na to, aby se postavil těm před ním.
2024 Australian Grand Prix, Saturday – Jiri Krenek
GEORGE RUSSELL
„Nebyla to kvalifikace, jakou jsme si dnes představovali. Bylo náročné dostat pneumatiky do správného okna a venku je to tak těsné, že pár desetin může mít velký vliv. Vůz se ve třetím tréninku cítil silný, ale bohužel se tento pocit nepřenesl do odpoledne. Víme, kde musíme vůz zlepšit, a to jsou rychlé zatáčky. Bohužel je jich tady v Melbourne slušné množství, takže tento okruh rozhodně nehraje do karet našim silným stránkám. Myslím si, že zítra budeme na lepším místě, až bude mít každý palivo ve svém autě. Do závodu jde také mnoho neznámých. Tvrdou sadu pneumatik ještě nikdo nevyzkoušel a právě tato směs se bude primárně používat po celou dobu. Můžeme se také dočkat určitého zrnění. Myslím, že to bude napínavější závod, než jaký obvykle vidíme. A nakonec je to Grand Prix, kde se boduje.“
2024 Australian Grand Prix, Saturday – Steve Etherington
LEWIS HAMILTON
„Ve třetím tréninku se vůz choval skvěle. Od včerejška se to hodně zlepšilo a byli jsme přímo vpředu. V kvalifikaci se bohužel projevily nesrovnalosti ve voze. Vítr se zde obvykle zvedá odpoledne a myslím, že jsme s tím dnes trpěli, podobně jako jsme se trápili ve druhém tréninku. Auto je na ostří nože a pro pilota je obtížné tyto nesrovnalosti obejít. V tuto chvíli to není dobrý pocit pro nikoho v týmu, ale budeme pokračovat v práci. George dnes odvedl dobrou práci a dostal vůz do Q3. Budu se soustředit na to, abych se zítra vrátil a pokusil se odvést lepší práci.“
2024 Australian Grand Prix, Saturday – Steve Etherington
TOTO WOLFF, ŠÉF TÝMU A GENERÁLNÍ ŘEDITEL
„Dnes to byla nepříliš úspěšná kvalifikace, zejména proto, že jsme byli jen pár desetin za nejrychlejším časem ve třetím tréninku. Podmínky byly mezi jednotlivými tréninky jiné a my jsme tím trpěli. Máme auto, které je obtížné a malé změny mohou způsobit, že bude mimo pracovní okno. Neexistuje jednoduché řešení, protože se jedná o složitou interakci mezi všemi základními prvky automobilu. Je frustrující, že to stále říkáme, ale budeme na tom i nadále pracovat. Není to proto, že bychom se nesnažili, že jsme tam, kde jsme, a budeme tlačit na to, abychom se zlepšili. Sklopíme hlavy a budeme to řešit. Vůz má potenciál, jak je vidět na našem výkonu ve třetím tréninku. Je však složité dostat to na toto místo a zlepšení je to, na co se soustředíme.“
2024 Australian Grand Prix, Saturday – Sam Bloxham
ANDREW SHOVLIN, TECHNICKÝ ŘEDITEL TRAŤOVÉ ČÁSTI
„Zdálo se, že jsme přes noc udělali dobrý pokrok a vůz fungoval dobře i ve třetím tréninku. Zdálo se však, že toto tempo se nepřeneslo do kvalifikace a skončili jsme na neuspokojivém sedmém a jedenáctém místě. Trať byla o něco teplejší a v kvalifikaci trochu větrněji, ale to plně nevysvětluje, proč se vůz v jednom tréninku choval dobře a v další tak dobře. Práce na pochopení těchto problémů bude pokračovat v pozadí, zatímco se zaměříme na závod. Doufejme, že jsme se od pátku zlepšili, ale musíme být realističtí ohledně toho, čeho můžeme dosáhnout z našich startovních pozic. Manipulace s pneumatikami je zde výzvou. Mohou být křehké, ale bude trvat několik kol, než začneme vidět, jak si vedeme z hlediska degradace. Je to také závod, kde je strategie normálně diktována incidenty na trati. Budeme ve střehu a doufejme, že se nám podaří odvézt slušný počet bodů.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.
Tato stránka používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a cílení reklam soubory cookie. Jejím používáním s tímto vyjadřujete souhlasOk