
Charles Leclerc konečně setřásl své monacké tabu a na šestý pokus vyhrál svůj domácí závod. Byl to extrémně taktický závod, který tým zvládl perfektně, když Charles vedl od startu až do cíle. Památný den, kdy Scuderia Ferrari HP získala své desáté vítězství v ulicích knížectví, završila třetí místo Carlose Sainze, což tým posunulo o 24 bodů za Red Bull, lídra v Poháru konstruktérů. Charles také snížil ztrátu na vedoucího jezdce Maxe Verstappena na 31 bodů. Je 37. jezdcem, který vyhrál v ulicích Monaka. Je také prvním Monačanem, kterému se to podařilo od zahájení mistrovství světa jezdců Formule 1 v roce 1950, i když Louis Chiron, také Monačan, zde vyhrál před 93 lety, dlouho před vznikem mistrovství světa. Leclerc je také sedmým jezdcem Ferrari, který zde vyhrál.
První start.
Závod byl ještě taktičtější než obvykle, protože v úvodním kole byla vyvěšena červená vlajka. Charles a Carlos startovali na středně tvrdých pneumatikách a španělský pilot vyvázl natolik dobře, že se v první zatáčce dostal vedle Oscara Piastriho. Došlo však mezi nimi ke kontaktu a Sainz skončil s defektem, který ho odsunul v pořadí. Ve stejnou dobu došlo ve středu pole k obrovské havárii, naštěstí bez zranění, do které se zapojily vozy Haas Nica Hülkenberga a Kevina Magnussena a Sergia Péreze v Red Bullu. Kvůli zablokované trati byl závod přerušen červenou vlajkou, a protože se tak stalo před koncem úvodního kola, znamenalo to, že Sainz mohl restartovat ze své původní pozice na startovním roštu. Znamenalo to také, že by nebyl nutný povinný pit stop, pokud by jezdci absolvovali restart na jiné směsi než startovali. Tým tak nasadil oba jezdce na tvrdé pneumatiky s cílem dojet až k šachovnicové vlajce.
Restart
Při restartu nedošlo k žádnému překvapení, když Charles vedl před Piastrim, Carlosem a Landem Norrisem v druhém McLarenu. Od té chvíle to byl závod bez nutnosti zastávek v boxech, Charles a Carlos se starali o své pneumatiky a bránili Norrisovi, který jel na konci skupiny na tvrdých pneumatikách, aby si vybudoval dostatečný náskok před pátým jezdcem, aby mohl zajet do boxů bez ztráty pozice na trati. Charlesovi a Carlosovi tak byly neustále přidělovány cílové časy, které měli zajet, a závod se stal dlouhým odpočítáváním bez překvapení až do cíle, přičemž vítězem se stal Leclerc a třetí Sainz. Po závodě se tým vrhl obejmout jezdce poblíž pódia za doprovodu klaxonů z jachet v přístavu. Slavit se bude v Monaku pravděpodobně celou noc!
Charles Leclerc #16
„Nedokážu popsat, jak se cítím. Zdálo se, že závod pokračuje donekonečna, ale možná právě o to byl hezčí. Vítězství tady pro mě znamená strašně moc, protože je to závod, díky kterému jsem jako malý snil o tom, že se stanu pilotem Formule 1. Chci tedy poděkovat obyvatelům Monaka, při čestném kole jsem viděl tolik lidí na balkonech a děkuji jim všem za jejich neuvěřitelnou podporu. V posledních kolech to bylo těžké, protože se začnete modlit, aby se nic nestalo, a cítil jsem, jak ve mně rostou emoce a uvědomil jsem si, že téměř ztrácím koncentraci na řízení. Hodně jsem myslel na svého otce, na všechno, co udělal, aby zajistil, že tu dnes budu, a také jsem myslel na Jules. Vyhrát tento závod byl sen, který jsme všichni měli a já jim toto vítězství věnuji. Museli jsme se hodně starat o pneumatiky, také jsme se snažili udržet ztrátu na George (Russella), abychom se ujistili, že McLareny nedostanou pit stop zadarmo, takže psychicky to bylo docela vyčerpávající. Musím poděkovat týmu za to, že v posledních měsících odvedl výjimečnou práci a pomohl mi vyhrát tento závod. Nemůžu se dočkat, až to oslavím se všemi a se zbytkem týmu, jakmile se dostanu do Maranella.“

Carlos Sainz #55
„Byl to velmi taktický závod. Měl jsem velmi dobrý první start mimo trať, a to až do té míry, že jsem byl bok po boku s Oscarem (Piastrim) v první zatáčce a snažil jsem předjet po vnitřku. Dotkli jsme se, utrpěl jsem defekt a myslel jsem, že to je ono. Naštěstí pro mě velká nehoda za mnou znamenala, že jsem mohl restartovat ze třetího místa a naštěstí z nehody vyvázli všichni bez zranění. Pro restart jsme měli nové tvrdé pneumatiky a šlo jen o to udržet tempo až do konce a zajistit, aby Lando neměl okno do boxů. Jakmile se mi to podařilo, snažil jsem se Oscara v posledních kolech předjet, ale je to prostě příliš obtížné, pokud jedete na stejné strategii jako auto přede mnou. Jsem moc šťastný za Charlese! Vítězství v domácím závodě je něco, o čem sní každý jezdec a bylo fajn, že jsem to s ním mohl oslavit na stupních vítězů!“

Fred Vasseur – šéf týmu Scuderia Ferrari HP
„Byl to perfektní víkend, na který se bude vzpomínat, protože v minulosti zde v Monaku absolvoval několik těžkých závodů. V prvním tréninku létal od prvního kola a odvedl perfektní práci. Samotný závod byl trochu zvláštní, protože po červené vlajce jsme museli zvládnout 77 kol na stejné sadě pneumatik. Vždy měl situaci pod kontrolou a několikrát se nás zeptal, jestli by mohl více tlačit, ale nemohli jsme mu dát zelenou. Carlos také odjel velmi solidní závod a hrál důležitou roli v tomto vítězství, pomohl nám kontrolovat rozdíly za námi a odvedl fantastickou práci pro tým. V tuto chvíli všichni velmi tvrdě tlačíme na pilu, v celém týmu panuje velmi dobrá dynamika a všichni pracují správným směrem. Nesmíme se nechat unést, musíme zůstat soustředění, ale toto vítězství je obrovskou motivací pro všechny, na trati a samozřejmě také v továrně, kde všichni odvedli skvělou práci. Byl to velmi speciální den, mohli jste vidět emoce všech členů týmu kolem pódia. Teď už musíme přemýšlet o tom, že v Kanadě odvedeme dobrou práci, dokonce ještě lepší.“




Zdroj a foto : Scuderia Ferrari HP
Stručný průběh závodu
Velká cena Monaka. Charles Leclerc startoval z pole position, Carlos Sainz startuje ze třetího místa na startovním roštu. Teplota vzduchu je 21 stupňů, trať má 48 stupňů Celsia.
Start
Charles drží vedení mimo trať, zatímco Oscar Piastri a Carlos Sainz se dostali do kontaktu a Carlos utrpěl defekt. O něco dále vzadu Kevin Magnussen narazil do Sergia Péreze a následovala červená vlajka.
Restart
Jezdci se seřadí na svých původních pozicích na startovním roštu po výměně pneumatik 45 minut po prvním startu. Ferrari a McLaren jsou nyní na tvrdých pneumatikách, což by jim mělo umožnit závodit až do konce a vedoucí pozice se nezmění.
Polovina závodu
Do 39. kola se pořadí v první desítce nezměnilo, Charles vedl před Piastrim, Carlosem a Landem Norrisem.
Závěr závodu
Pro Ferrari je závod úžasný! Charles vyhrál Velkou cenu Monaka, jako první Monačan, kterému se to podařilo.
Zdroj: Scuderia Ferrari HP