Carlos Sainz zvítězil ve Velké ceně Austrálie

Scuderia Ferrari předvedla v Austrálii perfektní víkend s Carlosem Sainzem a Charlesem Leclercem, kteří týmu zajistili 86. první a druhé místo, což je jeho 244. vítězství. Získal maximálních 44 bodů díky tomu, že monacký pilot dodal navíc bod za nejrychlejší kolo závodu. To znamená, že v 59. sezóně má tým na svém kontě alespoň jedno vítězství a nyní ztrácí na lídra šampionátu pouhé čtyři body, zatímco Charles je v hodnocení jezdců stejně daleko za Maxem Verstappenem. Carlos ztrácí 11 bodů, protože vynechal jeden závod.

Mistrovský výkon

Carlos Sainz si bezpochyby bude pamatovat své třetí vítězství ve Formuli 1, které získal s Ferrari a v žebříčku všech vítězů Scuderie se vyrovnal čtyřem mistrům světa, Juanu Manuelu Fangiovi, Miku Hawthornovi, Philu Hillovi a Jodymu Scheckterovi. Je neuvěřitelné, že se zdálo, že se španělský pilot zotavil po operaci slepého střeva před 16 dny a okamžitě dostal Maxe Verstappena pod tlak. Ve 2. kole, kdy měl holandský pilot potíže, toho Carlos využil, aby se dostal dopředu, a pak sebral všechny své fyzické a duševní síly, aby zůstal soustředěný a jel neuvěřitelně konzistentním tempem. Byl také jedním z nejlepších, pokud jde o práci s pneumatikami. Odjel tři stinty, startoval na středně tvrdých pneumatikách a v 16. a 41. kole zajel do boxů a v obou případech přezul na tvrdou sadu. Do boxů zajížděl za svými nejbližšími pronásledovateli a vždy měl situaci pod kontrolou, zvolnil až v předposledním kole, kdy byl ve třetím sektoru, kdy byl závod neutralizován po spektakulární havárii George Russella, ze které vyvázl bez úhony. Třešničkou na dortu bylo, že Carlos vyhrál hlasování fanoušků o „Jezdce dne“.

Solidní závod

Charles také předvedl velmi silný drive, aby získal zasloužené druhé místo, které je z hlediska šampionátu velmi důležité. Po startu ze čtvrtého místa předvedl v 9. kole perfektní undercut a dostal se před Landa Norrise. V závěrečném stintu pak práci dokončil a odrazil anglického pilota, který jel na pneumatikách, které byly o šest kol novější než jeho vlastní. Nakonec si také zajistil další cenný bod, když zajel nejrychlejší kolo závodu.

Další na řadě je Japonsko

Po nejdelší cestě roku je čas, aby mistrovství světa zamířilo do Asie a za dva týdny se na velkolepém okruhu v Suzuce pojede Velká cena Japonska.

 

Carlos Sainz #55

„To je ale horská dráha! Jsem nesmírně šťastný! Hned od prvního kola jsem se v autě cítil dobře a poté, co jsem předjel Maxe (Verstappena), když jsem byl na volném vzduchu, jsem začal nasazovat silné tempo, které mě dovedlo až do cíle, čímž jsem si dojel pro první vítězství v sezóně. Jsem také rád, že je George po těžké havárii v pořádku. Tým si toto dvojité vítězství zaslouží, celý víkend jsme odváděli fantastickou práci, od prvního tréninku až do posledního kola. Odjeli jsme perfektní závod, vypilovali strategii a mechanici byli neuvěřitelní, pokaždé jsme absolvovaly přesný a rychlý pit stop. Všem moc gratulujeme! Přenesme tuto dynamiku do Japonska! Vamos!“

 

Charles Leclerc #16

„Pro tým to byl opravdu dobrý víkend. Maximalizovali jsme naše body a nenechali jsme nic na stole, přivezli jsme si domů 1-2 a nejrychlejší kolo. Carlos dnes odvedl solidní práci. Co se mě týče, měl jsem dobrý první stint a během zastávky v boxech se nám podařilo dostat se před Landa (Norrise). Na první sadě hardů jsem se trochu trápil se zrněním a v posledním stintu na druhé sadě hardů jsem měl silnější tempo, když jsem si spravoval ztrátu na Landa. Sezónu jsme zahájili třemi víkendy, ve kterých jsme maximálně využili náš potenciál, což je opravdu dobrý pocit a je to důkazem tvrdé práce, kterou náš tým v posledních měsících odvedl.“

Fred Vasseur – šéf týmu

„Dnes chci pogratulovat celému týmu, protože všichni odvedli perfektní práci a toto první a druhé místo je odměnou za úžasnou práci, která začala v minulé sezóně a nyní pokračuje jak na trati, tak v Maranellu. Zvláštní zmínku si samozřejmě zaslouží Carlos, protože před více než dvěma týdny podstoupil operaci. Nyní jako by se to nikdy nestalo a on dokázal zůstat soustředěný po celou dobu, aby završil senzační víkend. Charles také předvedl solidní výkon, protože po ne úplně dokonalé kvalifikaci se musel starat o pneumatiky, ale díky výkonu, který z vozu dostal, byl schopen zabojovat. V prvním a posledním stintu si vedl opravdu dobře a nejrychlejší závodní kolo, které zajel v závěru, potvrzuje pokrok, kterého jsme v oblasti péče o pneumatiky dosáhli. Byli jsme rychlí po celý víkend od prvního volného tréninku a myslím, že jsme udělali dobrý krok vpřed ve srovnání s tím, kde jsme byli před rokem, kdy jsme odjížděli z Melbourne s tím, že jsme nezískali body. Nebyli jsme zklamáni našimi výsledky v Bahrajnu a Saúdské Arábii, ani jsme se nenechali unést tímto prvním a druhým místem. V tomto přístupu musíme pokračovat i v nadcházejících závodech, protože to je jediný způsob, jak dosáhnout výsledků, které chceme.“

V Albert Parku byla během závodu  teplota vzduchu 20 stupňů a dráha měla 40 °C.

Start

Carlos a Charles jedou na středně tvrdých  sadách pneumatik a zůstávají na druhém a čtvrtém místě.

Kolo 2.

Carlos předjíždí Maxe Verstappena, který kvůli problémům odstoupil, a ujímá se vedení. Carlos je třetí.

Kolo 9.

Charles zajíždí do boxů pro tvrdé pneumatiky za 2,2 sekundy.

Kolo 14.

Lando Norris a Sergio Pérez zajíždějí do boxů a Charles je zpět na třetím místě za Fernandem Alonsem, který startoval na tvrdých pneumatikách.

Kolo 16.

Carlos zajíždí do boxů pro tvrdé pneumatiky.

Kolo 17.

Lewis Hamilton odstoupil kvůli problému s pohonnou jednotkou, což vyvolalo aktivaci virtuálního safety caru. Alonso využil příležitosti a zajel do boxů, což Charlese posunulo na druhé místo za Carlose.

Kolo 35.

Charles absolvuje druhý pitstop pro novou sadu tvrdých pneumatik a vrací se na trať na čtvrtém místě před Pérezem a Alonsem.

Kolo 40.

Lando Norris zajíždí do boxů pro novou sadu tvrdých pneumatik, takže Charles je opět druhý.

Kolo 41.

Carlos zajíždí do boxů pro novou sadutvrdých pneumatik a udržuje si vedení.

Kolo 48.

Deset kol před koncem vede Carlos před Charlesem, Norrisem a Piastrim.

Závěr závodu.

Dramatická havárie George Russella v posledním kole a závod končí za virtuálního safety caru. Pro Ferrari je to 86. první a druhé místo a Carlosovo třetí vítězství ve Formuli 1! Vamos!

Zdroj: Scuderia Ferrari

A chcete si prodloužit vzrušení ze závodu co třeba nove casino 

Formule 1 – Rolex Australian Grand Prix 22.-24.3. 2024