Toto Wolff hovoří o GP Sao Paulo
Z Mexika jsme odjížděli s náskokem před Ferrari v boji o druhé místo v Poháru konstruktérů. Je to pro nás důležitá bitva a soustředíme se na to, abychom ji vyhráli.
To, že jsme z Mexika odjížděli na druhém místě, vzhledem k náročnému začátku víkendu a našim pozicím na startovním roštu, bylo pozitivní. Vůz předvedl velmi dobré závodní tempo, ale víme, že máme před sebou ještě hodně práce, abychom z W14 vytěžili maximum ve všech třech dnech. Lewis předvedl velmi dobrý výkon, aby získal pódium a George do toho dal úplně všechno, i když mu na konci odešly pneumatiky.
Máme před sebou poslední závod v tomto trojzávodě, a to v Brazílii. Víme, že jsme v posledních závodech udělali dobrý krok vpřed, ale Mexiko ukázalo, že W14 může být stále obtížné zvládnout. Budeme se snažit přijet do Interlagosu se solidním základem, se kterým budeme pracovat, a uvidíme, co můžeme udělat dál.
Z Brazílie máme samozřejmě hezké vzpomínky, zejména na poslední dvě návštěvy s Lewisovým velkolepým vítězstvím v roce 2021 a Georgeovým prvním vítězstvím v roce 2022. Fanoušci jsou do F1 velmi zapálení a vždy se nám od nich dostane tak nadšeného přijetí. Doufejme, že tam náš balíček poběží dobře a budeme moci všem předvést dobrý závod.
GRAND PRIX SÃO PAULA
- Autódromo José Carlos Pace je se svou délkou pouhých 4,309 km čtvrtým nejkratším okruhem v kalendáři F1 2023.
- Jediné tratě kratší než tento závod jsou Monako, Zandvoort a Mexiko, které se konalo minulý víkend.
- 67 % kola však strávíte na plný plyn.
- To zajišťuje, že se jedná o druhý nejrychlejší čas na kolo v roce, hned za Red Bull Ringem.
- Současný traťový rekord drží bývalý pilot Mercedesu Valtteri Bottas, který v roce 2018 zaznamenal čas 1 min 10,540.
- Absolutní traťový rekord, nejrychlejší kolo na okruhu ve voze F1, drží Lewis, který ve stejném roce zajel pole position za 1 min 07,281.
- Místo konání Velké ceny São Paula se nachází v nadmořské výšce 800 metrů, což je druhá nejvyšší nadmořská výška, kterou v kalendáři navštívíme.
- Opět platí, že pouze místo konání z minulého víkendu v Mexico City je vyšší, i když má výrazně větší nadmořskou výšku, přes 2 200 metrů nad mořem.
- Interlagos představuje výzvu pro nastavení vozů. První a třetí sektor vyžadují nízký odpor vzduchu pro dlouhé rovinky, ale klikatý střední sektor vyžaduje vysoký přítlak.
- Se dvěma zónami DRS se obvykle zaměřuje na vyšší přítlak pro maximálně nejrychlejší kolo, ale stále je třeba najít rovnováhu, která bude konkurenceschopná pro předjíždění a obranu během závodu.
- Na výjezdu z 12. zatáčky je 1,2 km na plný plyn, než se dostanete do brzdné zóny pro první zatáčku.
- V této části trati je také převýšení 33 metrů.
- Největší změna převýšení je však od startovní/cílové rovinky do 4. zatáčky, kde dochází k převýšení o 40 metrů.
- Dlouhá rovinka před začátkem letmého kola vyžaduje chytré využití energie ze systému ERS, aby se maximalizoval výkon ke konci výjezdového kola.
- Zatáčka 1 je silně nakloněná směrem dovnitř, což odlehčuje levé přední kolo a může způsobit zablokování.
- Vzhledem k tomu, že je pneumatika nezatížená, jsou plochá místa méně pravděpodobná a časová ztráta není tak vysoká kvůli strmému náklonu a rozmanitosti možných stop.
- Při stoupání je třeba, aby jezdci našli rovnováhu mezi co nejjemnějším držením vozu na brzdách, aniž by se rozjížděli dozadu.
- Od 10. do 6. zatáčky (přibližně 3,5 km) odvádí levá přední pneumatika velmi málo práce, a proto rychle chladne. To představuje výzvu pro udržení pneumatiky v provozním okně.
- Interlagos je plynulý okruh se spoustou kombinovaných nájezdů do zatáček (kde vůz zatáčí a brzdí zároveň). To znamená, že dobrá stabilita je důležitá spolu s dobrou přední částí pro nízkorychlostní střední sektor.
- Teploty na trati zde mohou dosahovat jedněch z nejteplejších v sezóně, a to až 60 °C.
- Počasí v São Paulu může být v tomto ročním období také smíšené. Není neobvyklé vidět sluneční svit a vysoké denní teploty, po kterých rychle následuje bouřka přinášející záplavu deště.
- Velká cena São Paula tento víkend je posledním sprint závodem sezóny 2023.
Zdroj: Mercedes AMG-PETRONAS Formula One Team