Velká cena Brazílie – vyhlídky týmu MERCEDES AMG-PETRONAS Formula One

Toto Wolff hovoří o GP Sao Paulo

Z Mexika jsme odjížděli s náskokem před Ferrari v boji o druhé místo v Poháru konstruktérů. Je to pro nás důležitá bitva a soustředíme se na to, abychom ji vyhráli.

To, že jsme z Mexika odjížděli na druhém místě, vzhledem k náročnému začátku víkendu a našim pozicím na startovním roštu, bylo pozitivní. Vůz předvedl velmi dobré závodní tempo, ale víme, že máme před sebou ještě hodně práce, abychom z W14 vytěžili maximum ve všech třech dnech. Lewis předvedl velmi dobrý výkon, aby získal pódium a George do toho dal úplně všechno, i když mu na konci odešly pneumatiky.

Máme před sebou poslední závod v tomto trojzávodě, a to v Brazílii. Víme, že jsme v posledních závodech udělali dobrý krok vpřed, ale Mexiko ukázalo, že W14 může být stále obtížné zvládnout. Budeme se snažit přijet do Interlagosu se solidním základem, se kterým budeme pracovat, a uvidíme, co můžeme udělat dál.

Z Brazílie máme samozřejmě hezké vzpomínky, zejména na poslední dvě návštěvy s Lewisovým velkolepým vítězstvím v roce 2021 a Georgeovým prvním vítězstvím v roce 2022. Fanoušci jsou do F1 velmi zapálení a vždy se nám od nich dostane tak nadšeného přijetí. Doufejme, že tam náš balíček poběží dobře a budeme moci všem předvést dobrý závod.

GRAND PRIX SÃO PAULA

  • Autódromo José Carlos Pace je se svou délkou pouhých 4,309 km čtvrtým nejkratším okruhem v kalendáři F1 2023.
  • Jediné tratě kratší než tento závod jsou Monako, Zandvoort a Mexiko, které se konalo minulý víkend.
  • 67 % kola však strávíte na plný plyn.
  • To zajišťuje, že se jedná o druhý nejrychlejší čas na kolo v roce, hned za Red Bull Ringem.
  • Současný traťový rekord drží bývalý pilot Mercedesu Valtteri Bottas, který v roce 2018 zaznamenal čas 1 min 10,540.
  • Absolutní traťový rekord, nejrychlejší kolo na okruhu ve voze F1, drží Lewis, který ve stejném roce zajel pole position za 1 min 07,281.
  • Místo konání Velké ceny São Paula se nachází v nadmořské výšce 800 metrů, což je druhá nejvyšší nadmořská výška, kterou v kalendáři navštívíme.
  • Opět platí, že pouze místo konání z minulého víkendu v Mexico City je vyšší, i když má výrazně větší nadmořskou výšku, přes 2 200 metrů nad mořem.
  • Interlagos představuje výzvu pro nastavení vozů. První a třetí sektor vyžadují nízký odpor vzduchu pro dlouhé rovinky, ale klikatý střední sektor vyžaduje vysoký přítlak.
  • Se dvěma zónami DRS se obvykle zaměřuje na vyšší přítlak pro maximálně nejrychlejší kolo, ale stále je třeba najít rovnováhu, která bude konkurenceschopná pro předjíždění a obranu během závodu.
  • Na výjezdu z 12. zatáčky je 1,2 km na plný plyn, než se dostanete do brzdné zóny pro první zatáčku.
  • V této části trati je také převýšení 33 metrů.
  • Největší změna převýšení je však od startovní/cílové rovinky do 4. zatáčky, kde dochází k převýšení o 40 metrů.
  • Dlouhá rovinka před začátkem letmého kola vyžaduje chytré využití energie ze systému ERS, aby se maximalizoval výkon ke konci výjezdového kola.
  • Zatáčka 1 je silně nakloněná směrem dovnitř, což odlehčuje levé přední kolo a může způsobit zablokování.
  • Vzhledem k tomu, že je pneumatika nezatížená, jsou plochá místa méně pravděpodobná a časová ztráta není tak vysoká kvůli strmému náklonu a rozmanitosti možných stop.
  • Při stoupání je třeba, aby jezdci našli rovnováhu mezi co nejjemnějším držením vozu na brzdách, aniž by se rozjížděli dozadu.
  • Od 10. do 6. zatáčky (přibližně 3,5 km) odvádí levá přední pneumatika velmi málo práce, a proto rychle chladne. To představuje výzvu pro udržení pneumatiky v provozním okně.
  • Interlagos je plynulý okruh se spoustou kombinovaných nájezdů do zatáček (kde vůz zatáčí a brzdí zároveň). To znamená, že dobrá stabilita je důležitá spolu s dobrou přední částí pro nízkorychlostní střední sektor.
  • Teploty na trati zde mohou dosahovat jedněch z nejteplejších v sezóně, a to až 60 °C.
  • Počasí v São Paulu může být v tomto ročním období také smíšené. Není neobvyklé vidět sluneční svit a vysoké denní teploty, po kterých rychle následuje bouřka přinášející záplavu deště.
  • Velká cena São Paula tento víkend je posledním sprint závodem sezóny 2023.

Zdroj: Mercedes AMG-PETRONAS Formula One Team

 

Formule 1 – ROLEX GRANDE PRÊMIO DE SÃO PAULO 3.-5.11.2023