Velká cena Rakouska 2022 – vyhlídky týmu Mercedes- AMG Petronas Formula One

 Formule 1 míří do Spielbergu k 11. závodu sezony 2022, Velké ceně Rakouska.

 Toto Wolff hovoří o Velké ceně Rakouska

A teď je na  řadě je Rakousko! Rychlý obrat je vždy vítán, když se účastníte závodu a potřebujete čas na trať. Byl to velkolepý víkend v Silverstone s úžasnou podporou a soutěživějším závodem. To odráží veškerou tvrdou práci na vylepšení vozu – a okruhu, který hrál na sílu našeho současného balíčku. Lewis odjel skvělý závod s několika velkými souboji. Lepší výsledek by byl možný, kdyby se věci odehrály jinak. George měl rozhodně tempo, aby se postoupil z P8. Byla škoda, že nemohl závodit, ale jsme hrdí na charakter, který po incidentu ukázal.

Těším se na návrat do Rakouska: je to můj domácí závod a místo plné dobrých vzpomínek. Je to úplně jiná trať než Silverstone a  nám v minulosti vždy nevyhovovala, ale auta se od doby, kdy jsme byli naposledy ve Spielbergu, podstatně změnila. Sklopíme hlavy, připravíme se, jak nejlépe umíme.

Velká cena Rakouska

  • Nejméně času potřebného na kolo na kterémkoli z okruhů v kalendáři F1 2022 je na Spielbergu. Rekord na kolo je aktuálně 1:02,939 minuty, který stanovil Valtteri Bottas v roce 2020. Red Bull Ring je pátou nejkratší tratí v F1 s délkou 4,13 km a kratší jsou pouze Monako, Zandvoort, Mexico City a Interlagos. V důsledku toho Spielberg pravidelně produkuje jednu z nejbližších kvalifikací celého roku.
  • Krátká délka trati a rychlé časy kol však také znamenají, že piloti mohou zajet více kol, a to jak v tréninku, tak v kvalifikaci – za předpokladu, že mají dostatečný počet sad pneumatik.
  • Ve Spielbergu nemá nadmořská výška takový vliv na chlazení motoru jako místa jako Interlagos a Mexico City. Místo toho problémy pramení z relativně krátkého kola a následného nedostatku času na opětovné ochlazení systému.
  • Spielberg má nejméně zatáček ze všech 22 tratí F1 a to pouhých 10. Zároveň se zatáčky 2, 5 a 8 jedou na plný plyn a nejsou tedy považovány za zatáčky v pravém slova smyslu.
  • Trať má místy strmý sklon z jedné strany na druhou jak dokládají zatáčky 3 a 4, kde se zvedá směrem k apexu, když vůz přejíždí obrubník a přitom zrychluje ze zatáčky. To může vést k tomu, že se jedno kolo nadzvedne nad zem, což způsobí problémy s brzděním, stabilitou a trakcí.
  • Red Bull Ring je trať, která klade obrovské nároky na ovladatelnost vozu a zároveň vyžaduje dobrou mechanickou přilnavost při nízkých rychlostech (1., 3. a 4. zatáčky) a vynikající výkon ve vysoké rychlosti (6.-7. a 9. zatáčky). 10). Nakonec musí inženýři najít kompromis při nastavování vozidla a nastavit správné množství přítlaku.
  • Při průjezdu předposlední zatáčkou, velmi rychlou zatáčkou 9, jsou piloti vystaveni hmotnosti 4,7 g – šesté nejvyšší číslo v této sezóně.
  • Převýšení 69 metrů mezi nejnižším a nejvyšším bodem na Red Bull Ringu je jedním z největších v sezóně, což vzhledem k poloze trati v rakouských Alpách není překvapivé. Nejnižší úsek je na startovní/cílové rovince a trať dosahuje nejvyššího bodu v zatáčce 3.
  • Trať má na nájezdech do zatáček 1, 3 a 4 po sobě tři velmi tvrdá brzdná pásma a brzdy nejsou schopny dostatečně vychladnout po zbytek trati, protože kolo je relativně krátké, což má dopad na maximální tlak a opotřebení pneumatik.
  • Z tohoto důvodu musí týmy co nejvíce ochlazovat brzdy, takže přední pneumatiky se téměř vůbec nezahřívají, a protože outlap je velmi krátký, pneumatiky nemohou být nikdy úplně dobře připraveny pro začátek kvalifikačního kola. Týmy často rády jedou přípravná kola, což není možné, pokud chcete ve 3. kvalifikaci odjet dvě jízdy.
  • Red Bull Ring je proslulý svými agresivními obrubníky a je považován za jeden z nejnáročnějších testů odpružení vozidla. Týká se to zejména obrubníků na výjezdech ze zatáčky 1, 6 a 7, které si kvůli své četnosti (tj. mezery mezi nejvyšším a nejnižším bodem obrubníku) a rychlostem, kterými se projíždějí, vybírají na vozech mimořádně vysokou daň.
  • Počasí ve Štýrsku může být v tomto konkrétním ročním období velmi nepředvídatelné, s extrémními výkyvy okolních teplot od velmi teplých až po chladné as velkou pravděpodobností bouřek. S počasím na Grand Prix Rakouska se může stát cokoliv a teploty v den závodu se v posledních letech pohybovaly od 16°C do 32°C.

Zdroj: Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

Formule 1 – Rolex Grosser Preis von Österreich 8.-10.7. 2022