Velká cena Japonska – sobotní kvalifikace – tým Scuderia Ferrari

Deset a 57 tisícin: to jsou nepatrné mezery oddělující dva piloty Scuderie Ferrari od pole position na okruhu v Suzuce. Charles Leclerc a Carlos Sainz tedy odstartují do Velké ceny Japonska z druhého a třetího místa na roštu, když se závod rozběhne zítra ve 14 hodin (7 SELČ). Charles bude mít po boku Maxe Verstappena a Carlos se dělí o druhou řadu se Sergiem Pérezem.

Jasné myšlení

Tým a jezdci zvládli všechny tři tréninky dobře, ušetřili si sadu nových měkkých pneumatik pro závod, protože v Q2 použili pouze jednu. Oba zajeli velmi dobré časy na použitých softech, takže bylo rozhodnuto zůstat v garáži s důvěrou, že se dostanou do Q3. Ukázalo se, že to byla správná volba a Charlesovi a Carlosovi to poskytne extra výhodu v závodě na trati, která je obzvláště náročná na pneumatiky.

Q3

Dvojice Ferrari měla pro tuto jízdu dvě sady nových softů. Při své první jízdě byli druzí a třetí nejrychlejší za Verstappenem. Oba se ve své druhé jízdě zlepšili a dostali se velmi blízko k pole time. Charles zajel čas 1’29″314 a Carlos se dostal na 1’29″361.

3 – GP GIAPPONE F1/2022 – SABATO 08/10/2022 credit: @Scuderia Ferrari Press Office

Otevřený závod

Mokrý pátek znamenal, že třetí volný trénink byl jediný, ve kterém se chystaly vozy na sucho. Nikdo nezvládl jízdu na vysokou spotřebu paliva, a tak v závodě čeká spousta neznámých. Počasí je jedním z nich: závod pravděpodobně začne za sucha, ale po hodině by mohl přijít déšť, který by zamíchal pořadím. Tým a jezdci si budou muset zachovat chladnou hlavu.

Charles Leclerc #16

„Vůz se cítil dobře a na této trati je vždy skvělé jezdit, zvláště v prvním sektoru, protože má dobrou přilnavost. Je to velmi rychlé kolo, ale čím více budete tlačit v prvním sektoru, tím pomaleji budete v posledním kvůli přehřívání pneumatik. Myslím, že to bude zajímavý závod. Pro každého to bude výzva, jak správně načasovat call s nepředvídatelným počasím, které je před námi.“

Carlos Sainz #55

„Bylo to dobré kolo, čisté až do poslední šikany, kde mě chyba při výjezdu z poslední zatáčky stála docela dost času na kolo. Bylo to frustrující, ale budeme pokračovat. Obecně se auto dnes cítilo dobře a celý víkend jsem byl s vyvážením spokojený. Nevíme, jaké bude zítra počasi, ale naším cílem je dostat tam obě auta znovu. Dáme všechno až do šachovnicové vlajky!“

Laurent Mekies, závodní ředitel

„Byla to extrémně těsná kvalifikace: pole position nám uniklo Charlesovi o pouhou setinu sekundy  a Carlosovi o půl desetiny. Je to škoda, jak víme, že na této trati je pole velmi důležité, ale i dnes pro nás bylo mnoho pozitiv, protože naše auto bylo velmi konkurenceschopné s oběma piloty. Společně s Maxem byli ve své vlastní lize na trati se všemi typy zatáček a to hodně vypovídá o kvalitě jejich vozů. Můžeme být tedy potěšeni výkonem F1-75 a také jsme byli schopni ušetřit jednu sadu Soft pneumatik s oběma jezdci v Q2. Je to známka toho, že veškerá práce, kterou jsme v Maranellu za posledních několik měsíců udělali, se vyplácí, takže velké poděkování patří všem  v továrně. Včera byla trať pořád mokrá, takže jsme dnes museli startovat od nuly. Oba naši piloti perfektně spolupracovali s týmem a dokázali se okamžitě dostat do rytmu, zajeli solidní kola a postupně se zlepšovali v průběhu tréninků až do Q3. Zítra to bude velmi dlouhý závod s mnoha aspekty, které hrají svou roli, počínaje počasím. Dnes večer zanalyzujeme všechna data a připravíme se na každý možný scénář. Max bude jako obvykle super rychlý, ale vynasnažíme se s ním bojovat hned od prvního kola.“

 

Zdroj a foto: Scuderia Ferrari

 

Formule 1 – Honda Japanese GRAND PRIX 7. – 9.10. 2022