Velká cena Ázerbajdžánu – sobotní kvalifikace – tým Scuderia Ferrari

Q1.

Charles a Carlos jeli na měkkých sadách pneumatik a použili je po celou dobu jízdy. Charles zaznamenal  čas 1’43″225 a Carlos  1’43″897, než se na cestě do Q2 zlepšil na 1’42″865 a 1’42″957.

Q2

Oba piloti Ferrari na nových sadách měkkých pneumatik. Carlos zvládl 1’42″088 a Charles 1’42″182, než se při dalším pokusu zlepšil na 1’42″046. Oba piloti  jsou v Q3.

Q3

Carlos a Charles vyrazili na trať na nových měkkých sadách pneumatik a dosáhli časů 1’41″814 a 1’41″861. Znovu zajeli do boxu pro nové pneumatiky. Carlos se otřel zeď v prvním sektoru a nezlepšil se, zatímco Charles získal svou šestou pole position v sezóně, 15. v kariéře, s kolem za 1’41”359.

V Baku zajel Charles Leclerc další ze svých speciálních „Leclerc laps“. Monacký pilot získal svou šestou pole position v sezóně z osmi závodů a jeho celkový počet dosáhl 15, což ho řadí na stejné třetí místo s Felipem Massou na seznamu všech dob Ferrari. Je také prvním jezdcem, který byl podruhé nejrychlejší v kvalifikaci na náročné ázerbájdžánské trati. Pro Ferrari to byla třetí pole position v Baku a celkově 236. Carlos Sainz zítra odstartuje ze čtvrtého místa ve druhé řadě startovního roštu.

 

Q3

Oba piloti prošli se svými F1-75 do poslední části kvalifikace, která rozhodovala o startovním roštu, bez jakýchkoli potíží, přičemž Carlos byl nejrychlejší v první jízdě za 1’41”814. Všichni vedoucí jezdci pak zajeli do boxů pro novou sadu měkkých pneumatik, než se vydali na poslední pokus. Carlos se ve svém posledním kole nedokázal zlepšit, zatímco Charles a dva piloti Red Bullu ano. Charles Leclerc zajel skutečně perfektní kolo a zajel čas 1’41”359, téměř o tři desetiny rychlejší než  pilot jedoucí na druhém místě .

Závod

Zítra se Charles Leclerc bude snažit přeměnit pole  ve vítězství, zatímco Carlos bude usilovat o pódium. Správa pneumatik bude klíčem k dosažení obou těchto cílů, zatímco Charles se bude snažit udržet své pronásledovatele mimo zónu aktivace DRS. Dnes večer bude tým posuzovat všechny proměnné v rámci přípravy na závod před zítřejším závodem na 51 kol (306,094 km), který začíná v 15 místních (13 SELČ).

Charles Leclerc #16

„Získat pole position je vždy dobrý pocit, ale tohle mě obzvlášť těší, protože jsem to nečekal. Naši soupeřii vypadali silnější než my, zvláště v Q1 a Q2. Při mé poslední jízdě v Q3 se podařilo všechno poskládat. Myslím, že jsem toho na stole moc nenechal a jsem se svým kolem velmi spokojený. Na závod se moc těším. Mám rád  městské tratě a je velmi zvláštní posunout se na hranici zdí. Hospodaření s pneumatikami bude klíčové. Je to prvek, který jsme v posledních dvou závodech zvládli dobře, takže jsem optimista a chci jen dokončit svou práci.“

Carlos Sainz #55

„Navzdory konečnému výsledku to byl z mé strany docela pozitivní den. Cítil jsem se v autě lépe a pohodlněji při posouvání limitů. V relacích jsme pokročili dobře a před poslední jízdou jsem byl nejrychlejší. Na špici to bylo extrémně blízko a já věděl, že při posledním pokusu musím podstoupit trochu toho rizika navíc. Někdy to jde a někdy, jako dnes, vám unikne lepší výsledek. Na rozdíl od jiných okruhů není startovní pozice zde v Baku tak důležitá a zítra se může stát cokoliv. Pokusíme se během závodu útočit a získávat pozice, abychom domů přivezli silný výsledek. Tým nám dnes opět dal skvělé auto, takže gratuluji všem a Charlesovi.“

Zdroj: Scuderia Ferrari

 

FORMULA 1 – Azerbaijan Grand Prix 10. – 12.6. 2022