Dalším závodem formule 1 bude Grand Prix Mexico 2018
RACE |
ROUND |
Time Mexico |
RESULTS |
||
1.místo |
2.místo | 3.místo |
World champion 2018
|
Grand Prix v Mexiku přineslo rozuzlení v boji o titul Mistra světa.
Lewis Hamilton se stal popáté během své kariéry šampionem nejatraktivnější motoristické disciplíny Formule 1.
Průběh závodu
Start
Po startu závodu se Lewis Hamilton probojoval na 2. místo a to za Maxe Verstappena.A tak bez velkých kolizí závod pokračoval až do 5. kola, kdy byl nařízen virtuální safety car po odstoupení Fernanda Alonsa ze závodu pro poruchu motoru. Náročný okruh rychle opotřebovával pneumatiky a tak již ve 12. kole zajela většina pilotů kromě závodníků Ferrari pro nové pneumatiky. Zdálo se, že taktika týmu Ferrari bude slavit úspěch, avšak oba dva piloti byli nuceni zajet pro první sadu pneumatik v 18. kole.
Další průběh závodu
Taktika velela Lewisi Hamiltonovi šetřit pneumatiky, aby dokončil závod maximálně na 7. místě, což by mu zajistilo titul Mistra světa. Tomu tedy podřídil průběh dalšího závodění. Lewis pneumatik si v průběhu dalších kol zajel pro novou sadu pneumatik a klesl tak v pořadí ze stupně vítězů. V 30. kole byl nařízen virtuální safety car, když vypadl Carlos Sainz.
Nešťastné vypadnutí Ricciarda
Daniel Ricciardo srdnatě bojoval a i když jej Sebastian Vettel předjel v 36. kole, blížil se k stupňů vítězů. Bohužel, tak jako již poněkolikáté v letošní sezoně mu vynechal motor a v 62. kole mu jeho Red Bull vypověděl poslušnost. Jeho frustrace byla znát při odjezdu z okruhu na motocyklu za traťovým komisařem.
Chybná taktika stáje Ferrari
V poklidu a nikým nesledován si dojel Kimi Räikkonen pro třetí příčku na stupni vítězů, byť v průběhu závodu nefiguroval na těchto místech a tuto pozici získal díky pouze jednomu pitstopu pro výměnu pneumatik. Pokud by stejnou taktiku zvolila stáj Ferrari u svého jezdce číslo jedna Sebastiana Vettela, mohl ještě v závěru vytvořit tlak na Maxe Verstappena a popřípadě v závodě zvítězit a doufat, že jeho soupeř v boji o titul nedojede do 7. místa. K tomu však nedošlo a tak můžeme konstatovat, že stáj Ferrari tuto velkou cenu špatně nastavila pro svého jezdce.
Další pole závodníků
Jelikož závodní okruh v Mexiku je jedním z nejkratších v seriálů Grand Prix, byli někteří jezdci předjeti čelem závodu o dvě kola a tak v cíli měli plný počet kol jenom čtyři jezdci a na posledním místě dojetý pilot měl ztrátu tří okruhů. Zde se velice jasně ukázalo, že letošní startovní pole je rozděleno na první tři stáje a další svět, což však neubírá na dramatičnosti ve středu pole, kdy docházelo ke kontaktům, při kterých si Esteban Ocon urazilo nos své formule v prvním kole. Poté Brendon Hartly přišel o bok své formule při kontaktu s Estebanem Oconem a další předjížděcí manévry probíhaly ve středu pole.
Oba piloti Mercedesu v závěru závodu na stejném místě vyjeli z dráhy a přejeli travnatou část.
Oslavy pátého titulu Lewise Hamiltona
Takticky brilantně zvládnutá jízda přinesla umístění na 4. místě a tudíž zisk pátého titulu. Tak jako v loňské sezoně probíhaly po dokončení závodu dvě oslavy. První byla oslava titulu Mistra světa a druhá oslava vítěze závodu, kterým se stal Max Verstappen, následovaný Sebastianem Vettelem a Kimi Räikkonenem. Hned po dojetí do cíle si navzájem oba piloti projevili velký respekt a Sebastian Vettel gratuloval Lewisovi k zisku titulu.
Lewis Hamilton se tak zařadil ziskem pátého titulu Mistra světa k legendám tohoto vrcholného motoristického seriálu. Zdá se až neuvěřitelné, že mu zbývají pouze dva tituly k překonání dříve nedostižného Michaela Schumachera. Avšak na rozdíl od v mnoha ohledech bezohledného a někdy až arogantního německého pilota, celou svou kariéru Lewis ukazuje fair play boj a na rozdíl od svého nyní již konkurenta o pozici nejlepšího pilota na světě, byl schopen i své stájové dvojce vrátit pozici v závodě.
Pokud by Lewis Hamilton měl stejné podmínky u stájových kolegů jako je měl Michael Schumacher, s největší pravděpodobností by již byl na jeho úrovni. Dalo by se říci, a to prosím neubíráme na vysoce kvalitních jezdeckých schopnostech Schumachera, že již nyní je Hamilton nejlepším pilotem všech dob. Budeme se těšit na jeho výsledky v další sezoně.
Pos | Driver | Time/Retired | PTS |
---|---|---|---|
1 | 1:38:28.851 | 25 | |
2 | +17.316s | 18 | |
3 | +49.914s | 15 | |
4 | +78.738s | 12 | |
5 | +1 lap | 10 | |
6 | +2 laps | 8 | |
7 | +2 laps | 6 | |
8 | +2 laps | 4 | |
9 | +2 laps | 2 | |
10 | +2 laps | 1 | |
11 | +2 laps | 0 | |
12 | +2 laps | 0 | |
13 | +2 laps | 0 | |
14 | +2 laps | 0 | |
15 | +2 laps | 0 | |
16 | +3 laps | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Pos | Driver | Q1 | Q2 | Q3 |
---|---|---|---|---|
1 | 1:15.866 | 1:15.845 | 1:14.759 | |
2 | 1:15.756 | 1:15.640 | 1:14.785 | |
3 | 1:15.673 | 1:15.644 | 1:14.894 | |
4 | 1:16.089 | 1:15.715 | 1:14.970 | |
5 | 1:15.580 | 1:15.923 | 1:15.160 | |
6 | 1:16.446 | 1:15.996 | 1:15.330 | |
7 | 1:16.498 | 1:16.126 | 1:15.827 | |
8 | 1:16.813 | 1:16.188 | 1:16.084 | |
9 | 1:16.862 | 1:16.320 | 1:16.189 | |
10 | 1:16.701 | 1:16.633 | 1:16.513 | |
11 | 1:16.252 | 1:16.844 | ||
12 | 1:16.857 | 1:16.871 | ||
13 | 1:16.242 | 1:17.167 | ||
14 | 1:16.682 | 1:17.184 | ||
15 | 1:16.828 | |||
16 | 1:16.911 | |||
17 | 1:16.966 | |||
18 | 1:17.599 | |||
19 | 1:17.689 | |||
20 | 1:17.886 |
Q1 107% time – 1:20.870
Pos | Driver | Time | Gap | Laps |
---|---|---|---|---|
1 | 1:16.284 | 9 | ||
2 | 1:16.538 | +0.254s | 9 | |
3 | 1:16.566 | +0.282s | 11 | |
4 | 1:17.028 | +0.744s | 7 | |
5 | 1:17.045 | +0.761s | 16 | |
6 | 1:17.059 | +0.775s | 13 | |
7 | 1:17.336 | +1.052s | 11 | |
8 | 1:17.525 | +1.241s | 16 | |
9 | 1:17.565 | +1.281s | 14 | |
10 | 1:17.623 | +1.339s | 10 | |
11 | 1:17.731 | +1.447s | 10 | |
12 | 1:17.819 | +1.535s | 10 | |
13 | 1:18.145 | +1.861s | 10 | |
14 | 1:18.445 | +2.161s | 15 | |
15 | 1:18.548 | +2.264s | 11 | |
16 | 1:18.637 | +2.353s | 10 | |
17 | 1:18.669 | +2.385s | 9 | |
18 | 1:18.698 | +2.414s | 8 | |
19 | 1:18.839 | +2.555s | 5 | |
20 | 1 |
Mexico – | ||
RESULTS – Practice 1 | ||
1.místo |
2.místo | 3.místo |
RESULTS – Practice 2 | ||
1.místo | 2.místo | 3.místo |
Pos | Driver | Time | Gap | Laps |
---|---|---|---|---|
1 | 1:16.720 | 21 | ||
2 | 1:16.873 | +0.153s | 32 | |
3 | 1:17.953 | +1.233s | 35 | |
4 | 1:17.954 | +1.234s | 42 | |
5 | 1:18.046 | +1.326s | 36 | |
6 | 1:18.061 | +1.341s | 35 | |
7 | 1:18.100 | +1.380s | 40 | |
8 | 1:18.133 | +1.413s | 42 | |
9 | 1:18.140 | +1.420s | 40 | |
10 | 1:18.167 | +1.447s | 24 | |
11 | 1:18.485 | +1.765s | 24 | |
12 | 1:18.733 | +2.013s | 39 | |
13 | 1:19.024 | +2.304s | 39 | |
14 | 1:19.047 | +2.327s | 36 | |
15 | 1:19.096 | +2.376s | 30 | |
16 | 1:19.219 | +2.499s | 25 | |
17 | 1:19.322 | +2.602s | 41 | |
18 | 1:19.335 | +2.615s | 37 | |
19 | 1:19.543 | +2.823s | 31 | |
20 | 1:19.670 | +2.950s | 35 |
Pos | Driver | Time | Gap | Laps |
---|---|---|---|---|
1 | 1:16.656 | 19 | ||
2 | 1:17.139 | +0.483s | 19 | |
3 | 1:17.926 | +1.270s | 20 | |
4 | 1:18.028 | +1.372s | 21 | |
5 | 1:18.075 | +1.419s | 23 | |
6 | 1:18.322 | +1.666s | 27 | |
7 | 1:18.746 | +2.090s | 17 | |
8 | 1:18.936 | +2.280s | 22 | |
9 | 1:19.024 | +2.368s | 29 | |
10 | 1:19.078 | +2.422s | 23 | |
11 | 1:19.124 | +2.468s | 29 | |
12 | 1:19.134 | +2.478s | 25 | |
13 | 1:19.276 | +2.620s | 26 | |
14 | 1:19.312 | +2.656s | 28 | |
15 | 1:19.646 | +2.990s | 23 | |
16 | 1:19.716 | +3.060s | 29 | |
17 | 1:19.853 | +3.197s | 28 | |
18 | 1:19.899 | +3.243s | 30 | |
19 | 1:20.142 | +3.486s | 26 | |
20 | 2 |
* Please note that this timetable is subject to amendments