Do konce pátečního tréninku na Velkou cenu Španělska nashromáždila Scuderia Ferrari spoustu dat k analýze a dosavadní závěry jsou takové, že vůz funguje dobře v jednom kole, přičemž stále existuje prostor pro zlepšení v jiných oblastech, včetně závodního tempa.
FP1
V první jízdě, která začala ve 14 SELČ, Charles a Carlos otestovali některé aerodynamické aktualizace a začali na tvrdých sadách pneumatik, se kterými zajeli časy 1’22”746 a 1’23”177. Oba pak zajeli do boxů a přezuli na měkkou sadu pneumatik. Na této směsi monacký pilot zapsal nejlepší čas 1’19”828, zatímco španělský pilot zajel 1’19”907, což je v časovém výkazu umístilo na první a druhé místo. V posledních 20 minutách jeli s větším zatížením paliva. Charles Leclerc a Carlos Sainz dokončili každý 26 kol.
FP2
Vozy se vrátily na trať v 17 hod pro druhý volný trénink. Charles a Carlos odstartovali na střední saddě pneumatik, aby dokončili hodnocení všech směsí Pirelli dostupných v Barceloně. V prostřední části tréninku obě F1-75 jely na měkké sadě pneumatik, na které monacký pilot zapsal 1’19’670 na první místo v časovém výkazu a španělský pilot zajel čas 1’19’990, který stačil na čtvrté místo. V poslední půlhodině traťového času se soustředili na dlouhé jízdy v závodním trimu s větším zatížením paliva a právě zde se zdá, že je stále na čem pracovat. Charles Leclerc dokončil 29 kol, o dvě méně než Carlos Sainz.
Analýza
Tým a piloty čeká rušný večer, aby zjistili, jak co nejlépe využít potenciál F1-75. Budou analyzovat všechna data, aby našli nastavení, které bude konkurenceschopné jak pro sobotní kvalifikaci v 16 SELČ, tak pro nedělní Grand Prix, která začíná v 15 hod.
Charles Leclerc #16
„Naše kvalifikační jízdy nevypadají špatně, ale máme na čem pracovat, zejména na naší závodní rychlosti a na managementu pneumatik. Stinty, které jsme absolvovali na měkké směsi, byly lepší než ty na středních. Dnes večer budeme analyzovat naše nejnovější data, abychom zjistili, kde se můžeme na této trati zlepšit, protože podmínky jsou velmi odlišné od doby, kdy jsme tu byli naposledy během zimního testování.“
Carlos Sainz #55
„Trochu složitější FP2 ve srovnání s pozitivním FP1, protože jsme po provedených změnách trochu bojovali s pneumatikami a vyvážením. Musíme se na to podívat a najít správné úpravy pro zítřek, ale máme spoustu dat a jsem si jistý, že najdeme pohodlnější nastavení. Zdá se, že dochází k velké degradaci v důsledku horka, což by mohlo být pro závod klíčové, takže na to budeme také dávat pozor. Jsem velmi ohromen dnešním počtem fanoušků na tribunách. Je fantastické vidět všechny tyto lidi, kteří nás podporují, a jejich dobrá nálada je obrovskou motivací!“
Zdroj: Scuderia Ferrari