2021 ABU DHABI GRAND PRIX – vyhlídky týmu Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

Toto Wolff hovoří o Abu Dhabí

Finálový závod bude intenzivní, ale je důležité nenechat se rozptylovat, prostě držet hlavu skloněnou, stát nohama na zemi a podat výkon, který jsme předvedli minule. Jsme vděční, že jsme stále v tomto boji. Skutečnost, že se o obou šampionátech rozhodne až ve finále sezóny, dokazuje, jak tvrdě se obě strany navzájem vyzývaly a hnaly se dopředu. Pro finále sezóny je to všechno nebo nic a to je úžasné pro sport, úžasné pro fanoušky a úžasné také pro nás všechny. Také si vychutnáváme výzvy, které přináší tento závodní víkend  v Abu Dhabi, na okruhu, který od doby, kdy jsme tam naposledy závodili, prošel několika změnami. Jsou tu nové úseky tratí, kterým je třeba porozumět, a to je opravdu pro každého krok do neznáma. Takže máme před sebou další vzrušující víkend!

 VELKÁ CENA ABU DHABI

  • Velká cena Abu Dhabi debutovala v kalendáři F1 v roce 2009 a byla vůbec prvním závodem Formule 1 se startem při západu slunce.
  • Přibližně 4 700 svítidel se používá k osvětlení okruhu Yas Marina pro závody za soumraku a večerní závody.
  • Okruh Yas Marina Circuit prošel před závodem v roce 2021 úpravami, se změnami v několika částech trati ve snaze zlepšit možnost předjíždění. Délka okruhu je nyní 5,281 km ve srovnání se starým uspořádáním 5,554 km.
  • Stará šikana Turn 5/6 byla odstraněna a piloti ji místo toho objížděli a mířili přímo k následující  vlásence, která byla rovněž rozšířena.
  • Zatáčky 11, 12, 13 a 14 byly nahrazeny jednou dlouhou, naklopenou zatáčkou, zatímco poloměr zatáček 17-20 byl otevřen.
  • Nejrychlejší kolo z víkendu Grand Prix Abu Dhabi 2020 na starém uspořádání trati bylo 1 m 35,246 od Maxe Verstappena. Očekáváme, že časy na kolo na novém uspořádání okruhu budou o 10 sekund rychlejší a že nová trať zlepší potenciál pro předjíždění, pokud jde o sekvence brzdění a rychlosti v zatáčkách.
  • S reprofilovanými a upravenými úseky trati bude nový svršek trati. Kombinace starých a nových povrchů trati bude na úvaze týmů, protože bude výzvou najít sladké místo na obou, takže týmy budou muset upřednostnit optimalizaci vozu pro nejdůležitější části trati.
  • Podobně jako v Bahrajnu, Kataru a dalších závodech s offsetovým rozvrhem oproti normálu se FP1 a FP3 konají ve dne, zatímco FP2, kvalifikace a závod se jedou v noci. Chování pneumatik a vozu se při vyšších denních teplotách liší, takže to je třeba vzít v úvahu při sestavování a tréninkovém plánu jízdy.
  • Pitlane je jediná v F1, připomíná tunel, kde piloti projíždějí pod okruhem na výjezdu z boxů a znovu se zařazují na levé straně zatáčky 2. Může být složité vidět ostatní vozy, když se vrací zpět na trať uprostřed zatáčky.
  • Nejpomalejší zatáčkou na trati je zatáčka 6, která se jede rychlostí přibližně 70 km/h. Je tu však jedna zatáčka, která je ještě pomalejší, ale v normálním kole se nevyskytuje: vozy F1 jedou vlevo na výjezdu z boxové uličky rychlostí pouhých 60 km/h.
  • Dvě DRS zóny jsou umístěny na po sobě jdoucích rovinkách, odděleny šikanou a mají také své vlastní individuální detekční body. Zde mohou vzniknout zajímavé souboje, kdy piloti předjíždějící do 6. zatáčky musí bránit v další zóně DRS.
  • Pokud jde o brzdění, nové uspořádání je méně náročné na brzdy ve srovnání se starým okruhem, nyní je zde pouze pět brzdných zón (zatímco dříve jich bylo sedm) a jedna „těžká“ brzdná zóna (místo dvou). „Těžká“ brzdná zóna je zóna, kde pilot brzdí 0,4 sekundy nebo déle, se 4G nebo více.
  • Pouze 64 % času kola na okruhu Yas Marina Circuit se jede na plný plyn, což je na spodním konci procentuální škály z hlediska tratí F1 pro rok 2021. To je však o tři procenta vyšší než u starého rozložení.
  • Některé týmy F1 zůstanou v Abu Dhabi na posezónní test, který se koná v úterý a ve středu. V Yas Marina budou jezdit dva vozy. Vůz 2021 lze používat pouze v jeden den a musí ho řídit mladý pilot.

Zdroj:  Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

Formula 1 – ETIHAD AIRWAYS Abu Dhabi Grand Prix 10. – 12.12.2021