19. závod sezóny 2021 Formule 1 se pojede na AUTÓDROMO JOSÉ CARLOS PACE V SÃO PAULO, BRAZÍLIE

TOTO WOLFF HOVOŘÍ O SÃO PAULO

„Když se zamyslím nad posledním závodem v Mexiku, byl to pro nás rozhodně víkend s omezením škod. Vzhledem k vlastnostem trati jsme věděli, že to pro nás bude náročný víkend, což se ukázalo i v neděli. Vítězství jsme nikdy neměli na dosah, ale Lewis ze sebe vydal všechno, aby se udržel na druhém místě v autě, které mělo s největší pravděpodobností skončit třetí. Byla to od něj silná defenzivní jízda, která zajistila cenné body pro oba šampionáty. Pro Valtteriho bylo jeho sobotní pole spektakulární, a právě proto byl nedělní výsledek ještě bolestivější poté, co byl zasažen v 1. zatáčce. To pro něj znamenalo velmi těžké odpoledne, ale víme, že o to více bude příště odhodlán bojovat.  Nejlepší na trojzávodu je, že nemusíte dlouho čekat na novou příležitost, abyste získali zpět pozitivní impuls. Jsme rádi, že se vracíme do Brazílie, fanoušci jsou tak nadšení a Interlagos je ikonický okruh. V posledních sezónách to nebyla naše nejsilnější trať a spíše vyhovovala Red Bullu, ale tento rok ukázal, že se může stát cokoliv. Je to také poslední závodní víkend ve sprintu, což otevírá další příležitosti. Je nám ctí, že můžeme být stále v boji v závěru sezóny. Máme co dohánět a víme, že to bude intenzivní bitva, ale budeme i nadále tvrdě  pracovat a mít před sebou konečný cíl.“

Autódromo José Carlos Pace

  • Autódromo José Carlos Pace je čtvrtý nejkratší okruh F1 s délkou kola 4,309 km. Kratší jsou pouze Monako, Zandvoort a Mexiko.
  • Interlagos se nachází 800 metrů nad mořem, což je druhá nejvyšší nadmořská výška v kalendáři F1, hned po Mexico City, jehož nadmořská výška o 1 500 metrů vyšší.
  • Interlagos je dráha dvou extrémů. První a třetí sektor vyžadují auto s nízkým odporem na rovinkách, ale dlouhý a střední sektor potřebuje vysoký přítlak. Dříve tato výzva přinášela řadu různých přístupů k úrovním přítlaku, ale přidaná druhá zóna DRS způsobila, že se týmy nyní více zaměřují na vyšší přítlak.
  • Více než 75 % času kola v prvním a třetím sektoru se jede na plný plyn, ale střední sektor se zatáčkami má méně než 50 %.
  • Od výjezdu ze zatáčky 12 do brzdné zóny pro úvodní zatáčku je 1,2 km jízdy na plný plyn a převýšení 33 metrů. Největší převýšení je však od startu/cíle přímo do zatáčky 4, kde je 40metrové převýšení.
  • Zablokování předního kola je časté v zatáčce 1, protože je silně nakloněna směrem dovnitř, což odlehčuje přední levé kolo a způsobuje, že pilot zablokuje přední kola, když se rozchod snižuje.
  • Nicméně první zatáčka je jednou z mála zatáček, kde můžete zamknout a neztratit mnoho času na kolo. Je to kvůli silnému naklonění a rozmanitosti linií, které můžete použít, což znamená, že stále můžete projet zatáčku i při mírném zablokování. Nedostatek zatížení pneumatiky zabraňuje vzniku plochých míst.
  • Z pole position do první brzdné zóny je to jen 195 metrů, což je jeden z nejkratších sprintů v aktuálním kalendáři. Startovní rošt je do kopce, takže piloti  musí najít rovnováhu mezi jemným brzděním.
  • Jednou z klíčových technických výzev na trati je udržet levou přední pneumatiku v okně pracovní teploty, protože od zatáčky 10 do zatáčky 6 (vzdálenost asi 3,5 km) odvede velmi málo práce, a proto se rychle ochladí.
  • Brazílie je jednou z nejjednodušších tratí na předjíždění díky dlouhým rovinkám a brzdným zónám, což se ještě zlepšilo, když byla přidána druhá zóna DRS. Management úrovně baterie u bránícího vozu však může být obtížné, protože mezi nejdelšími rovinkami je málo velkých brzdných zón pro rekuperaci energie.
  • Počasí se během víkendu Grand Prix v São Paulu může rychle změnit a není neobvyklé, že se teploty na trati mezi tréninkem a závodem změní o 30 °C, což ztěžuje předpovědi, jak se pneumatiky budou chovat. Náročné je i vlhké počasí, protože je řada míst, kde může při silném dešti vodatéci po trati.
  • V Interlagosu je pouze 36 změn rychlostních stupňů za kolo kvůli rovným úsekům a počtu zatáček třetího a čtvrtého rychlostního stupně, které nevyžadují mnoho řazení nahoru.
  • Safety Car vyjel devětkrát v posledních pěti závodech v Interlagosu, s pravděpodobností 60 %, což je vyšší než u mnoha jiných závodů kvůli nepředvídatelnému počasí a nedostatku únikových zónv  některých zatáčkách, což znamená, že nemůžete rychle přesunout auta do bezpečí.
  • Velká cena São Paula představuje třetí a poslední víkendový formát sprintové kvalifikace sezóny F1 2021, který se předtím jel v Silverstone a Monze.

Zdroj: Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

 

Formula 1 Heineken Grande Prêmio De São Paulo 12. – 14.11.2021