Slavnostním poklepání na kámen stavby začala rekonstrukce berounské nádražní budovy

Do dvou let by se měl Beroun dočkat kompletně zmodernizovaného nádraží. Ke zrekonstruované stanici a optimalizované železniční trati se teď přidá i výpravní budova, kterou tvoří odjezdová hala se službami a zázemím pro cestující, drážní objekt se zázemím pro zaměstnance dráhy a administrativní objekt s ubytovnou. Výpravní budovou, jejíž rekonstrukce začala dnes za účasti ministra dopravy Karla Havlíčka a má být dokončena v létě 2022, pojde denně zhruba 5500 cestujících. Jde o druhou nejfrekventovanější stanici ve Středočeském kraji.

Rekonstrukce bude zahrnovat novou fasádu a její zateplení, novou střechu, výměnu oken a dveří, úpravu povrchů stěn a stropů a nové podlahy i výměnu interiérových dveří. V odjezdové hale dojde k větším dispozičním změnám, přemístění pokladen a vzniku dalších komerčních prostor. Bude řešen i nový informační, orientační a kamerový systém. Tuto rekonstrukci bude realizovat BAK – stavební společnost a další informace o pracích ZDE

Rekonstrukce za provozu

Podle generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody bude rekonstrukce probíhat za plného provozu nádraží, na etapy, aby stavební práce co nejméně narušily provoz základních služeb. Odjezdová hala tak bude cestujícím po celou dobu k dispozici, i když v omezeném režimu.

Po dokončení prací v této části objektu přijde na řadu i umělecká skleněná vitráž nad hlavním vstupem do odjezdové haly. Plánuje se přetěsnění zasklení jednotlivých ploch, vyčištění skleněných částí a oprava a povrchová úprava její nosné ocelové konstrukce. Z odjezdové haly bude vitráž osvětlena směrovatelnými reflektory, aby vynikla její pestrost.

Celkové investiční náklady na rekonstrukci hlavní nádražní budovy v Berouně jsou vyčísleny na 288 milionů korun.

Ještě v letošním roce by měla projít modernizací i nádražní budova na berounském Závodí.