- Pascal Wehrlein si zajistil vítězství v 7. závodě mistrovství světa ABB FIA Formule E v Misano E-Prix.
- Wehrleinovo šesté vítězství ve Formuli E v kariéře následuje po problémech Olivera Rowlanda s hospodařením s energií v posledním kole a zajistil triumfální návrat týmu TAG Heuer Porsche.
- Úřadující šampión Jake Dennis obsadil druhé místo pro tým Andretti Formule E, zatímco Nick Cassidy z týmu Jaguar TCS Racing obsadil třetí místo.
- Wehrleinovo vítězství ho dělí s Dennisem v čele pořadí jezdců, přičemž Jaguar TCS Racing vede tabulku týmů.
Misano E-Prix nedělní závod
V dalším dramatickém zvratu událostí na E-Prix Misana triumfoval Pascal Wehrlein z týmu TAG Heuer Porsche Formula E Team po napínavém boji o 7. závod mistrovství světa ABB FIA Formule E. Wehrleinův konzistentní výkon ho posunul k vítězství poté, co naděje Olivera Rowlanda byly v posledních okamžicích závodu zmařeny kvůli problémům s hospodařením s energií.
Ve druhé etapě úvodního dvojzávodu Misano E-Prix to byl Pascal Wehrlein, kdo napravil bolestivou sobotu týmu TAG Heuer Porsche. Jeho trofej za první místo ze 7. závodu je šestou v jeho kariéře ve Formuli E, po srdcervoucí chybě v posledním kole, která vedla k tomu, že tehdejšímu lídrovi závodu Oliveru Rowlandovi došly síly a odstoupil.
Úřadující mistr světa ABB FIA Formule E Jake Dennis z týmu Andretti Formule E si zajistil chvályhodné druhé místo, zatímco Nick Cassidy z týmu Jaguar TCS Racing si před 25 000 diváky zajistil třetí místo s náskokem 5 setin sekundy. Po včerejších výsledcích diskvalifikace po vítězství utrpěl Wehrleinův týmový kolega António Félix da Costa smolný úder.
Během 26 kol E-Prix v Misanu si jezdec týmu TAG Heuer Porsche udržel značnou energetickou rezervu před svými soupeři, včetně vedoucího Jakea Hughese a soupeřů Jeana-Erica Vergneho a Nica Müllera. Oliver Rowland z Nissanu se však ve 20. kole dostal do vedení a zpochybnil tak Wehrleinův zdánlivě nepřekonatelný náskok.
Navzdory počáteční důvěře Porsche v hospodaření s energií Wehrleina zmařilo naděje na úspěšný souboj v posledním kole oznámení o snížení výkonu pohonného ústrojí na poslední chvíli. Štěstí však přálo Wehrleinovi, protože Rowland se potýkal s technickými problémy, které donutily jeho Nissan zpomalit jen pár okamžiků před cílovou čárou, což Wehrleinovi umožnilo získat vítězství v 7. závodě po zklamání týmupov 6.závodě.
V napínavém závodě předvedl Jake Dennis své schopnosti, když se z devátého na druhé místo vyšvihl pro tým Andretti, zatímco Nick Cassidy z týmu Jaguar TCS Racing si zajistil třetí místo odvážným manévrem před Nica Müllera z ABT CUPRA v závěrečných okamžicích. Pozoruhodné výkony předvedli také Sacha Fenestraz z týmu Nissan Formule E na pátém místě a Sergio Sette Camara z týmu ERT Formule E na šestém místě.
Wehrleinův triumf ho posunul na první místo v pořadí jezdců na první místo, zatímco předchozí vedoucí Rowland klesl na třetí místo. Tým Jaguar TCS Racing mezitím vede tabulku týmů s výrazným náskokem.
Pascal Wehrlein, č. 94, tým TAG Heuer Formule E:
„Včera by bylo lepší vyhrát, ale s dnešním závodem jsem velmi spokojený. Na začátku to bylo opět dost chaotické až do poloviny závodu. Nebyl jsem si jistý, jestli mám zůstat ve vedení, nebo nechat Oliho (Rowlanda) udávat tempo. Jeho tempo se zdálo trochu divné a příliš rychlé na to, abych se ho snažil bránit, takže jsem ho moc nebránil. Trochu mě překvapila jeho energie, nebyl jsem si jistý, jestli má tým správné informace nebo ne. Ale nakonec se ukázalo, že to byla správná věc. Bylo to hodně o managementu; Energie, baterie, pneumatiky. Prostě všechno. Z nuly rychle hrdinou, to ve Formuli E známe. Myslím, že tento víkend jsme měli rychlost na to, abychom vyhráli oba závody. Bohužel včera jsem byl v takových závodech trochu obětí s předním křídlem a pak jsem byl vzadu, ale dnešek byl pro nás velkým vykoupením.“
Jake Dennis, č. 1, Andretti Formula E Team:
„Všechno se to sešlo, z devátého místa na druhé místo je docela dobrý den v kanceláři, ale jak jste viděli, byl to boj. Jakmile se vpředu zvýšilo tempo, okamžitě jsem spadl a spadl zpět do spárů obou Nicků, dnes to pro mě byl jen režim přežití. Tento víkend byl opravdovým bojem, ale vrátit se domů se dvěma druhými místy, když jste včera startovali mimo top 10, je dobrý výchozí bod. Jen nám ukazuje, jak dobré je pohonné ústrojí Porsche, všechna čest těm klukům, že nám dali tuhle příležitost. Oba (Pascal Wehrlein) jsme samozřejmě získali hodně bodů a jsme na špici šampionátu. Celkově nás čeká před Monakem spousta tvrdé práce, abychom si vyladili kvalifikační tempo a pak mohli skutečně začít šampionát.“
Nick Cassidy, č. 37, Jaguar TCS Racing:
„Měli jsme několik dobrých úvodních kol, ale závod byl pro nás velmi obtížný, protože pro nás vyjel safety car. Posunuli jsme cíl nahoru, dali jsme lidem šanci zaútočit a předjet mě, protože já už jsem udělal své dva útoky – myslím, že jsem byl jediným vozem ve startovním poli, které provedlo své dva útoky, když vyjel safety car, a to opravdu bolelo. Ale to se někdy stává. A pak jsem měl na konci opravdu štěstí. Dobrá práce pro kluky z ABT a pro Nica (Müllera), který dnes předvedl skvělý výkon. Myslím, že si stupně vítězů zaslouží.“
Dalším závodem mistrovství světa ABB FIA Formule E je 8. kolo Monako E-Prix 2024 v sobotu 27. dubna 2024.
Zdroj: ABB FIA Formule E