Valencia okruh Ricardo Tormo: Co lze očekávat od Formule E na tradiční závodní dráze

Valencijský okruh Ricardo Tormo je trať, kterou Formule E dobře zná, neboť na tomto okruhu probíhá testování. Nikdy se však neuskutečnil žádný závod ani ve Španělsku – 5. a 6. kolo 2020/21 ABB Mistrovství světa FIA Formule E to tento víkend prolomí.

VALENCIA CIRCUIT RICARDO TORMO, SPAIN – 24. dubna: Nico Muller (CHE), Dragon Penske Autosport, 2. místo, Nyck de Vries (NLD), Mercedes Benz EQ, 1. místo a Stoffel Vandoorne (BEL), Mercedes Benz EQ, 3.místo Foto: Simon Galloway / LAT Images)

Výroky po sobotním závodu

Nyck de Vries (Mercedes-EQ Formula E team)

„To byl závod! Abych byl upřímný, jsem dnes mám ještě větší radost, než když jsem vyhrál svůj první závod v Diriyah, zvláště když toto vítězství bylo tak překvapivé. Po opravdu náročném závodním víkendu v Římě a trestu pěti míst na startovním roštu v tomto závodě jsem to rozhodně nečekal. Ale byl to pro mne fantastický způsob, jak se odrazit zpátky. Velice děkuji celému týmu, který dnes provedl perfektní strategii a samozřejmě Stoffelovi, který se probojoval ze zadní části pole dopředu. Musím přiznat, že jsem byl překvapen, když jsem viděl stát vedle mne při podiovém ceremoniálu. Dnešek se pro náš tým stal prostě skvělým dnem. “

Nico Mueller (DRAGON / PENSKE AUTOSPORT)

Byl jsem v zadní části startovního roštu když přišel restart, a nemohl jsem uvěřit číslům. Snažil jsem se uklidnit a ověřit všechna data se svými inženýry. Měl jsem čím dál větší radost , když jsem stále postupoval o jednu pozici za druhou. Nenapadá mne  lepší způsob, jak odměnit tým za jeho tvrdou práci. Výsledek je rozhodně pozitivním překvapením. Kvalifikace pro nás nebyla skvělá, ale během závodu se nám to podařilo změnit. Díky těmto nepředvídatelným zvratům je Formula E tak jedinečná,. “

Stoffel Vandoorne (Mercedes-EQ Formula E Team)

„Jsem opravdu překvapený, že jsem dokončil závod na stupních vítězů. Skoro se mi zdálo, jako bych sem nepatřil. Závod byl neuvěřitelně intenzivní a dnes se toho tolik  událo. Nejprve jsem byl na pole, potom následovalo zrušení všech mých kvalifikačních časů  a musel jsem startovat z posledního místa na startovním roštu. V samotném závodě jsem měl kontakt, projel jsem  štěrkem a v závěru jsem musel šetřit energii. Naše tempo bylo dobré a naše strategie se ukázala jako správná. Kola po posledním restartu safety caru byla šílená. Předjížděl jsem auta, kterým došla energie, zleva i zprava. Ale to je to, co je na Formuli E tak zvláštní – v jednu chvíli jste dole, a za chvíli stojíte na pódiu. Nikdy senesmíte vzdát.  Blahopřeji  Nyckovi k jeho vítězství a celému týmu k tomto dvojnásobném pódiu. V posledních několika závodech jsme byli silní, musíme v tom pokračovat. “

 

 

Okruh Ricardo Tormo

Okruh Ricardo Tormo o délce 3,37 km je pravidelným cílem Formule E jako hostitel čtyř oficiálních předsezónních testů série – první se uskutečnil v  sezóně 4 hned na konci éry Gen1.

Tento víkend si však ve svém kalendáři poznamená své první vystoupení a byly provedeny změny, které bude moci vyzkoušet 12 týmů Formule E a 24pilotů.

„Valencie je také novým zážitkem pro všechny na startovním roštu,“ řekl Ian James, šéf týmu Mercedes-EQ. „Jako týmy Formule E jsme nezávodili na stálých tratích, jako je Circuit Ricardo Tormo, takže nedokážeme odhadnout,co můžeme očekávat.“

 

Jeden z nejnáročnějších okruhů roku

„Okruh ve Valencii je úplně jiný než okruh v Římě,“ dodává Stoffel Vandoorne z Mercedesu. „Ve skutečnosti je to téměř úplný opak. Okruh v Římě byl úzký, hrbolatý městský okruh zatímco Valencie je stálý závodní  okruh, který byl mírně upraven tak, aby byl trochu klikatější a lépe vyhovoval  Formuli E.“

„Jeho charakteristiky okruhu jsou velmi odlišné: zatáčky jsou ve skutečnosti velmi rychlé a dlouhé, což z Valencie dělá velkou výzvu z hlediska managementu s energií. V tomto ohledu je to pravděpodobně jeden z nejtěžších okruhů roku, takže závodění bude intenzivní a strategie bude hrát klíčovou roli. Předjíždění by mělo být celkem snadné, ale znevýhodní vás to z hlediska hospodaření s energií.“

„Valencie je trať, kterou dobře známe z předsezónních testů, ale velmi se liší od typického městského okruhu.Nastavit auto pro závod je jiná výzva.Bude to znamenat větší úsporu energie ve srovnání s obvyklými událostmi Formule E, protože okruh je tak rychlý, “dodává Maximilian Guenther z týmu BMW i Andretti Motorsport.

„Je velmi rychlý se spoustou rovinek,“ dodává úřadující šampion DS TECHEETAH Antonio Felix da Costa.“Je zde mnohem více vysokorychlostních úseků a bude to jiný druh závodu.“

„Při testování jsme viděli, že když se na okruhu jezdí snadněji, rozdíly mezi piloty a týmy jsou velmi malé a je těžší získat rozdíl,“ říká Andre Lotterer z Porsche.

Zdroj: www.fiaformulae.com

 

 

DHL se stává titulárním partnerem závodu pro 2021 DHL Valencia E-Prix