Tým Peugeot TotalEnergies míří na závod 1000 mil Sebringu

  • Tým Peugeot TotalEnergies zahájí 17. března v Sebringu svou první kompletní účast na světovém šampionátu
  • Sezona 2023 bude pro Peugeot náročnou výzvou vzhledem k cílům, které si tým Peugeot TotalEnergies stanovil, a vzhledem k silné konkurenci šesti výrobců v kategorii Hypercar
  • V Sebringu čeká vůz Peugeot 9X8 jedinečný a netradiční okruh

 Tým Peugeot TotalEnergies

Tým Peugeot TotalEnergies se 17. března 2023 vydá na trať v Sebringu, kde odstartuje 11. sezóna mistrovství světa vytrvalostních závodů FIA (FIA WEC). Bude to premiéra vozu PEUGEOT 9X8 na americké půdě i na ikonické trati v Sebringu.

Na základě zkušeností získaných během tří závodů v roce 2022 a díky více než deseti tisícům kilometrů najetých v rámci zimního testování byly na voze Peugeot 9X8 provedeny technické úpravy s cílem optimalizovat jeho spolehlivost, jak zdůraznil Jean-Marc Finot, senior viceprezident Stellantis Motorsport: „Najeli jsme spoustu kilometrů, abychom zlepšili výkon vozu a ověřili jeho spolehlivost. Do letošní sezóny vstupujeme s velkým nadšením a s týmem, který je připraven bojovat. Jsme hrdí na to, že můžeme být součástí tohoto šampionátu a soupeřit s velkými výrobci a velkými jmény vytrvalostních závodů.“

Letošní sezóna slibuje silnou konkurenci, protože kategorie Le Mans Hypercar, do níž se zapojí jedenáct vozů, se zúčastní přední světoví konstruktéři. Cíl týmu Peugeot TotalEnergies zůstává jasný: „Bojovat o vítězství v každém závodě. Zároveň víme, že nic není samozřejmé, bude to těžké a nejsme jediní, kdo má tento cíl,“ dodal Jean-Marc Finot.

Zahájení sezony na Floridě

Prvnímu závodu sezony FIA WEC bude předcházet prolog, který se uskuteční 11. a 12. března rovněž na Floridě. Tyto testy umožní jezdcům a týmu lépe poznat specifika trati, která bude pro vozy Peugeot 9X8 s čísly 93 a 94 velmi náročná. 

„Zahájení sezony na Floridě na sklonku zimy je velkou výsadou, které si vážíme. Tento hrbolatý okruh je velmi náročný na podvozek a převodovky. I když je závod kratší, absolvovat bez problémů Sebring je nezbytnou podmínkou pro zvládnutí závodu 24 hodin Le Mans, i když víme, že to stačit nebude, protože skutečný 24hodinový závod nic nenahradí,“ prohlásil Olivier Jansonnie, technický ředitel Peugeot Sport.

Aby tým dosáhl svých cílů a mohl po celou sezónu bojovat v popředí, budou ho podporovat významní partneři: TotalEnergies, Capgemini, Yahoo, Marelli, Établissement Peugeot Frères, Sparco a Jack and Jones.

Posádky dvou vozů Peugeot 9X8 zůstávají rovněž beze změny: Paul Di Resta, Mikkel Jensen a Jean-Eric Vergne ve voze Peugeot č. 93 a Loïc Duval, Gustavo Menezes a Nico Müller ve voze Peugeot č. 94.

Závod 1000 mil Sebringu

Závod 1000 mil Sebringu, který celý tým Peugeot TotalEnergies již netrpělivě očekává, zahájí sezóny mistrovství světa FIA ve vytrvalostních závodech 2023. To bude zároveň okamžik, který nadšeně vyhlížejí i fanoušci okruhových závodů.

 

Paul Di Resta – Peugeot č. 93

„Sebring pro nás bude velkou zkouškou, zejména proto, že naše působení ve vytrvalostních závodech začalo teprve před rokem a bude to naše první kompletní sezóna ve FIA WEC. Budeme se muset utkat se soupeři nejlíp, jak jen to půjde. V přípravě jsme se plně soustředili na spolehlivost vozů, jejich výkon a absolvovali jsme několik vytrvalostních testů. S týmem jsme tvrdě pracovali na tom, abychom zlepšili loňské výkony. Letošní sezóna bude velkou zkouškou, při níž nás čekají vzestupy a pády, ale teprve výsledky v závodech a kvalifikacích ukážou, jaké úrovně se nám podařilo dosáhnout.“

Mikkel Jensen – Peugeot č. 93

„Letošní sezóna bude zajímavá, protože budeme závodit s dalšími šesti výrobci. Budeme muset optimalizovat práci, soustředit se sami na sebe a udělat maximum z hlediska výkonu, zastávek v boxech, spolehlivosti týmu atd., a to aniž bychom se příliš ohlíželi na konkurenci. Úvodní závod sezóny bude také prvním, kdy se všichni noví účastníci objeví na trati společně, takže těžko odhadovat, jak se závod bude vyvíjet.  Sebring je okruh, na kterém moc týmů netestovalo, takže uvidíme, jak dlouho nám bude trvat, než se dostaneme do tempa. Je to pěkný okruh trať, jel jsem ho třikrát a mám ho rád. Je to překvapivá trať plná hrbolů, takže se nedá čekat, že zajedete perfektní kolo. Je to dost šílené!“

Jean-Éric Vergne – Peugeot č. 93

„Myslím, že pro WEC a vůbec obecně je skvělé, že je tu tolik konstruktérů. Vyvolá to velký zájem o tento sport a jako jezdec se cítím být součástí nové generace, nové éry. Myslím, že v této sezóně si musíme stanovit dosažitelné cíle, a to bude možné až po prvním závodě v Sebringu. Zatím nemáme porovnání s ostatními týmy, protože jsme s nimi nikdy nezávodili. Pro tým to bude první kompletní sezóna a čekají nás velmi zkušení soupeři. Je důležité, abychom se všichni zlepšovali, abychom všichni postupovali stejným směrem a abychom se dokázali zlepšovat závod od závodu s ohledem na všechny lidi v týmu, vnější faktory a všechny možné další parametry. To vše nám posouží k tomu, abychom byli schopni závody vyhrávat. Osobně si přeji, abychom se na konci sezóny všichni společně mohli říct, že jsme udělali maximum.“

Loïc Duval – Peugeot č. 94

„Sebring je v kalendáři závodů velmi netypický okruh, ale má své kouzlo. Jde o staré letiště s různými povrchy, a jak všichni vědí, je velmi hrbolatý. Pro vozy je náročný, přilnavost je obecně docela dobrá, ale jsou tam velké betonové záplaty, díry, boule, kvůli nimž je tato trať zcela jedinečná. Zase je to ale skvělá akce a ve vytrvalostních závodech je dnes již klasikou. Letošní sezóna bude velmi atraktivní, protože kromě toho, že znamená návrat značky Peugeot, vstoupíme s vozy Hypercars do magické éry vytrvalostních závodů. Je vzrušující vidět na startu tolik výrobců, skvělých týmů, krásných vozů a špičkových jezdců. Na trati se bude hodně bojovat, takže se opravdu těším. Vrátit se do WEC, do premiérové třídy, je pro mě taky důležité. Šampionát jsem opustil v roce 2016 a být zpět s šancí na zisk titulu i výhry v závodě 24 hodin Le Mans je něco úžasného.“

Gustavo Menezes – Peugeot č. 94

„Je skvělé, že se FIA WEC i závodu 24 hodin Le Mans účastní tolik výrobců ikonických značek. Seznam účastníků je velmi nabitý a vypadá to, že se v příštích letech rozroste, takže je to velmi vzrušující. S týmem jsme tuto zimu strávili hodně času na simulátoru, měli jsme také možnost absolvovat spoustu testů po celé Evropě a já jsem hodně trénoval doma, abych byl na začátek sezony dobře připravený. Letošní rok bude z hlediska konkurence velkou výzvou. Všichni přijedou na každý okruh s tím nejlepším, co mají a umí, a my se budeme snažit o totéž. Víme, že to nebude snadné, ale přijedeme s pokorou a odhodláním udělat vše pro to, abychom byli co nejlepší.“

Nico Müller – Peugeot č. 94

„Od posledního závodu v Bahrajnu jsme strávili poměrně hodně času na simulátoru a absolvovali jsme několik testů. Nejenže jsme jezdili, ale také jsme spolu s ostatními členy týmu trávili čas mimo trať, abychom se lépe poznali a porozuměli si, což je velmi cenné. Rok 2023 bude zlatým věkem vytrvalostních závodů, nejvyšším cílem bude sté výročí 24 hodin Le Mans a my budeme bojovat o vítězství. Bude to náročná sezóna s velkou konkurencí, ale my závodíme s cílem vyhrát a letošní rok nebude výjimkou. Jsem hrdý na to, že mohu být součástí týmu Peugeot TotalEnergies v jeho účasti v mistrovství světa. Je to pro mě čest a doufám, že budeme v boji o titul v popředí.“

Zdroj: Peugeot