Tým MERCEDES-EQ FORMULA E je připraven čelit novým výzvám v Londýně

Vzhledem k tomu, že tým MERCEDES-EQ FORMULA E TEAM se chystá na  13. a 14. závod Mistrovství světa ABB FIA FORMULA E 20211/22, může tým očekávat, že se bude muset vypořádat s mírně upraveným okruhem, změnami povrchu trati plus proměnnými světelnými podmínkami a rozdíly v převýšení.

  • Stoffel Vandoorne: „Na trati bylo provedeno několik změn, ale předjíždění bude stále velmi obtížné, takže opravdu dobrý výkon v kvalifikaci bude rozhodující.“
  • Nyck de Vries: „Loni jsme byli na této trati velmi konkurenceschopní, takže doufáme, že na to navážeme a zažijeme skvělý víkend, než vyrazíme do Soulu na poslední dva závody sezóny.“
  • Ian James: „V této fázi sezóny je stále potřeba bojovat o 25 % z celkového počtu bodů – takže je pravděpodobné, že se to může snížit. Nicméně to je to, kvůli čemu to všichni děláme: šanci dostat se na samém konci nahoru. Naší další výzvou na cestě k dosažení tohoto cíle budou tyto dva závody v Londýně a nemůžeme se dočkat, až budeme na naše fanoušky, přátele, a partnery hrdí.“

ExCeL Circuit

 Tým Mercedes-EQ Formula E míří tento víkend (30./31. července 2022) do Londýna, kde se utká v předposledním závodním víkendu mistrovství světa ABB FIA Formule E 2021/22. ExCel Circuit v hlavním městě Spojeného království bude podruhé hostit čistě elektrickou závodní sérii; Závody Formule E se dříve v prvních dvou sezónách soutěžilo na okruhu v Battersea Parku.

Okruh, který vede podél řeky Temže a prochází částí výstavních hal, které tvoří součást londýnského výstaviště (zkráceně ExCeL), byl pro 8. sezónu mírně pozměněn a trať o délce 2 141 km je zhruba o 100 metrů kratší ve srovnání s loňským rokem, kdy měla premiéru.

Zatáčky 10 a 11 bývaly dvě vlásenky následující za sebou, ale byly změněny a nahrazeny šikanou, po níž následovala další šikana po krátké rovince vedoucí k zatáčkám 12 a 13, které zůstaly nezměněny. Celkový počet zatáček zůstává stejný na 22.

Očekává se, že piloti ujedou v obou závodech závodní vzdálenost přibližně 37 kol a pojedou na plný plyn přibližně 18 sekund času. Auta by měla dosáhnout maximální rychlosti 194 km/h, když míří do zatáčky 1, která je také považována za nejlepší místo k předjíždění. Aktivační zóna pro útočný režim je na vnější straně 16. kola.

Kolo začíná ve výstavní hale na super hladkém asfaltu, který poskytuje dostatek přilnavosti. Po několika zatáčkách v rychlém sledu pak piloti opouštějí halu a na vnější straně se setkávají s extrémně abrazivním asfaltem. Na jezdce na okruhu ExCel čeká řada výzev kvůli různým povrchům trati, rozdílům v převýšení a neustálým změnám  z osvětlení na denní světlo a zpět.

Tým Mercedes-EQ Formula E

Tým Mercedes-EQ Formula E soutěží v Londýně již podruhé. Nyck de Vries loni skončil na druhém místě v obou závodech, zatímco Stoffel Vandoorne byl na pole position pro závod 2 v sezóně 7.

Stejně jako minule v New Yorku je předposledním závodním víkendem letošní sezóny další dvojitá hlavička se závody, které se konají v sobotu a neděli (start závodu po oba dny v 15:04 BST). Jak se dostáváme do víkendu, Stoffel má v pořadí jezdců jedenáctibodový náskok před Edoardem Mortarou, zatímco Nyck je osmý. V tabulce týmů vede tým Mercedes-EQ Formula E před Venturi Racing o deset bodů.

 

STOFFEL VANDOORNE:

„Bude skvělé být opět v Londýně. Čekají nás čtyři závody a boj o šampionát je opravdu horký, ale to nezmění můj postoj k víkendu. Musíme prostě pokračovat v tom, co jsme.“ dělám od začátku roku, což znamená podávat dobré výkony v každém tréninku a zároveň se snažit zajistit si co nejvíce bodů. Z loňského závodního víkendu v Londýně mám smíšené pocity. Měl jsem docela silnou neděli s pole position a vedení závodu, ale pak jsem bohužel narazil na nízké místo, když pro mě závod skončil. Všechno by letos mělo být trochu jiné, protože bylo provedeno několik změn na trati, ale předjíždění bude stále velmi obtížné, takže Rozhodující bude opravdu dobrý výkon v kvalifikaci. Počkejme si, jak to všechno dopadne! Potřebujeme jen dvě silné kvalifikace a pak bychom měli být schopni odjet dva slušné závody.“

 NYCK DE VRIES:

„Londýnská E-Prix je posledním závodním víkendem v Evropě v sezóně a my se na ni moc těšíme, protože je to pro tým také svým způsobem domácí závod. Mnoho přátel, kolegů a rodinných příslušníků nás jistě povzbudí. Loni jsme byli na této trati velmi konkurenceschopní, takže doufáme, že na tom navážeme a užijeme si skvělý víkend, než vyrazíme do Soulu na poslední dva závody sezóny. Vzrušení roste a my se cítíme připraveni a připraveni na Londýn kde, doufejme, můžeme získat dobrý bodový zisk pro celý tým.“

 

 IAN JAMES, Team principal:

„Jak se blíží konec této sezóny, konkurence se ještě přiostřuje a sázky jsou stále vyšší. V této sezóně se nám zatím dařilo podávat dobré výkony pod tlakem a složitými okolnostmi; New York byl skvělým příkladem všichni členové týmu táhnou za jeden provaz, abychom mohli maximalizovat svůj potenciál. Kromě logického napětí na konci sezóny, které, aby bylo jasné, je součástí hry a pouze nás motivuje k tomu, abychom naplno využili našich schopností  – závodní víkend v Londýně bude po Berlíně druhým „domácím závodem týmu.“ Náš operační tým sídlí ve Spojeném království, jen něco málo přes hodinu jízdy od trati. Na jednu stranu je zvláštní si myslet, že nás v této sezóně čekají jen čtyři závody na dvou místech! Na druhou stranu zbývá bojovat ještě 25 % z celkového počtu bodů . Nicméně, to je to, co my všichni to dělají pro: šanci dostat se na vrchol na samém konci. Naší další výzvou na cestě k dosažení tohoto cíle budou tyto dva závody v Londýně.“

Zdroj:  Mercedes-EQ Formula E Team

 

ABB FIA FORMULA E – Kalendář závodů 2022