Tým Maserati MSG Racing si zajistil body Max obsadil sedmé místo v Diriyah

Tým si udržuje silnou dynamiku umístěním v top 10 v první části dvojzápasu Diriyah

Závod v číslech

Maximilian Günther

  • FP1: 9. místo
  • FP2 : 2. místo
  • Kvalifikace : 8. místo [1:12.892, čtvrtfinálová trojka]
  • Závod: P7
  • Získané pozice : +1
  • Nejrychlejší kolo: 1:11.647
  • Umístění v šampionátu: 7. místo [18 bodů]

Jehan Daruvala

  • FP1 : 20. místo
  • FP2 : 21. místo
  • Kvalifikace : 21. místo [1:14.054, skupina B]
  • Závod : P20
  • Získané pozice: +1
  • Nejrychlejší kolo: 1:12.180
  • Umístění v šampionátu: 18. místo [0 bodů]

Maserati MSG Racing

Umístění v šampionátu:P7 [18 bodů]

Diryiah E-Prix

2024 Diryiah E-Prix páteční závod

Maserati MSG Racing se v první části Diriyah E-Prix 2024 vrátil do top 10, přičemž Maximilian Günther bojoval o sedmé místo v prvním ze dvou závodů v místě zapsaným na světovém dědictví UNESCO.

 

Monacký tým vstoupil do prvního dvojzávodu sezóny s dynamikou poté, co na začátku ledna zahájil kampaň konkurenceschopným čtvrtým místem v Mexico City.

Zatímco Max a jeho týmový kolega Jehan Daruvala maximalizovali svůj dostupný čas na trati v trénincích, neustálý vývoj trati se během pátku ukázal jako klíčový výkonnostní faktor a časy na kolo se kolo od tréninku přelévaly.

V kvalifikaci Max úspěšně postoupil do duelové fáze, když zajel druhé nejrychlejší kolo ve skupině B, zatímco chyba Jehana během jeho poslední jízdy zabránila 25letému jezdci v postupu.

Bohužel Maxovi těsně uniklo místo v semifinále, ale měl dobrý předpoklady k tomu, aby skončil na bodech, když si zajistil osmé místo na startovním roštu.

Tato dvojice jela během závodu skvěle, a zatímco Max si udržoval svou startovní pozici , Jehan bojoval o postup vpřed a v prvním kole předjel Dana Ticktuma a Sachu Fenestraze.

Poté, co se oba jezdci dostali do rytmu, začali tlačit na své nejbližší soupeře, přičemž Max neustále pronásledoval Nicka Cassidyho a v 17. kole si na okamžik vyměnili pozice.

Ve 22. kole z 37 Max hodil kostkami a spustil strategickou řetězovou reakci uvnitř první desítky, aktivoval svůj první ze dvou útočných režimů a zároveň si udržel pozici na trati.

Brzy poté předjel Sergia Sette Camaru a poté, co se zbavil jezdce týmu ERT, aktivoval svůj druhý útočný režim, aby si upevnil sedmé místo, než začal pronásledovat Normana Nata a přiblížovat se k němu.

Maxovi došla kola k předjetí a pod šachovnicovou vlajkou obsadil sedmé místo a získal šest bodů, zatímco Jehan dojel do cíle na 20. místě a získal tak neocenitelný čas na trati a zkušenosti ve svém teprve druhém závodě ve Formuli E.

 

Maximilian Günther, jezdec, Maserati MSG Racing

„Sedmé místo bylo maximum, co jsme dnes mohli udělat, ale byl to dobrý závod. Předjíždění na této trati je extrémně obtížné a my jsme se opravdu snažili ze všech sil. Myslím si, že jsme to zvládli na maximum. Vůz se choval dobře, polepšil jsem si o jedno místo, získal několik dobrých a solidních bodů a málem zajel nejrychlejší kolo závodu. Už teď se těším na zítřek.“

Maximilian Günther

Jehan Daruvala, jezdec, Maserati MSG Racing

„Vzhledem k naší kvalifikaci si myslím, že dnešní závod bude vždy obtížný, ale ve srovnání s Mexico City si myslím, že jsem udělal několik dobrých kroků vpřed. Ve svém prvním závodě jsem skončil docela daleko od pole, ale tento víkend jsem se s nimi dokázal držet a nedostatečně konzumovat, což byl velký bod poučení. Kvalifikace výše na startovním roštu mi otevře spoustu příležitostí a já si přenesu svou sebedůvěru z dneška do zítřka.“

Jehan Daruvala

Cyril Blais, hlavní konstruktér, Maserati MSG Racing

„Dobře jsme splnili naši strategii, odjeli jsme bezchybný závod a získali nějaké body, takže celkově dobrý první závod. Bitva v první desítce byla hrou na kočku a myš a vzhledem k důležitosti pozice na trati zde všichni čekali, až budou mít před aktivací režimu Attack Mode mezeru. Max byl v tomto scénáři velmi inteligentní a trpělivý. Bylo pro něj rozhodující předjet (Sergia) Sette Camaru, udělal dobrý manévr a získal nějaké dobré body. Jako jediný nováček na startovním roštu se Jehan musí hodně učit, ale vidíme, že se každým tréninkem zlepšuje. Jakmile dnes našel svůj rytmus, podařilo se mu ušetřit nějaké síly a jeho tempo bylo velmi slibné. Zítřejší závod bude kratší, takže uvidíme ještě menší úsporu energie než dnes, ale protože úroveň přilnavosti bude vyšší, podmínky by měly našemu balíku vyhovovat lépe. Pokud se dobře kvalifikujeme, měli bychom mít dobrou šanci získat body.“

Giovanni Sgro, ředitel Maserati Corse

„Je vždy vzrušující závodit v noci v srdci pouště. Druhý závod, ve kterém oba vozy projely cílem a Max skončil v první desítce, což nám přineslo nové důležité body. Jehan je na svém druhém závodě a stále se seznamuje s vozem a elektrickou sérií. Diriyah je první dvojzávod v kalendáři, což je vždy dobrá příležitost posunout se v žebříčku nahoru. Zítra se pokusíme zlepšit výkonnost analýzou dnešních dat a budeme i nadále protagonisty závodu.“

 

Maserati S.p.A.

Maserati vyrábí kompletní řadu jedinečných vozů, které jsou okamžitě rozpoznatelné pro svou mimořádnou osobnost. Díky svému stylu, technologii a přirozeně exkluzivnímu charakteru potěší i ty nejnáročnější a nejnáročnější chutě a vždy byly měřítkem pro globální automobilový průmysl. Tradice úspěšných vozů, z nichž každý nově definuje italský sportovní vůz z hlediska designu, výkonu, komfortu, elegance a bezpečnosti, který je v současné době k dispozici na více než 70 trzích po celém světě. Modelová řada Maserati zahrnuje Levante – první SUV vyrobené společností Maserati, Grecale, „každodenní výjimečné“ SUV, a GranTurismo, ikonický italský grand tourer, všechny modely charakterizované použitím nejkvalitnějších materiálů a vynikajícími technickými řešeními. Modelová řada vybavená čtyřválcovými hybridními pohonnými jednotkami – k dispozici pro modely Grecale a Levante – a zážehovým motorem V6 s pohonem zadních a všech kol, ztělesňující výkonnostní DNA značky Trident. Vrchol nabídky tvoří supersportovní vůz MC20 a spyder MC20 Cielo, poháněný průkopnickým 100% motorem Maserati Nettuno V6, který poprvé zahrnuje technologie odvozené z F1 do pohonné jednotky sériově vyráběného vozu. Nové GranTurismo je k dispozici jak s vysoce výkonným zážehovým motorem V6, odvozeným z modelu Nettuno, tak se 100% elektrickou verzí: GranTurismo Folgore, prvním vozem v historii značky se sídlem v Modeně, který toto řešení využil. Dnes plně elektrická řada zahrnuje také Grecale Folgore, první plně elektrické SUV Maserati. Do roku 2025 budou všechny modely Maserati k dispozici také v plně elektrické verzi a do roku 2028 bude celá řada Maserati jezdit pouze na elektřinu.

 

Maserati MSG Racing

Maserati MSG Racing je jedním ze zakládajících týmů mistrovství světa FIA Formule E a v prosinci 2013 se stalo prvním výrobcem, který se připojil k první plně elektrické kategorii v motoristickém sportu. Jako jeden z mála pravidelných účastníků od úvodní sezóny 2014/15 se MSG Racing neustále rozrůstá; V roce 2021 se přiblížil vítězství a v roce 2022 dokončil svou dosud nejúspěšnější sezónu, kdy sezónu zakončil na druhém místě mezi týmy z celého světa.

Značka se sídlem v Monaku, vedená předsedou představenstva a řídícím partnerem Scottem Swidem, je genderově nejrozmanitějším týmem ve Formuli E a je v popředí udržitelnosti: prosazuje principy rovnosti, rozmanitosti a inkluze, technických inovací a excelence.

Zdroj Maserati

 

2024 Diriyah E-Prix průběh a výsledky pátečního závodu