Shwartzman ovládl berlínský nováčkovský test

  • Robert Shwartzman vedl dopolední i odpolední trénink v berlínském nováčkovském testu a zajížděl soutěžní časy těsně za pole-bike Jakea Dennise z nedělního 10. závodu SUN MINIMEAL Berlin E-Prix 2024.
  • Felipe Drugovich, známý svými zkušenostmi z Formule E, zajel druhý nejrychlejší čas dopoledne a čtvrtý nejrychlejší odpoledne, a to i přes technické problémy.
  • Frederik Vesti zaujal svým výkonem, když v dopolední části obsadil třetí místo a odpoledne sedmé místo, čímž ukázal svůj talent z různých sérií monopostů.
  • Mezi další pozoruhodné výkony patří Jack Crawford, Sheldon van der Linde, Kush Maini, Enzo Fittipaldi, Zane Maloney, Gabriele Mini a Caio Collet, kteří si v odpolední části zajistili umístění v první desítce.
  • Svůj debut ve Formuli E si odbyla také úřadující šampionka F1 Academy Marta García, a to po boku Alice Powellové, která se po dvou letech vrátila na trať.

Berlin Rookie Test

Berlin Rookie Test

V berlínském testu nováčků ABB FIA Formule E vedl Robert Shwartzman z týmu DS PENSKE v prvním tréninku s časem těsně za nedělním kvalifikačním kolem Jakea Dennise, který si zajistil místo v první řadě na startovním roštu. Shwartzman, který je také rezervním jezdcem týmu Formule 1 Scuderia Ferrari, pokračoval ve své působivé formě i v odpolední části, když dosáhl nejrychlejšího času dne 1:01,937 s.

V těsném závěsu za Shwartzmanem následoval Jak Crawford z týmu Andretti Formule E, který předvedl své zkušenosti z úspěchů ve FIA Formuli 2 působivým časem 1:02,110 s. Sheldon van der Linde z týmu Jaguar TCS Racing prokázal svůj talent, když ve 2. části zajel pozoruhodný čas 1:02,167 s před Felipem Drugovichem z Maserati MSG Racing s časem 1:02,171. předtím, než stroj Maserati utrpěl technické problémy.

SHRNUTÍ DOPOLEDNÍ SESSION

Robert Shwartzman z týmu DS Penske odjel v první části berlínského testu nováčků více než 1 099 kol a předvedl hrubou rychlost, když se s působivým časem 1:02,150 s dostal do čela výsledkové listiny, těsně následován Felipem Drugovichem a Frederikem Vestim. Drugovich si vzal den volna od své role testovacího a rezervního jezdce v týmu Aston Martin F1, aby zapůsobil za volantem vozu Maserati Tipo Folgore GEN3. Známá tvář nováčků Formule E byla těsně následována Frederikem Vestim z týmu Mahindra Racing, přičemž první trojici dělila méně než desetina sekundy.

Sheldon van der Linde, Gabriele Mini z týmu Nissan Formula E Team a Kush Maini z týmu Mahindra Racing uzavřeli první šestku a Zane Maloney z týmu Andretti Formula E skončil sedmý.

SHRNUTÍ SESSION

V odpolední části berlínského testu nováčků Robert Shwartzman pokračoval ve svém působivém výkonu, když zajel nejrychlejší čas na voze DS PENSKE s časem 1:01,937 s, což je jen o desetinu pomalejší než kolo Jakea Dennise z pole position v 10. závodě E-Prix. Shwartzmanův výkon těsně porazil Jaka Crawforda a Sheldona van der Lindeho, kteří zajeli druhý a třetí nejrychlejší čas.

Pravidelný nováček ve Formuli E Felipe Drugovich zajel čtvrtý nejrychlejší čas, přestože se v polovině kvalifikace potýkal s technickými problémy, před Kushem Mainim a Brazilcem Enzem Fittipaldim na pátém, respektive šestém místě. První desítku doplnili Frederik Vesti, Zane Maloney, Gabriele Mini a Caio Collet.

Robert Shwartzman, DS PENSKE:

„Celkově byl den s DS Penske docela solidní. Žádné chyby a vyzkoušené dobré možnosti, které byly pozitivní, s dobrým učením. Maximalizovali jsme náš čas na trati s koly, která jsme mohli zajet, a také jsem rád, že jsem předvedl nějaké dobré výsledky.

„Konečně se s tímto vozem cítím silnější a sebevědomější, což je také pozitivní věc, protože auto není snadné řídit, takže to chvíli trvá. Celkově jsem tedy velmi šťastný a děkuji společnosti DS PENSKE za příležitost. Je vždy potěšením a zábavou s nimi řídit a pracovat. Od této chvíle se soustředím na Le Mans a v budoucnu se snad ještě uvidíme!“

Jak Crawford, Andretti Formula E Team:

„Dnes to byl velmi dobrý první den ve voze. Moc mě to bavilo. Dopoledne bylo celé o tom, abych se dostal do tempa a našel limity vozu, odpoledne jsme se více zaměřili na výkon a zajíždění co nejlepších časů na kolo. Na konci testu se nám podařilo zajet nějakých 350kWh kol a byli jsme spokojeni s tím, co se nám podařilo zlepšit. Celkově jsem spokojený s tím, jak dnešek probíhal a děkuji Andretti za příležitost.“

Alice Powellová, Envision Racing:

„Byl to pro mě velmi produktivní den. Prošli jsme testovací plán a shromáždili důležitá data, která jsem mohl korelovat se simulátorem a pro tým, který je může používat do budoucna. Nebylo to o tom, abychom zajeli nejrychlejší kola, a já odjíždím s velmi pozitivním pocitem po skvělém dni v závodním autě.“

Zdroj: ABB FIA Formule E