- Nové technologie a závodní formáty představené v sezóně 9 ABB FIA Formule E Mistrovství světa a debut závodního vozu Gen3
- Závody se pojedou na kola namísto stanoveného času
- Inovativní technologie rychlého nabíjení poskytující zvýšení energie během 30sekundové zastávky „Attack Charge“ v závodě, která bude vyzkoušena na vybraných závodech později v sezóně
- Maximální výstupní výkon zvýšen na 350 kW v režimu Attack Mode
- Nové příležitosti pro nadějné piloty
Nové sportovní předpisy ABB FIA Formula E Mistrovství světa
Formule E a FIA oznámily sérii aktualizací sportovních předpisů pro sezónu 9 ABB FIA Formule E Mistrovství světa po schválení Světovou radou motoristického sportu FIA.
Čas nahrazující kola:
Závody se pojedou na kola namísto stanoveného časového úseku. Aby byla zachována konzistence s přechodem na kola, přerušení závodů Safety Car a Full Course Yellow budou nyní kompenzována přidáním kol, která nahradí další funkci závodního času.
Ve vybraných závodech sezony í bude představen Attack Charge :
Formule E a FIA spolupracují se strategickými technologickými partnery na vývoji průkopnických schopností baterií a nabíjení, které umožní novým menším, rychlejším a lehčím vozům Gen3 získat během závodu přísun energie.
Tato spolupráce vyústila ve vývoj baterie schopné přijmout 4 kWh energie za 30 sekund – nejpokročilejší baterie pro elektromobily na světě – dodávaná 600kW boosterem.
Povinné 30sekundové zastávky Attack Charge během předem stanovené doby závodu otevře dvě vylepšená období Attack Mode, která budou využita později v závodě, kde se výkon závodních vozů Gen3 zvýší z 300 kW na 350 kW.
Attack Charge bude vyzkoušen na vybraných závodech v sezóně 9. Stávající formát Attack Mode dočasného zvýšení výkonu aktivovaného piloty během závodu bude zachován v závodech, kde Attack Charge není implementován. Fanboost byl ukončen a v sezóně 9 se již neobjeví.
Nováčci dostali platformu, aby udělali se mohli představit:
Každý tým musí během sezóny absolvovat alespoň dva FP 1 s pilotem, který nikdy předtím v šampionátu nezávodil. Cílem je dát začínajícím jezdcům šanci zažít jedinečné podmínky závodů Formule E a přispět k pokroku týmu.
Jamie Reigle, generální ředitel Formule E:
„Naše aktualizované sportovní předpisy jsou důkazem pokračujícího vývoje a pozitivního dopadu šampionátu ABB FIA Formule E pro jezdce, týmy, partnery a fanoušky do světa spotřebitelských elektromobilů. Kombinace sportovních vylepšení, změny ve výkonu vozu, špičkové technologie baterií a inovace Attack Charge učiní naše závodění konkurenceschopnějším a zábavnějším a zároveň ukáže budoucnost vývoje EV. To je podstatou toho, co si Formule E vytyčila za cíl dosáhnout, a těšíme se, až se objeví nová generace v sezóně 9.“
Alberto Longo, spoluzakladatel a hlavní ředitel šampionátu, Formule E:
„Vytváříme perfektní podmínky pro ty nejlepší závodní jezdce a týmy, aby uspěli a vyhráli. Přechod na kola umožňuje týmům větší míru plánování závodní strategie. Zavedení Attack Charge při závodech později v sezóně přidá zcela nový rozměr závodní strategii pro týmy a zájem fanoušků. Připravujeme se také na budoucnost s příležitostí pro nové jezdce v šampionátu posadit se a ukázat, co dokážou.“
Pablo Martino, šéf Formule E Sporting Matters, FIA:
„Na základě úspěšné 8. sezóny jsme nyní provedli další drobné úpravy závodního formátu, protože se snažíme přiblížit ABB FIA Formule E Mistrovství světa stále širšímu publiku a zároveň povzbuzovat týmy, aby vyzkoušely nové talenty. S příchodem netrpělivě očekávaného monopostu Gen3, 22členného startovního roštu zahrnující jména ikonických automobilů a některými z nejlepších pilotů, jsem si jistý, že nová éra Formule E bude slibná.“
Závodní vůz Gen3 je nejrychlejší, nejlehčí, nejvýkonnější a nejefektivnější elektrický závodní vůz, jaký byl kdy vyroben. Premiéru bude mít v 1. závodě ABB FIA Formule E Mistrovství světa v Mexico City 14. ledna 2023.
Zdroj: FIA Formula E
Aktualizován kalendář 9. sezony ABB FIA FORMULA E Mistrovství světa