Monaco E-Prix: Nick Cassidy triumfoval v Monaku a ujal se vedení ABB FIA FORMULA E WORLD CHAMPIONSHIP

  • Nick Cassidy a tým Envision Racing se po vítězství v Monaku dostali do čela pořadí mistrovství světa jezdců a týmů
  • Mitch Evans skončil druhý, aby udržel Jaguar TCS Racing v boji o tituly
  • Třetí místo pro Jakea Dennise, který se také posunul na třetí místo v hodnocení jezdců
  • Jean-Éric Vergne získal inaugurační cenu za závod ABB Driver of Progress. E-Prix Monaka se zúčastnilo více než 20 000 fanoušků

Monaco E-Prix

Nick Cassidy (Envision Racing) odstartoval do čela mistrovství světa ABB FIA Formule E strhující jízdou z devátého místa na startovním roštu, aby vyhrál závod v úžasné 2023 Monaco E-Prix.

Cassidy vedl do cíle Mitche Evanse (Jaguar TCS Racing), když odrážel svého krajana, dokud mu v závěru závodu Safety Car nezajistil vítězství.

Šachová hra o rychlosti 150 mph upadala a plynula, jak se lídři předháněli o kontrolu a udání tempa, ale Cassidyho rozhodné manévry v úvodní části přinesly konečný výsledek. Jakmile jeho inženýr dal zelenou k dokončení sprintu na šest kol, Cassidy se neohlédl – navzdory velké pozornosti Evansova  Jaguaru.

Evans  u šachovnicové vlajky vystoupal ze šestého místa na startovním roštu na druhé a tři kola před cílem závodu byl v dosahu Envisionu až do výjezdu safety caru. Novozelandská dvojice ( Cassidy na 1. místě a Evans na místě 2.)  přinesla čtyři vítězství v řadě, což je nový rekord Formule E pro jeden národ.

Jake Dennis (tým Avalanche Andretti Formula E) se nemohl úplně sžít s vedoucí dvojicí, ale probojoval se z 11. místa na startovním roštu a vystoupil na podium.

Sacha Fenestraz (Nissan Formula E Team), který ačkoliv zpečetil pozici Julius Baer Pole Position pouze kvůli penalizaci po session, aby tuto poctu předal Jakeu Hughesovi (NEOM McLaren Formula E Team), dojel do cíle na čtvrtém místě a nemohl s ním soupeřit s vedoucí trojicí.. Hughes ho následoval přes cílovou čáru a Dan Ticktum (NIO 333 Racing) se držel na šestém místě navzdory několika škrábancům v závěru závodu a určitému poškození jeho vozu.

Dlouholetý lídr průběžného hodnocení jezdců Pascal Wehrlein se mohl zlepšit pouze na 11. místo ze  z 12. místa na startovním roštu, což vedlo k tomu, že pilot i jeho tým TAG Heuer Porsche Formula E ztratili kontrolu nad příslušnými šampionáty.

Jean-Éric Vergne získal cenu ABB Driver of Progress

Spolukandidát na titul Jean-Éric Vergne se zotavil na sedmé místo úplně ze zadní části startovního roštu poté, co DS PENSKE kvůli porušení tlaku v pneumatikách byl diskvalifikován z kvalifikace. Mistrovská třída s předjížděním o 15 pozic vynesla Vergnemu úvodní soutěžní cenu ABB Driver of Progress, která oceňuje inteligentní a efektivní řízení, jehož výsledkem je nejvíce umístění získaných v závodě.

Úřadující mistr světa a týmový kolega DS PENSKE Stoffel Vandoorne se také dokázal vyšplhat na body s devátým místem.

Cassidyho 121 bodů ho posouvá před Wehrleina o 100 bodů v tabulce jezdců, zatímco Jake Dennis je nyní třetí s 96 body a Evans těsně za ním s 94 body. Vergne opouští Monako pátý v pořadí.

Envision Racing nyní poskočil do čela hodnocení týmů se 182 body, 14 bodů před TAG Heuer Porsche Formula E Team se 168 body, zatímco Jaguar TCS Racing je třetí se 157 body.

Stoffel Vandoorne, DS PenskeJean-Eric Vergne, DS Penske Robin Frijns, ABT CUPRA Formula E Team

Nick Cassidy, č. 37, Envision Racing:

„Je to šílené, nemám nic proti závodu v Berlíně – ale je to úžasný pocit! To je tak, tak speciální. Nemám slov. Bude to chvíli trvat, než to dokážu vstřebat,  měli jsme tak těžký den, byl jsem 21. myslím v obou volných trénincích, což mě hodně zasáhlo. Kvalifikoval jsem se 10. a byl jsem s tím opravdu spokojený, takže takhle nějak probíhal náš den. Poděkování patří našim klukům, oběma posádkám aut a všem v naší garáži, kteří nám pomohli vyřešit  problémy. Mám velkou radost, že jsme po takové práci dostali odměnu. Je před námi dlouhá cesta, tenhle chlapík tady Mitch (Evans) dnes ukázal, jak je zatraceně silný. Bude to opravdu skvělý boj, ale v tuto chvíli si užijme fakt, že jsme zvítězili v Monaku.“

Nick Cassidy, Envision Racing, 1st position,

Mitch Evans, č. 9, Jaguar TCS Racing:

„Není to ta pravá pozice, ale dnes jsem do toho dal maximum. Velká čest Nickovi a Envision, odvedli skvělou práci. Nick mě předjel  ve správný čas. Myslel jsem, že ho mám, ale udělal na mě dobrý tah a bylo to. Další pódium, jsme na dobré cestě, takže dobré body a to je hlavní. (Přejel by Cassidyho bez Safety Car?) Nejsem si příliš jistý, po Safety Caru jsem se trochu zamkl. . V závodě je několik okamžiků, které bych si přál, abych je mohl zopakovat a mohly mít jiný výsledek, ale je to tak. Velká čest Nickovi a jeho týmu, ale také mému týmu, odvedli jsme opravdu dobrou práci, ale dnes nám to prostě uniklo.“

Mitch Evans, Jaguar TCS Racing, Jaguar I-TYPE 6

Jake Dennis, č. 27, tým Avalanche Andretti Formula E:

„Zpátky na stupních vítězů, opět dva závody v řadě. Myslím, že jsem to klukům musel vynahradit po nárazu do zdi v prvním kole. Dnes jsme měli auto na startu v prvních dvou řadách. Moje chyba, takže si myslím, že dnes večer mám jisté peníze na pivo, abych je splatil! Velmi šťastný, ale v určitém ohledu  trochu zklamaný , měli jsme nejúčinnější auto, ale neoptimalizovali jsme ho tak, abychom vedli ve správném bodě. Je trochu frustrující, že máte o 2 % více než auta před vámi, ale nemůžete s tím nic dělat. Přesto jsme opravdu šťastní a určitě jsme zpět v boji o titul – těšíme se, že to dnes večer oslavíme a užijeme si to.“

Další zastávkou v ABB FIA Mistrovství světa Formule E je návrat do Indonésie na první dvojzvod Jakarta E-Prix s 10. závodem v sobotu 3. června a 11. závodem v neděli 4. června 2023.

 

Zdroj: ABB FIA Formula E

 

Formule E: Monaco E-Prix Sobotní závod