- Mitch Evans z týmu Jaguar TCS Racing dosáhl třetího vítězství v 8. sezóně v úmorném vedru v Jakartě
- Jean-Éric Vergne skončil druhý a posunul se na druhé místo v hodnocení jezdců, když předběhl třetího Edoarda Mortaru
- Tři nejlepší piloti dojeli vteřinu za sebou při napínavém debutu ve Formuli E v indonéském hlavním městě
- Prezident Indonésie Joko Widodo a guvernér Jakarty Anies Baswedan se přdali k více než 60 000 fanouškům na vůbec první Jakart E-Prix.
Jakarta E-Prix
Mitch Evans (Jaguar TCS Racing) překonal ostražitost Jeana-Érica Vergneho (DS TECHEETAH) a Edoarda Mortary (ROKiT Venturi Racing), aby získal své třetí vítězství v sezóně 8 na úvodní Jakarta E-Prix .
Novozélandský pilot podnikl výpad v závěru závodu, který zaskočil tehdejšího lídra Vergneho v 7. zatáčce v 31. kole při odvážném manévrhu zezadu. Od té chvíle byl energetický management pro vedoucí dvojici stále důležitější, když bojovali mezi sebou a proti spalujícím teplotám na trati na mezinárodním okruhu Jakarta E-Prix v exotickém letovisku Ancol Beach.
To umožnilo Mortarovi přidat se do skupinky, když Evans a Vergne bojovali o pozici. Evans měl nějakých pět minut plus přidaný čas na to, aby dvojici zdržel, protože v závodě kdokoli mířil do poslední zatáčky jeho zadní pneumatiky byly velmi opotřebené. Evans se držel ve vedení před Vergnem a Mortarou, protože všichni tři piloti dojeli s rozestupem jedné sekundy od sebe.
António Félix da Costa (DS TECHEETAH) se propadl z druhého místa na startu na čtvrté místo při mávnutí šachovnicové vlajky, přičemž lídr průběžného pořadí Stoffel Vandoorne (Mercedes-EQ) provedl tři klíčová předjetí , skončil pátý a udržel si výhodu v mistrovství světa jezdců. Když všichni Vandoornovi nejbližší soupeři skončili na stupních vítězů, pořadí jezdců se uzavřelo: mezi první čtyři se nyní rozdělilo pouhých 12 bodů, Vergne získal pět bodů za belgickým pilotem, třetí Mortara dva body a čtvrtý Evans dalších pět.
Prezident Indonésie Joko Widodo a guvernér Jakarty Anies Baswedan byli čestnými hosty závodu, debutu Formule E v Indonésii. Sedadla na tribuně zaplnily tisíce fanoušků, kteří hlasitě jásali, když kolem projížděly všechny vozy během závodu. Jakarta E-Prix se zúčastnilo celkem více než 60 000 fanoušků.
Před závodem se manažeři Formule E a FIA a piloti drželi minutu ticha na památku Josého Abeda, čestného viceprezidenta FIA a prezidenta Mexické mezinárodní organizace motoristických sportů, který zemřel tento týden ve čtvrtek ve věku 82 let. .
Mercedes-EQ je stále na vrcholu průběžného pořadí týmů se 186 body, o 16 bodů více než DS TECHEETAH, který se v tabulce bodů vyšplhal nad ROKiT Venturi Racing.
Další zastávkou 10. závodu ABB FIA Formule E mistrovství světa je Marrakesh E-Prix v sobotu 2. července 2022.
MITCH EVANS, JAGUAR TCS RACING, #9
„To bylo těžké. Byl jsem rád, jak to nakonec dopadlo. Měli jsme těžký poslední závod a tato trať byla podobná ale pokud jde o klima, bylo to něco úplně jiného. Dali jsme si hodně práce s nastavením a systémy, ale tým mi dal, co potřebuji. S JEV to bylo na závěr opravdu těsné, myslel jsem, že se mi podaří odjet, ale pneumatiky mi začaly odcházet, jakmile jsem ho předjel. Bylo mi trochu horko, ale práci jsme zvládli. Tohle jsme potřebovali. Potřebovali jsme dnes dobrý výsledek. Ale evidentně to byla nová trať, nové klima, všechno nové – vlastně nevíte, jak to všechno bude probíhat. Takže jsem s výsledkem velmi spokojený, jsme zpátky postavilo nás to do silné pozice, takže to beru.“
JEAN-ÉRIC VERGNE, DS TECHEETAH, #25
„Byl to dobrý závod. Klobouk dolů před Mitchem a týmem Jaguar, dnes byli prostě rychlejší. Potřebuji pochopit, co se stalo, protože jsem v určitém okamžiku musel ušetřit mnohem více [energie] z teplotních důvodů, takže musím zjistit, co se vlastně stalo. Každopádně druhé místo je dobré, silné body, takže pokud takto budeme pokračovat po zbytek šampionátu, bude to dobré. Jsem rád, že už nebyla žádná další kola!“
EDOARDO MORTARA, ROKiT VENTURI RACING, #48
„V Jakartě jsme měli dobrý závodní víkend. Kvalifikace byla již velmi dobrá, odjeli jsme slušný závod, bylo to velmi obtížné a navíc za velmi vysokých teplot. Zvládnout management pneumatik a energie nebylo dnes jednoduché, ale nakonec jsme to zvládli. Viděl jsem, že bojují vepředu, a já jsem byl tak trochu součástí toho boje. Doufal jsem v JEV udělá nějaký pohyb , abych získal trochu volného místa, ale bohužel to nepřišlo. Ale jsem velmi nesmírně spokojený s dalším stupínkem vítězů. Skončili jsme s 0,0 % energie na čáře a navíc musíte v určitém okamžiku řídit teplotu – pokud překročíte určité číslo, výkon klesá. Takže cílem je dostat to (bez energie) na cílové čáře, viděl jsem, že to Mitch měl a já jsem měl trochu rezervu, ale bohužel jsem ho nemohl předjet.“
Výsledky Jakarta E-Prix | |||||||
pos. | Pilot | Tým | startoval | nejlepší | čas | body | |
1 | Mitch Evans | #9 Mitch Evans | Jaguar TCS Racing | 3 | 0:1:9:786 | 0:48:28:424 | 26 |
2 | Jean-Éric Vergne | #25 Jean-Éric Vergne | DS TECHEETAH | 1 | 0:1:9:965 | 0:48:29:157 | 21 |
3 | Edoardo Mortara | #48 Edoardo Mortara | ROKiT Venturi Racing | 4 | 0:1:9:899 | 0:48:29:391 | 15 |
4 | António Félix Da Costa | #13 António Félix Da Costa |
DS TECHEETAH | 2 | 0:1:10:197 | 0:48:31:774 | 12 |
5 | Stoffel Vandoorne | #5 Stoffel Vandoorne | Mercedes-EQ Formula E Team | 7 | 0:1:9:819 | 0:48:32:462 | 10 |
6 | Jake Dennis | #27 Jake Dennis | Avalanche Andretti Formula E | 5 | 0:1:9:978 | 0:48:33:059 | 8 |
7 | Lucas Di Grassi | #11 Lucas Di Grassi |
ROKiT Venturi Racing | 10 | 0:1:10:125 | 0:48:33:677 | 6 |
8 | Pascal Wehrlein | #94 Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche Formula E Team | 11 | 0:1:9:832 | 0:48:36:615 | 4 |
9 | Sam Bird | #10 Sam Bird | Jaguar TCS Racing | 14 | 0:1:10:214 | 0:48:41:772 | 2 |
10 | Sébastien Buemi | #23 Sébastien Buemi | Nissan e.Dams | 6 | 0:1:10:398 | 0:48:43:190 | 1 |
11 | André Lotterer | #36 André Lotterer | TAG Heuer Porsche Formula E Team | 8 | 0:1:10:131 | 0:48:44:513 | 0 |
12 | Oliver Turvey | #3 Oliver Tur | NIO 333 FE Team | 16 | 0:1:10:344 | 0:48:49:346 | 0 |
13 | Oliver Askew | #28 Oliver Askew | Avalanche Andretti Formula E | 19 | 0:1:10:108 | 0:48:51:444 | 0 |
14 | Maximilian Günther | #22 Maximilian Günther | Nissan e.Dams | 15 | 0:1:10:610 | 0:48:53:608 | 0 |
15 | Alexander Sims | #29 Alexander Sims | Mahindra Racing | 20 | 0:1:10:266 | 0:48:57:944 | 0 |
16 | Nick Cassidy | #37 Nick Cassidy | Envision Racing | 13 | 0:1:10:253 | 0:48:58:297 | 0 |
17 | Robin Frijns | #4 Robin Frijns | Envision Racing | 21 | 0:1:10:476 | 0:48:59:278 | 0 |
18 | Dan Ticktum | #33 Dan Ticktum | NIO 333 FE Team | 18 | 0:1:10:612 | 0:49:0:251 | 0 |
19 | Sérgio Sette Câmara | #7 Sérgio Sette Camara |
DRAGON / PENSKE AUTOSPORT | 17 | 0:1:11:045 | 0:49:6:642 | 0 |
0 | Antonio Giovinazzi | #99 Antonio Giovinazzi | DRAGON / PENSKE AUTOSPORT | 22 | 0:1:10:192 | 0:43:2:568 | 0 |
0 | Nyck De Vries | #17 Nyck De Vries | Mercedes-EQ Formula E Team | 9 | 0:1:10:034 | 0:35:36:933 | 0 |
0 | Oliver Rowland | #30 Oliver Rowland | Mahindra Racing | 12 | 0:1:25:403 | 0 |
Zdroj: Formula E