Maxmilian Günther zajistil vítězství týmu Maserati MSG Racing v debutové E-Prix Tokia

  • Maximilian Guenther zajistil vítězství týmu Maserati MSG Racing v první E-Prix Tokia, když překonal počáteční náskok Olivera Rowlanda za účasti japonského premiéra Fumia Kishidy a guvernérky Tokia Yuriko Koike
  • Tento nejnovější výsledek v mistrovství světa ABB FIA Formule E potvrzuje jeho konkurenceschopnou pověst s pěti různými vítězi v pěti závodech 10. sezóny
  • Pascal Wehrlein z týmu TAG Heuer Porsche Formule E vede šampionát jezdců, Jaguar TCS Racing vede šampionát týmů a míří do dalšího závodu, dvojitého závodu E-Prix v Misanu
  • Závod se odehrál předhvězdným publikem, včetně spilota Formule 1 Yukiho Tsunody, Sung Kanga ze slavného seriálu Rychle a zběsile, legend motoristického sportu Emersona Fittipaldiho a Takuma Saty, spolu s televizní moderátorkou a herečkou Emilií Hartfordovou

Maximilian Guenther z týmu Maserati MSG Racing zvítězil v úvodní Tokio E-Prix, když porazil Olivera Rowlanda (Nissan Formula E Team), který startoval z pole position, což znamenalo historický okamžik, protože Formule E přidává dalšího vítěze závodu do své již tak příliš vyrovnané sestavy pro 10. sezónu.

Tokio E-Prix

Maximilian Guenther z týmu Maserati MSG Racing předvedl napínavou ukázku dovedností a strategie, když si zajistil vítězství v úvodní Tokio E-Prix , která se poprvé v historii Formule E konala v Japonsku. Guentherovo vítězství, kterého dosáhl po strategickém posunu do čela ve 24. kole, znamená první triumf jeho týmu od Jakarty v 9. sezóně a jeho páté vítězství v kariéře v seriálu.

Guentherova cesta za vítězstvím však nebyla bez problémů, protože čelil tvrdé konkurenci Olivera Rowlanda, který obhajoval pole position před domácím publikem týmu Nissan Formule E. Německý jezdec zkušeně zaujal pozici v Rowlandově slipstreamu, čímž si šetřil energii na rozhodující útok ke konci závodu. Navzdory Rowlandově maximální snaze získat zpět vedení před nadšenými příznivci Nissanu Guenther úspěšně uhájil svou pozici a v posledním kole zmařil tři pokusy.

Tokio E-Prix také zaznamenala pokračování trendu sezóny, kdy pět různých vítězů závodů reprezentovalo pět různých týmů v úvodních pěti závodech 10. sezóny. Tato úroveň konkurence zintenzivnila mistrovský závod, kdy první tři jezdce často dělila méně než sekunda a celá skupina se od sebe dělila do 10 sekund.

Úřadující šampión jezdců Jake Dennis z týmu Andretti Formule E předvedl své schopnosti, když projel cílem na třetím místě před dvojicí týmu Tag Heuer Porsche Formule E Antoniem Felixem da Costou a Pascalem Wehrleinem, který je nyní ve vedení mistrovství světa jezdců.

Nico Mueller z týmu ABT CUPRA Formule E si zajistil šesté místo, zatímco Nick Cassidy skončil sedmý, když se probojoval startovním polem z 19. místa na startovním roštu. Edo Mortara nejprve skončil sedmý, ale později byl diskvalifikován za nadměrné využívání energie.

Po 5. závodě, E-Prix Tokia, vede mistrovství světa týmů tým Jaguar TCS Racing se 100 body, následovaný týmem TAG Heuer Porsche s 83 body. Wehrlein míří do Misana s dvoubodovým náskokem před Cassidym v tabulce šampionátu jezdců.

 

Maximilian Guenther, č. 7, Maserati MSG Racing:

„Je úžasné, že jsme tady závodili. Je to tak pěkné město a tak pěkná země. Miluji zdejší kulturu a cítili jsme se tu velmi vítaní. Je to skvělá trať, je velmi náročná a velmi technická a pak vyhrát vůbec první E-Prix Tokia… Je to skvělý pocit. Myslím, že obecně můžeme být opravdu hrdí na to, co jsme tento víkend dokázali: být v top 3 ve všech trénincích, vždy nahoře a pak odejít s vítěznou trofejí je skvělé. Myslím, že jsme závod zvládli docela dobře, strategie byla dobrá a já jsem předvedl několik dobrých manévrů, abych se posunul dopředu a pak jsme se bránili proti Olliemu až do posledního kola. Bylo to dost těsné. Rozhodně to nebylo snadné, myslím, že jsem ho překvapil v desáté zatáčce.“

Maximilian Gunther, Maserati MSG Racing, 1st position

Oliver Rowland, č. 22, tým NISSAN Formule E:

„Snažil jsem se ho před safety carem nespotřebovávat a udržet ho za sebou, ale věděl jsem, že jejich cíle z hlediska energie se pravděpodobně zvyšovaly, a bohužel po safety caru cíl docela výrazně klesl. Rozdíl v časech na kolo je zde docela agresivní, pokud jde o to, kolik času na kolo ztratíte kvůli energetickému cíli, který klesá, takže jsem byl v pozici, kdy kdybych zůstal na trati déle, pravděpodobně by mě předjelo více lidí. Myslím, že odvedl solidní práci, je to jedna z těch věcí, o kterých si myslím, že kdybych to mohl udělat znovu, nevím, co bych udělal jinak. Myslím, že jsme vytěžili maximum, co jsme mohli, ale bylo to na stole, což je docela frustrující. [O své kvalifikační pole position] Myslím, že v tom byl prvek toho, že jsme měli v garáži hlavní šéfy, znali očekávání a je prostě neuvěřitelné vidět všechnu tu podporu pro Nissan.“

Oliver Rowland, Nissan Formula E Team, 2nd position

Jake Dennis, č. 1, Andretti Formula E Team:

„V posledních měsících to pro mě byl trochu boj, uvnitř vozu došlo k nějakým změnám, které mi opravdu nevyhovovaly. Letos jsme se obecně trápili, některé dny byly dobré, některé špatné a tento víkend to bylo pravděpodobně poprvé, kdy jsem se cítil „zajedno“ s autem. Dnešní páté místo pro mě bylo jako pole position. Nemyslel jsem si, že se kvalifikuji tak vysoko, ale v závodě jsme vždy rychlí.“

Jake Dennis, Andretti Global, 3rd position

HVĚZDNÝ DEBUT V TOKIU

Zahajovací E-Prix Formule E v Tokiu přinesla také elektrizující okamžik, kdy se kormidla nejmodernějšího vozu GEN3 ujal Sung Kang, slavný herec a vášnivý automobilový nadšenec, který se proslavil především svými rolemi v seriálu „Rychle a zběsile“. Kangova hluboce zakořeněná vášeň pro automobily a japonskou automobilovou kulturu se projevila, když zkušeně řídil  vozidlo GEN3 vzrušujícími zatáčkami tokijského městského okruhu, což představovalo nezapomenutelnou první jízdu. Událost byla dále umocněna přítomností vysoce postavených celebrit a legend motoristického sportu, včetně herečky Emelie Hartfordové a uctívaných závodních ikon Emersona Fittipaldiho, Takumy Satóa a Yukiho Tsunody, což této významné události dodalo velkou prestiž.

F1 racer Yuki Tsunoda in the garage

Dalším závodem mistrovství světa ABB FIA Formule E je dvojzávod E-Prix Misana 2024 ve dnech 13.-14. dubna.

 

Více informací naleznete ZDE

Zdroj: ABB FIA Formule E

 

Formule E: Kalendář závodů na rok 2024