Maxmilian Günther se zotavil z penalizace za  40. místo na startovním roštu a skončil devátý v Sao Paulo E-Prix

Tým Maserati MSG Racing bojoval o umístění v top 10 na E-Prix São Paula 2024, přičemž jezdec Maximilian Günther se vzpamatoval z penalizace 40 míst na startovním roštu a v Brazílii skončil devátý.

Maximilian Günther

  • FP1: 6. místo
  • FP2: 15. místo
  • Kvalifikace: 3. místo [1:13.041, semifinálová dvojka]
  • Závod : P9
  • Získané pozice : +13
  • Nejrychlejší kolo: 1:15.989
  • Šampionát: 8. místo [22 bodů]

Jagan Daruvala

  • FP1: 9. místo
  • FP2: 10. místo
  • Kvalifikace : 17. místo [1:14.032, skupina B]
  • Závod: P15
  • Získané pozice: +1
  • Nejrychlejší kolo: 1:15.967
  • Šampionát: 21. místo [0 bodů]

Maserati MSG Racing

Šampionát: 8. místo [22 bodů]

The cars leave the pits at the start of practice

Sao Paulo E-Prix průběh závodu

Závod, který se konal v okolí ikonického Sambradromu v São Paulu, byl čtvrtým podnikem 10. sezóny Formule E, přičemž naposledy se seriál závodil 27. ledna v saúdskoarabském Diriyah.

Max a jeho týmový kolega Jehan Daruvala předváděli během tréninku povzbudivé tempo, i když výměna převodovky a měniče – strategicky provedená za účelem uvolnění výkonu – znamenala pro Maxe penalizaci 40 míst na startovním roštu pro závod.

Navzdory tomu 26letý  německý pilot předvedl v kvalifikaci bojovný výsledek a vydláždil si cestu do semifinále duelové fáze ze skupiny B, kde si zajistil provizorní třetí místo na startovním roštu.

Jehan, rovněž ze skupiny B, se kvalifikoval na 17. místě, ale kvůli Maxově penalizaci na startovním roštu skončil na 16. místě. Max startoval z 22. místa, ale v závodě si musel odpykat 10sekundovou penalizaci stop-go poté, co nebyl schopen splnit své přeřazení na startovní rošt. Zatímco Max si tuto penalizaci odpykal, Jehan si udržel startovní pozici mimo trať, ale v průběhu závodu ztrácel půdu pod nohama a čelil extrémnímu scénáři úspory energie.

Díky nárazům po celém poli vedlo nadměrné množství nečistot v sedmém kole k rozhodujícímu safety caru, který umožnil Maxovi přiblížit se k balíku poté, co předtím jezdil vzadu. Když byl závod na konci osmého kola obnoven, Max se rozhodl posílit pořadí a předvedl působivých 11 předjetí za pouhých sedm kol, čímž se dostal do první desítky.

Nehoda Nicka Cassidyho v 16. kole vedla k druhému safety caru, který opět zaplnil startovní rošt. Závod byl restartován v 19. kole a Max pokračoval ve své ofenzivě a poté předjel Stoffela Vandoorna. Ve 24. kole předjel jezdce DS Penske a pokračoval v tlačení, poté se zaměřil na Olivera Rowlanda a Jeana-Erica Vergneho, i když se ve 30. kole propadl na deváté místo.

Po celkem třech kolech navíc se Max naposledy pokusil předjet Vandoorna, ale belgického pilota předjet nedokázal. Pod šachovnicovou vlajkou obsadil deváté místo a polepšil si na neuvěřitelných 13 pozic.

Poté, co se na chvíli propadl na chvost pole, se Jehan také výrazně zotavil a v posledním kole si polepšil o tři místa a skončil na 15. místě. 10. sezóna Formule E bude pokračovat 30. března 2024 napjatě očekávaným úvodním závodem Tokio E-Prix – premiérového závodu seriálu v Japonsku.

Piloti týmu Maserati MSG Racing: Maxmilian Günther a Jehan Daruvala

Maximilian Günther, jezdec, Maserati MSG Racing

„Dnes jsme udělali nemožné možným. Startovat z posledního místa s penalizací na startovním roštu a pak si odpykat 10sekundovou stop-go byl velký úkol, ale odvedli jsme tu nejlepší práci, jakou jsme mohli. Snažil jsem se šetřit energii na startu a pak jsme vyjeli safety car, což bylo velmi důležité pro náš závod a strategii. Odtamtud jsme útočili, abychom se dostali na frontu. Udělali jsme několik dobrých předjíždění, měl jsem dobrý pocit z vozu a vždy jsme se pohybovali vpřed s opravdu dobrým tempem. Vůz se po celý víkend choval dobře a myslím, že jsme to ukázali v kvalifikaci i v závodě. Skončit devátý s body za takových okolností je prostě úžasný pocit. Myslím, že můžeme být všichni velmi hrdí. Bylo to nejlepší možné zotavení a výsledek této strategické penalty, což nás dostane do dobré pozice pro zbytek sezóny.“

Jehan Daruwala, jezdec, Maserati MSG Racing

„Dnešní závod nebyl vůbec jednoduchý. Byla to moje první zkušenost s pelotonem ve Formuli E a není to to, co jsem očekával, ale bylo dobré získat za sebou další kola a mám pocit, že jsem se toho hodně naučil. Po čtyřech závodech se ve voze cítím docela sebejistě, zejména v kvalifikaci. Mým cílem je nyní zlepšit tempo dlouhých běhů. Pokud se mi to podaří, myslím, že bychom mohli mít šanci na body v Tokiu, které bude pro všechny novým okruhem.“

Cyril Blais, hlavní konstruktér, Maserati MSG Racing

„Dnes jsme odjeli úžasný závod, celý tým je povzbuzený. Poté, co se tak dobře kvalifikoval s Maxem, je těžké přijmout takovou penalizaci na startovním roštu a pak si v závodě odpykat 10sekundovou penalizaci stop-go, a to s sebou přineslo své vlastní výzvy. Dopředu jsme si naplánovali strategii, zariskovali jsme a doufali v safety car, protože jsme potřebovali trochu štěstí. Safety car v sedmém kole umožnil Maxovi dostat se na konec startovního pole a dostat se z posledního na deváté místo je úžasné. Odvedli jsme dobrý výkon, Max předjel několik dobrých předjetí, posunul se dopředu, když musel, dobře zvládal teploty a s výsledkem jsme velmi spokojeni. Výměna převodovky a měniče na jeho voze si vyžádala spoustu práce a týmu patří velké poděkování za tak velké úsilí. Jak víme, Formule E je záludná série a Jehan se musí hodně učit, ale každý víkend dělá dobrý pokrok. Jeho rychlost během jednoho kola byla silná, a nebýt chyby ve své druhé kvalifikační jízdě, mohl se dostat do soubojů. Myslím, že v závodních podmínkách jsou stále nějaké oblasti, kde se můžeme zlepšit, ale přeskupíme síly a pokusíme se v Tokiu dosáhnout více.“

Giovanni Sgro, ředitel Maserati Corse

„Z tohoto víkendu jsme vytěžili maximum i přes penalizaci, která donutila Maxe startovat z konce startovního roštu. Velkolepě se však vrátil do první desítky a domů si přivezl důležité body. Vždycky je škoda, když musíte po perfektní kvalifikaci udělat krok zpět, ale i to k motorsportu patří. Jehan se během víkendu neustále zlepšoval a nezapomínejme, že je to teprve jeho čtvrtý závod ve Formuli E: dokazuje, že vždy bojuje o nejlepší pozici. Jsme rádi, že jsme zpět na trati a poté se rovnou vrátíme do práce, abychom se soustředili na další kolo v Japonsku.“

Maserati S.p.A.

Maserati vyrábí kompletní řadu jedinečných vozů, které jsou okamžitě rozpoznatelné pro svou mimořádnou osobnost. Díky svému stylu, technologii a přirozeně exkluzivnímu charakteru potěší i ty nejnáročnější a nejnáročnější chutě a vždy byly měřítkem pro globální automobilový průmysl. Tradice úspěšných vozů, z nichž každý nově definuje italský sportovní vůz z hlediska designu, výkonu, komfortu, elegance a bezpečnosti, který je v současné době k dispozici na více než 70 trzích po celém světě. Modelová řada Maserati zahrnuje Levante – první SUV vyrobené společností Maserati, Grecale, „každodenní výjimečné“ SUV, a GranTurismo, ikonický italský grand tourer, všechny modely charakterizované použitím nejkvalitnějších materiálů a vynikajícími technickými řešeními. Modelová řada vybavená čtyřválcovými hybridními pohonnými jednotkami – k dispozici pro modely Grecale a Levante – a zážehovým motorem V6 s pohonem zadních a všech kol, ztělesňující výkonnostní DNA značky Trident. Vrchol nabídky tvoří supersportovní vůz MC20 a spyder MC20 Cielo, poháněný průkopnickým 100% motorem Maserati Nettuno V6, který poprvé zahrnuje technologie odvozené z F1 do pohonné jednotky sériově vyráběného vozu. Nové GranTurismo je k dispozici jak s vysoce výkonným zážehovým motorem V6, odvozeným z modelu Nettuno, tak se 100% elektrickou verzí: GranTurismo Folgore, prvním vozem v historii značky se sídlem v Modeně, který toto řešení využil. Dnes plně elektrická řada zahrnuje také Grecale Folgore, první plně elektrické SUV Maserati. Do roku 2025 budou všechny modely Maserati k dispozici také v plně elektrické verzi a do roku 2028 bude celá řada Maserati jezdit pouze na elektřinu.

 

Zdroj: Maserati