Maserati MSG Racing obsadil čtvrté místo v úvodním závodě Formule E v Mexico City   

Tým si z úvodního závodu 10. sezóny Formule E odvezl 12 bodů

Maximilian Günther

  • FP1: P21
  • FP2: P2
  • Kvalifikace: 5. místo [1:13.505, čtvrtfinálová čtyřka]
  • Závod: P4
  • Získané pozice :-1
  • Nejrychlejší kolo: 1:15.209
  • Umístění v šampionátu: 4. místo [12 bodů]

 

Jehan Daruvala

  • FP1: P22
  • FP2: P19
  • Kvalifikace: 17. místo [1:14.649, skupina A]
  • Závod: P16
  • Získané pozice: +1
  • Nejrychlejší kolo: 1:15.639
  • Umístění v šampionátu 😛 16 [0 bodů]
Maserati MSG Racing

Maserati MSG Racing

Umístění v šampionátu: 4. místo [12 bodů]

Maserati MSG Racing si zajistil konkurenceschopný start do 10. sezóny mistrovství světa FIA Formule E, když pilot Maximilian Günther skončil čtvrtý v E-Prix Mexico City 2024.

Po slibném předsezónním testu ve Valencii na konci roku 2023 navštívil monacký tým mexický Autodromo Hermanos Rodriguez s tichou sebedůvěrou a během tréninku zaujal uvážlivý přístup.

Počáteční sběr dat v pátek přinesl zlepšení výkonu pro sobotu a poté, co Max zajel druhý nejrychlejší čas ve druhém tréninku, přenesl svou rychlost do kvalifikace a vedl skupinu B.

Ve čtvrtfinále německý závodník bohužel prohrál s Mitchem Evansem, ale díky penalizaci novozélandského pilota na startovním roštu a jeho týmového kolegy z Jaguaru Nicka Cassidyho se Max posunul na startovní rošt na třetí místo.

Jeho týmový kolega Jehan Daruvala se mezitím kvalifikoval na 17. místě, protože 25letý jezdec pokračoval v budování a rozšiřování svých znalostí v elektrickém motoristickém sportu jako jediný nováček na startovním roštu Formule E pro rok 2024.

Dvojice si užila konkurenceschopný vstup do závodu a udržela si své startovní pozice i v úvodní fázi, než závod neutralizoval Full Yellow Course na trati a následný safety car v devátém kole způsobený nehodou Robina Frijnse.

Po restartu v 11. kole se Max a Jehan nadále drželi na třetím a 17. místě, ale během své poslední aktivace útočného režimu Max bohužel ztratil pozici na trati ve prospěch Cassidyho a propadl se na čtvrté místo.

Navzdory maximálnímu využití výkonového režimu 350 kW a malé energetické výhodě Max držel krok s Novozélanďanem, ale nedokázal ho předjet a těsně mu uniklo umístění na stupních vítězů.

Jehan mezitím skončil na 16. místě, když pozdě předjel Dana Ticktuma z týmu ERT a dokončil svůj debut v motoristickém mistrovství světa – teprve jako třetí indický jezdec v historii, kterému se to podařilo.

Desátá sezóna Formule E bude pokračovat v Diriyah v Saúdské Arábii, kde se ve dnech 26.–27. ledna 2024 uskuteční první dvojitý závod sezóny.

Maximilian Gunther, Maserati MSG Racing, Maserati Tipo Folgore, leads Nick Cassidy, Jaguar TCS Racing, Jaguar I-TYPE 6, and Mitch Evans, Jaguar TCS Racing, Jaguar I-TYPE 6

Maximilian Günther, pilot, Maserati MSG Racing

„Byl to pro nás velmi dobrý první víkend sezóny, třetí v kvalifikaci, čtvrtý v závodě a několik velmi dobrých bodů. Myslím, že jsme zde ukázali dobré tempo. Mexiko pro nás bylo loni velmi obtížné, takže začít sezónu s tak dobrým výsledkem je nyní velmi slibné. Jsem velmi šťastný za celý tým, odvedli skvělou práci. Vůz se v kvalifikaci choval úžasně a je škoda, že jsme s druhým útočným režimem přišli o stupně vítězů, ale dali jsme do toho maximum. S dnešním čtvrtým místem jsem opravdu spokojený.“

Maximilian Günther

Jehan Daruvala, pilot, Maserati MSG Racing

„Jsem velmi šťastný, že jsem dokončil svůj první víkend ve Formuli E. Dnes to bylo poprvé, co jsem jel v plných závodních podmínkách, a byla to velmi pozitivní zkušenost. Mým hlavním cílem bylo zajet čistý závod a projet cílem pod šachovnicovou vlajkou, abych se mohl co nejvíce naučit. S využitím všeho, co jsem se tento víkend naučil, budu schopen stavět na svém výkonu a pokračovat ve svém progresu v Diriyah.“

Jehan Daruvala

Cyril Blais, hlavní konstruktér, Maserati MSG Racing

„Tento víkend byl velmi pozitivní. Přijeli jsme do Mexico City poté, co jsme se hodně naučili z 9. sezóny a následně jsme během zimy udělali několik dobrých vylepšení. Náš cíl pro Maxe byl jasný: Chtěli jsme do sezóny vykročit správnou nohou a získat solidní body, a to je přesně to, co se nám dnes podařilo. Měli jsme silný, čistý závod s perfektním provedením a bez chyb. Je škoda, že nám těsně unikly stupně vítězů, ale s tímto výsledkem jsme spokojeni. Jehan dnes také zajel solidní závod. Vzhledem k tomu, že každý víkend máme na trati velmi málo času, může být Formule E pro nováčka velmi náročná a Jehanovým hlavním cílem bylo získat více zkušeností s vozem, odjet čistý závod a projet cílem pod šachovnicovou vlajkou. To je přesně to, co udělal, aniž by šlápl vedle. Dosáhli jsme našich cílů a tento víkend nás dostane do skvělé formy pro zbytek sezóny a pro další závod v Diriyah.“

Giovanni Sgro, ředitel Maserati Corse

„Je to skvělý pocit být zpátky! Desátá sezóna odstartovala napínavým prvním závodem, ve kterém Max skončil na 4. místě a přinesl týmu naše první letošní body. Je skvělé vidět Jehana projet cílovou čárou ve svém prvním závodě ve Formuli E. Během tohoto závodního víkendu oba jezdci ukázali, že jsou již plně ponořeni do soutěže, soustředí se na budování od začátku. Odvedli dobrou práci a nyní se soustředíme na Saúdskou Arábii a tvrdě tlačíme na to, abychom se dostali na stupně vítězů. Máme před sebou dlouhou sezónu a hodláme udržet tempo a nenechat si ujít bitvu v předním poli.“

Maserati S.p.A.

Maserati vyrábí kompletní řadu jedinečných vozů, které jsou okamžitě rozpoznatelné pro svou mimořádnou osobnost. Díky svému stylu, technologiím a přirozeně exkluzivnímu charakteru potěší i ty nejnáročnější a nejnáročnější chutě a vždy byly měřítkem pro globální automobilový průmysl. Tradice úspěšných vozů, z nichž každý nově definuje italský sportovní vůz z hlediska designu, výkonu, komfortu, elegance a bezpečnosti, který je v současné době k dispozici na více než 70 trzích po celém světě. Ambasadory tohoto dědictví jsou vlajková loď Quattroporte, sportovní sedan Ghibli, Levante – první SUV vyráběné Maserati a Grecale, „výjimečné SUV pro každý den“, přičemž všechny modely se vyznačují použitím nejkvalitnějších materiálů a vynikajícími technickými řešeními. Řada vybavená čtyřválcovými hybridními pohonnými jednotkami – k dispozici pro modely Ghibli, Grecale a Levante – zážehovými motory V6 a V8 s pohonem zadních a všech kol, ztělesňující výkonnostní DNA značky Trident, nyní doplněnou o Grecale Folgore, první plně elektrické SUV Maserati. Vrchol nabídky tvoří supersportovní vůz MC20 a spyder MC20 Cielo, poháněný průkopnickým 100% motorem Maserati Nettuno V6, který poprvé zahrnuje technologie odvozené z F1 do pohonné jednotky sériově vyráběného vozu. Nové GranTurismo je k dispozici jak s výkonným zážehovým motorem V6, odvozeným z modelu Nettuno, tak se 100% elektrickou verzí: GranTurismo Folgore, prvním vozem v historii značky se sídlem v Modeně, který toto řešení využil. Do roku 2025 budou všechny modely Maserati k dispozici také v plně elektrické verzi a do roku 2030 bude celá řada Maserati poháněna pouze elektřinou.

Zdroj: Maserati

 

Formule E: Kalendář závodů na rok 2024