
Sobotní závod Portland E-Prix pro tým Maserati MSG Racing v číslech
Maximilian Günther
- FP1: 9. místo
- FP2k: 18. místo
- Kvalifikace 😛 19 [1:10.345, skupina A]
- Závod: DNF
- Získané pozice: N / A
- Nejrychlejší kolo: 1:13.642
- Umístění v šampionátu :8 [69 bodů]
Jehan Daruwala
- FP 1: 11. místo
- FP2: 20. místo
- Kvalifikace: 20. místo [1:10.127, skupina B]
- Závod: P16
- Získané pozice: +2
- Nejrychlejší kolo: 1:12.169
- Umístění v šampionátu: 20. místo [8 bodů]
Maserati MSG Racing
Šampionát: 7. místo [77 bodů]
Masersti MSG Racing v sobotním závodě Portland E-Prix
Maserati MSG Racing zažil náročný první závod ve dvojzávodě E-Prix Portlandu 2024, kdy týmu těsně unikly body po pozdním vzestupu ve Spojených státech. Monacký tým vstoupil do předposledního závodního víkendu 10. sezóny Formule E s vysokými ambicemi a tvrdě pracoval na tom, aby dosáhl pokroku poté, co se v tréninku potýkal s počátečním tempem. V kvalifikaci na první závod jezdci Maximilian Günther a Jehan Daruvala nezvládli soubojové etapy a startovali ze 17. a 18. místa díky penalizacím na startovním roštu poté co se umístili na 19. a 20. místě.
Vzhledem k tomu, že nás čekal akcí nabitý peloton, byl důvod k optimismu, protože tato dvojice byla od začátku v ideální pozici, aby šetřila rozhodující energii. Dvojice zahájila závod držením pozice, ale rychle začala bojovat vpřed, přičemž Jehan ve čtvrtém kole brzy aktivoval první útočný režim a poté využil svého náskoku, zatímco Max se nadále držel na zemi. Jak se závod dále vyvíjel, Max a Jehan vhodně upravili svůj přístup a poté, co si vybudovali energetickou výhodu před svými nejbližšími soupeři, vyrazili za umístěním v první desítce.
Poté, co Max v rychlém sledu vyjel do obou útočných režimů, se v 15. kole dostal na bodované pozice a pokračoval v boji kupředu, až se dostal až na šesté místo. Bohužel, 26letý jezdec ztratil pozici na trati v závěru závodu a byl odsunut mimo první desítku, ale byl nucen odstoupit po kontaktu s Jehanem ve 24. kole. Jehan mezitím skončil na 16. místě.

Maximilian Günther, jezdec, Maserati MSG Racing
„Byl to pro nás těžký den. Celý víkend jsme bojovali o rychlost a kvalifikace byla obzvláště obtížná. Zjistili jsme, že je náročné umístit vůz do správného provozního okna, což znamenalo, že jsme startovali docela daleko od předu. Od té chvíle jsme se snažili zajet dobrý závod na energii, ale měli jsme několik problémů. Bohužel v závěrečných fázích jsem se dostal do kontaktu s Jehanem v první zatáčce a tím můj závod skončil.“

Jehan Daruvala, jezdec, Maserati MSG Racing
„Dnešní závod byl samozřejmě frustrující a je mi velmi líto týmu. Ke konci závodu jsem jel za Maxem, brzdy se mi zablokovaly v první zatáčce a pak už jsem byl v podstatě pasažérem a snažil jsem se mu vyhnout, jak jen to šlo. Byla to moje chyba a beru za ni plnou odpovědnost. Zítra je nový den s novými příležitostmi a doufejme, že oba dokážeme získat body, abychom si vynahradili dnešek.“

Cyril Blais, zástupce šéfa týmu, Maserati MSG Racing
„Výsledek dnešního závodu nebyl něčím, co bychom si zasloužili, ani se ani vzdáleně nepřiblížil tomu, čeho jsme chtěli dosáhnout. Když se ohlédnu za dneškem, myslím si, že je toho hodně, co musíme shrnout a vstřebat, ale jsem si jistý, že dokážeme provést potřebné změny, abychom se v neděli vrátili silnější. Zítra máme další šanci získat body a musíme ji využít.“
Giovanni Sgro, ředitel Maserati Corse
„Bohužel jsme dnes měli smůlu a závodění může být někdy zklamáním. Portland je extrémně rychlý okruh a nebyl k nám laskavý. Každé kolo je výzvou a příležitostí k učení: pro Maserati není Formule E jen sérií závodů, ale především ideální platformou pro rozšíření našeho závazku k nové éře elektrifikace, do které jsme vstoupili s řadou Folgore. Zítra si to vynahradíme, jsem si vědom talentu a odhodlání našich jezdců a jsem si jistý, že nám v posledních třech kolech sezóny poskytnou skvělé výkony a slušné výsledky.“
Maserati S.p.A.
Maserati vyrábí kompletní řadu jedinečných vozů, které jsou okamžitě rozpoznatelné pro svou mimořádnou osobnost. Díky svému stylu, technologii a přirozeně exkluzivnímu charakteru potěší i ty nejnáročnější a nejnáročnější chutě a vždy byly měřítkem pro globální automobilový průmysl. Tradice úspěšných vozů, z nichž každý nově definuje italský sportovní vůz z hlediska designu, výkonu, komfortu, elegance a bezpečnosti, který je v současné době k dispozici na více než 70 trzích po celém světě. Nabídka Maserati zahrnuje Levante – první SUV vyrobené Maserati, Grecale, „výjimečné SUV pro každý den“, GranTurismo, ikonický italský grand tourer, a GranCabrio, nový kabriolet Tridentu; Všechny modely se vyznačují použitím nejkvalitnějších materiálů a vynikajícími technickými řešeními. Modelová řada vybavená čtyřválcovými hybridními pohonnými jednotkami – k dispozici pro modely Grecale a Levante – a zážehovým motorem V6 s pohonem zadních a všech kol, ztělesňující výkonnostní DNA značky Trident. Vrchol nabídky tvoří supersportovní vůz MC20 a spyder MC20 Cielo, poháněný průkopnickým 100% motorem Maserati Nettuno V6, který poprvé zahrnuje technologie odvozené z F1 do pohonné jednotky sériově vyráběného vozu. GranTurismo je k dispozici jak s vysoce výkonným zážehovým motorem V6, odvozeným od modelu Nettuno, tak se 100% elektrickou verzí: GranTurismo Folgore, prvním vozem v historii značky se sídlem v Modeně, který toto řešení přijal. Dnes plně elektrická řada zahrnuje také Grecale Folgore, první plně elektrické SUV Maserati, a nejnovější přírůstek, GranCabrio Folgore. Do roku 2025 budou všechny modely Maserati k dispozici také v plně elektrické verzi a do roku 2028 bude celá řada Maserati jezdit pouze na elektřinu.
Maserati MSG Racing
Maserati MSG Racing je jedním ze zakládajících týmů mistrovství světa FIA Formule E a v prosinci 2013 se stalo prvním výrobcem, který se připojil k první plně elektrické kategorii v motoristickém sportu. Jako jeden z mála pravidelných účastníků od úvodní sezóny 2014/15 se MSG Racing neustále rozrůstá; V roce 2021 se přiblížil vítězství a v roce 2022 dokončil svou dosud nejúspěšnější sezónu, kdy sezónu zakončil na druhém místě mezi týmy z celého světa. Značka se sídlem v Monaku, vedená předsedou představenstva a řídícím partnerem Scottem Swidem, je genderově nejrozmanitějším týmem ve Formuli E a je v popředí udržitelnosti: prosazuje principy rovnosti, rozmanitosti a inkluze, technických inovací a excelence.
Zdroj: Maserati