Maserati MSG Racing a Maximilian Günther vyhráli úvodní E-Prix Tokia

Tokio E-Prix – sobotní závod v číslech

Maximilian Günther

  • FP1: P3
  • FP2: P3
  • Kvalifikace: 2. místo [1:19.044, finále]
  • Závod 😛 1
  • Získané pozice : +1
  • Nejrychlejší kolo“ 1:21.699
  • Šampionát : P5 [48 bodů]

 

Jehan Daruvala

  • FP1: P16
  • FP2: P20
  • Kvalifikace: 17. místo [1:20.395, skupina A]
  • Závod: P18
  • Získané pozice :-1
  • Nejrychlejší kolo: 1:22.568
  • Šampionát: P21 [0 bodů]

 

Maserati MSG Racing

Šampionát: 7. místo [48 bodů]

 

Průběh závodu Tokio E-Prix

Maserati MSG Racing si zajistilo vítězství v E-Prix Tokia 2024, přičemž Maximilian Günther vyhrál úvodní závod mistrovství světa FIA Formule E v Japonsku.

Max, který vstoupil do víkendu v dobré formě poté, co před dvěma týdny v São Paulu předvedl silnou regeneraci, ukázal během tréninku konkurenceschopné tempo a v prvním a druhém tréninku se umístil na třetím místě.

V kvalifikaci pokračoval 26letý jezdec ve svém maximálním výkonu a zajištěním nejrychlejšího času ve skupině B si zajistil místo v duelových fázích.

Ve čtvrtfinále porazil Pascala Wehrleina z Porsche a v předposlední etapě se utkal se Sergiem Sette Camarou, ale v přímém souboji porazil jezdce ERT a postoupil do finále.

Ve finále Max předvedl bojovný výkon proti Oliveru Rowlandovi, ale pole position mu uniklo o pouhých 0,021 sekundy a startoval druhý. Jeho týmový kolega Jehan Daruvala se do pátého závodu své kariéry ve Formuli E kvalifikoval na 17. místě.

Max startoval na špinavé straně okruhu a bohužel ztratil druhé místo ve prospěch Edoarda Mortary, zatímco Jehan zajel čisté úvodní kolo, aby získal náskok.

Jak se závod vyvíjel, Max se rychle dostal do rytmu, ale využil svou strategii útočného režimu ve svůj prospěch, předjel Mortaru i Rowlanda a dostal se do vedení, než ve 14. kole poprvé aktivoval útočný mód.

Max se vrátil do závodu na třetím místě, ale díky výhodě výkonu navíc předjel na trati Mortaru a vydal se stíhat Rowlanda, i když výjezd safety caru ve 20. kole  kvůli úlomkům na trati neutralizoval závod až do 22. kola.

Poté, co Max po restartu pokračoval v honbě za vedením, předjel ve 25. kole Rowlanda a vybudoval si před britským pilotem dostatečně velký náskok, aby mohl zajet do svého posledního útočného režimu, aniž by obětoval pozici na trati.

Navzdory rostoucímu tlaku v závěrečných fázích si Max udržel vedení až do cíle a zajistil si páté vítězství ve své kariéře ve Formuli E a druhé pro značku Maserati od vstupu do plně elektrické kategorie v 9. sezóně.

Po dobrém startu utrpěl týmový kolega Jehan bohužel na začátku závodu poškození poté, co do něj v první zatáčce narazil Jean-Eric Vergne, a skončil na 18. místě.

Se 48 body získanými v této sezóně je Max na pátém místě v mistrovství světa jezdců, zatímco Maserati MSG Racing je sedmé v pořadí týmů a předstihlo úřadující šampiony Envision Racing.

 

Desátá sezóna Formule E bude pokračovat 13.–14. dubna 2024 úvodním závodem Misano E-Prix – domácího závodu týmu se znakem trojzubce v Itálii.

Maximilian Gunther, Maserati MSG Racing, 1st position, celebrates with his trophy on the podium

Maximilian Günther, pilot, Maserati MSG Racing

„Neuvěřitelný víkend. V každém tréninku jsme byli mezi prvními třemi a málem jsme získali pole position, ale zajistit si vítězství je tak výjimečný pocit – všichni odvedli úžasnou práci. V autě jsem se cítil skvěle a v posledních týdnech jsme jako tým udělali několik dobrých kroků. Myslím, že od São Paula jsme ukázali, že máme opravdu silnou rychlost a dnes jsme to proměnili ve vítězství. V závodě bylo hodně hospodaření s energií, ale dobře jsme se kryli, perfektně jsme plnili strategii, tahy a udělali jsme vše, co jsme museli. Je úžasné vyhrát vůbec první závod Formule E v Tokiu a jsem na to hrdý. Musíme si tento okamžik užít.“

Jehan Daruwala, pilot, Maserati MSG Racing

„V první řadě chci pogratulovat Maxovi! Pro tým je to obrovská výhra a on odvedl opravdu dobrou práci. Co se mě týče, můj start do závodu byl dobrý a v prvních kolech jsem udělal slušný pokrok, ale bohužel jsem si po nárazu z boku poškodil přední křídlo. V závodních podmínkách se toho mám ještě hodně co učit, abych mohl maximalizovat svůj výkon, ale v nadcházejících týdnech budu pokračovat v tvrdé práci a v Misanu budu bojovat o body.“

Cyril Blais, hlavní konstruktér, Maserati MSG Racing

„Dnešní závod byl neuvěřitelný a výsledkem je zúročení měsíců a měsíců tvrdé práce pro nás jako tým. Zvolili jsme velmi dobře naplánovanou strategii a rozhodli jsme se být agresivní – místo toho, abychom se spokojili s pódiem, rozhodli jsme se tlačit na vítězství a jsem velmi hrdý na Maxe a tým za to, že odvedli tak dobrou práci. Jehan měl dnes smůlu a byl vyřazen na začátku závodu bez vlastního zavinění. Musí se hodně učit, ale i nadále vidíme jeho pokrok a doufejme, že se s ním v Misanu dostaneme do top 10.  Po pěti závodech na čtyřech velmi odlišných okruzích jsme v této sezóně zatím ukázali velký příslib a potenciál. S naším balíčkem víme, že můžeme být konkurenceschopní téměř každý víkend, a to nám všem dává velkou motivaci. Jsem si jistý, že letos můžeme dosáhnout velkých věcí.“

Giovanni Sgro, ředitel Maserati Corse

„To byl ale den! Vítězství v Tokiu v prvním závodě Formule E na japonské půdě je velmi vzrušující a jsme rádi, že se Maserati zapsalo do novodobé historie seriálu v nové zemi. Max byl po celý víkend konzistentní; Neuvěřitelné a zasloužené vítězství pro celý tým, který se nikdy nevzdává, a konečně, po čtyřech kolech, ve kterých jsme bojovali o stupně vítězů a vždy si zajistili body, se můžeme radovat z ceny. Od prvních soubojů na čele si byl Max jistý, že tento závod může vyhrát, a udělal vše pro to, aby zvítězil. Závod byl velmi náročný jako vždy, když jde o nový okruh, a ještě větší odměnou je vyhrát tam, kde nikdo neví, co očekávat. Jehan tento víkend trochu trpěl, ale je vždy připraven učit se novou lekci závod od závodu a tento okruh byl příležitostí připravit se na nadcházející kolo v Itálii, kde jsem si jistý, že bude schopen podávat dobré výkony a bude také dychtit ukázat svůj talent. Jsem dnes na všechny velmi hrdý a před naším domácím závodem v Misanu nemůžeme být šťastnější. Toto vítězství je skutečnou vzpruhou a nemůžeme se dočkat, až se vrátíme na trať a ukážeme před italskými fanoušky, čeho jsme schopni. Ale teď pojďme slavit!“

 

Maserati S.p.A.

Maserati vyrábí kompletní řadu jedinečných vozů, které jsou okamžitě rozpoznatelné pro svou mimořádnou osobnost. Díky svému stylu, technologii a přirozeně exkluzivnímu charakteru potěší i ty nejnáročnější a nejnáročnější chutě a vždy byly měřítkem pro globální automobilový průmysl. Tradice úspěšných vozů, z nichž každý nově definuje italský sportovní vůz z hlediska designu, výkonu, komfortu, elegance a bezpečnosti, který je v současné době k dispozici na více než 70 trzích po celém světě. Modelová řada Maserati zahrnuje Levante – první SUV vyrobené společností Maserati, Grecale, „každodenní výjimečné“ SUV, a GranTurismo, ikonický italský grand tourer, všechny modely charakterizované použitím nejkvalitnějších materiálů a vynikajícími technickými řešeními. Modelová řada vybavená čtyřválcovými hybridními pohonnými jednotkami – k dispozici pro modely Grecale a Levante – a zážehovým motorem V6 s pohonem zadních a všech kol, ztělesňující výkonnostní DNA značky Trident. Vrchol nabídky tvoří supersportovní vůz MC20 a spyder MC20 Cielo, poháněný průkopnickým 100% motorem Maserati Nettuno V6, který poprvé zahrnuje technologie odvozené z F1 do pohonné jednotky sériově vyráběného vozu. Nové GranTurismo je k dispozici jak s vysoce výkonným zážehovým motorem V6, odvozeným z modelu Nettuno, tak se 100% elektrickou verzí: GranTurismo Folgore, prvním vozem v historii značky se sídlem v Modeně, který toto řešení využil. Dnes plně elektrická řada zahrnuje také Grecale Folgore, první plně elektrické SUV Maserati. Do roku 2025 budou všechny modely Maserati k dispozici také v plně elektrické verzi a do roku 2028 bude celá řada Maserati jezdit pouze na elektřinu.

 

Zdroj: Maserati

 

Formule E: Kalendář závodů na rok 2024