Jake Dennis vyhrál první závod éry GEN3 – 2023 HANKOOK MEXICO CITY E-PRIX

  • sezóna ABB FIA Formule E mistrovství světa začíná vítězstvím Brita Jakea Dennise v Mexico City
  • Pascal Wehrlein obsadil druhé místo před Lucasem di Grassi na třetím místě
  • V prvním závodě zcela nového závodního vozu GEN3 se v první desítce umístily čtyři vozy s pohonem Porsche

2023 HANKOOK MEXICO CITY E-PRIX – sobotní závod

Pilot týmu Avalanche Andretti Formule E Jake Dennis předvedl dominantní jízdu, aby vyhrál 2023 Hankook Mexico City E-Prix a první závod o nejrychlejší, nejlehčí, nejvýkonnější a nejefektivnější elektrický závodní vůz na světě, GEN3.

Dennis se posunul z druhého místa na startovním roštu a vyhrál závod před pilotem týmu TAG Heuer Porsche Formula E Pascalem Wehrleinem, který startoval ze šestého místa a skončil druhý, a Lucasem di Grassim z týmu Mahindra Racing, který sklouzl z Julius Baer Pole Position a skončil třetí.

Po závodě  Dennis odměnil obdiv více než 40 000 vášnivých fanoušků, kteří byli svědky historického debutu GEN3, závodního vozu fungujícího na samé hranici inovací a posouvajícího hranice technologie EV.

Pilot Andretti podnikl ve 12. kole krok k vítězství, když využil mezery, kterou nechal di Grassi. Odtud Dennis zvýšil svůj náskok a během tří výjezdů Safety Car dokázal udržet náskok a nakonec porazil Wehrleina o celých sedm sekund.

Loňský vítěz v Mexiku, Wehrlein, se protlačil až s náskokem 11 sekund na třetího di Grassiho, když se posunul ze šestého místa na startovním roštu, přičemž německý výrobce Porsche skončil se čtyřmi svými pohonnými jednotkami v první desítce.

I když di Grassi odstartoval na pole pole, ocitl se v defenzivě, když vstupoval do poslední třetiny závodu, a bylo zapotřebí  odvést odvedl pozornost Jakea Hughese z týmu NEOM McLaren Formula E Team v závěrečných etapách.

Nakonec by byl nováček zaujatý Lottererem objevujícím se ve zpětných zrcátkách a zmírnil tak tlak na di Grassiho. Lotterer, který přestoupil do týmu Andretti poháněného Porsche, projel v posledním kole kolem Hughesova McLarenu po vnitřní straně vlásenky.

Páté místo nebylo pro Hughese při debutu zklamáním; od doby, kdy usedl do sedačky McLarenu při testování ve Valencii, byl nováček více než imponující. Zamířil do cíle před Sebastianem Buemim,  který přes zimu přestoupil z Nissanu do Envision Racing.

Šampion 6. sezóny António Félix da Costa přidal na konto Porsche sedmé místo, když se v závěru závodu probojoval na bodované pozice se opožděným ATTACK MODE. Mitch Evans v tichosti získal body a osmé místo pro Jaguar TCS Racing, Nick Cassidy získal pro druhý vůz Envision Racing bodované deváté místo, zatímco úřadující šampion Stoffel Vandoorne dokázal dovést svůj DS PENSKE  ze 14. místa na startovním roštu na 10. místo..

Jake Dennis, Avalanche Andretti Formula E, Porsche 99 X Electric Gen3 , 1st position, Pascal Wehrlein, TAG Heuer Porsche Formula E Team, Porsche 99X Electric Gen3 , 2nd position, Lucas di Grassi, Mahindra Racing, Mahindra M9Electro, 3rd position,

 

Jake Dennis, Avalanche Andretti Formula E, Porsche 99 X Electric Gen3, 1st position, Podium

Dennis zpečetil nejrychlejší kolo TAG Heuer.

Jake Dennis, č. 27, Avalanche Andretti Formule E:

„Fanoušci tady byli senzační. V tom posledním kole jsem je opravdu slyšel jásat. Startovat v první řadě a pak vyhrát o tolik, s jedna-dvě pro Porsche, tak velký jásot v týmu  Bylo to tak fyzický závod. Tato auta jsou  těžce ovladatelná a navíc s nižší přilnavostí, je to všechno náročnější. Ale je to ještě přínosnější, zvláště když vyhrajete o pět sekund. Čas dát si tequilu s týmem, neuvěřitelné závod. Můj tým a já spolu máme tak dobrý vztah. Prostě fungujeme  dobře. V kvalifikaci to nevypadalo,  zvrátili jsme to, udělali nějaké drobné úpravy pro závod a naprosto jsme to zvládli. Velký dík klukům, je to pro ně malá splátka.“

Jake Dennis, Avalanche Andretti Formula E, 1st position, Podium

Pascal Wehrlein, č. 94, tým TAG Heuer Porsche Formula E:

„Skvělý způsob, jak začít sezónu, toto místo bylo úžasné. Když startujete z P6 a skončíte na P2 – to je opravdu skvělé. Jsem za to velmi vděčný autu a svým týmovým kolegům, myslím, že posledních pár měsíců jsme  opravdu jsme  kus tvrdé práce – zvláště posledních pár týdnů po Valencii – chci jen poděkovat všem v týmu za jejich tvrdou práci. Máme jasný cíl pro tuto sezónu, a to je nejlepší způsob, jak ji začít. Zdálo se, že tempo v závodě bylo opravdu dobré, dokonce i v kvalifikaci byly všechny vozy Porsche super silné. Doufáme, že to není jednorázové a budeme tvrdě pracovat. Minulý rok bylo Mexiko také naším nejlepším závodem, takže jsme abychom se ujistili, že nadále tvrdě pracujeme na tom, abychom autu opravdu dobře porozuměli a abychom dosáhli pokroku. Chceme bojovat o šampionát a je to dobrý způsob, jak začít.“

Pascal Wehrlein, TAG Heuer Porsche Formula E Team , 2nd position, Podium

Lucas di Grassi, č. 11, Mahindra Racing::

„Byl to velmi těžký závod, po tomto závodě samozřejmě víme, že Porsche jsou opravdu rychlé, pamatujte si, že loni vyhrály P1, P2 a ztratily. Jakea a Pascala nebylo možné udržet, docházely mi síly, ale snažil jsem se bránit, jak jsem mohl. Nakonec je pódium pro nás jako vítězství, když v tomhle autě jsme jen tři nebo čtyři dny, je tu tolik potenciálu, takže jsem velmi šťastný.“

Lucas di Grassi, Mahindra Racing , 3rd position,

Druhý a třetí závod ABB FIA Formule E mistrovství světa se pojede v saúdskoarabském Diriyah v pátek 27. ledna a v sobotu 28. ledna 2023.

Jake Dennis, Avalanche Andretti Formula E, Porsche 99 X Electric Gen3 , 1st position, Team podium celebrations

Zdroj: FIA Formula E

 

ABB FIA Formula E kalendář závodů na rok 2023