Historické finále sezóny v Soulu pro MERCEDES-EQ FORMULA E TEAM

Poslední závodní víkend mistrovství světa ABB FIA FORMULA E zavede MERCEDES-EQ FORMULA E TEAM do Soulu a na nový městský okruh v kalendáři závodů, kde se tým loučí s čistě elektrickou závodní sérií.

  • O nadcházejícím víkendu v Soulu se tým Mercedes-EQ Formula E po třech sezónách jako soutěžící rozloučí s čistě elektrickou závodní sérií. V posledních dvou závodech aktuální kampaně vedou Stoffel Vandoorne a Mercedes-EQ Formula E Team mistrovství světa jezdců a týmů.
  • 2,621 km dlouhý městský okruh v jihokorejském hlavním městě Soulu bude o nadcházejícím víkendu hostit svůj vůbec první závod Formule E.
  • Stoffel Vandoorne: „Je to nová trať s novými podmínkami a jako tým se nám v přípravě na takové akce daří docela dobře. Doufejme, že tuto schopnost dokážeme využít i tentokrát.“
  • Nyck de Vries: „Jako tým jsme momentálně ve skutečně dobré pozici, ale budeme muset dokončit úkol, který máme. Náš minulý úspěch v této sezóně není zárukou dobrého výsledku o tomto víkendu. Nicméně schopnosti a silné stránky týmu mi dávají jistotu, že jako tým dokážeme tuto kapitolu krásně a vhodně zakončit.“
  • Ian James: „Soul se bezpochyby ukáže jako výborný hostitel finále 8. sezóny. Poskytne vhodné místo, kde tým oslaví konec jedné éry – a jaká to byla jízda! už se nemůžu dočkat, až závod začne.“

 

Scéna je připravena pro vzrušující debut mistrovství světa ABB FIA Formule E v ulicích Soulu. Premiéra v Jižní Koreji je z různých důvodů historickým víkendem. 15. a 16. závod bude znamenat konec nabité sezóny a zároveň je nedělní velké finále také 100. E-Prix v historii závodní série a poslední se současnými vozy Gen2. Je to také poslední výjezd pro tým Mercedes-EQ Formula E, který po třech sezónách odchází ze závodů Formule E.

Okruh v Soulu

Se svými 22 zatáčkami je 2,621 km dlouhý okruh v Soulu terra incognita pro všechny jezdce a týmy. Vede areálem olympijského parku a částečně také olympijským stadionem, kde se v roce 1988 konaly letní hry.Kolo začíná těsným, technickým úsekem, než piloti vjedou na samotný olympijský stadion. Výjezd je zavede do několika dlouhých rovinek, z nichž každá je propojena 90stupňovými zatáčkami. Očekávaná nejvyšší rychlost je 205 km/h, které je dosaženo na konci rovinky vedoucí do závěrečné zatáčky 22. To také představuje jednu ze dvou nejlepších příležitostí k předjíždění na trati, druhá přichází na nájezdu do zatáčky 1. Očekává se, že průměrný čas na kolo bude 1:20,1 minuty, což je extrapolováno na závodní vzdálenost 34+1 kol. Aktivační zóna pro režim útoku je na vnější straně 10. tahu a vzniklá časová ztráta se počítá na méně než jednu sekundu.

Podmínky na asfaltu se pravděpodobně v průběhu víkendu výrazně změní, což znamená, že jezdci a týmy budou muset reagovat a odpovídajícím způsobem se přizpůsobit. V Soulu je navíc v tuto roční dobu třeba počítat s vysokými teplotami, které budou mít vliv na piloty i auta. Zároveň je zde také vysoká pravděpodobnost vydatných dešťových přeháněk.

Po 14 ze 16 závodů vede STOFFEL VANDOORNE (185 BODŮ) v šampionátu jezdců s náskokem 36 bodů před Mitchem Evansem (149). Stoffel se zatím ukázal jako vzor důslednosti, když skončil na bodech ve 13 ze 14 závodů a nedokázal zabodovat pouze v Mexiku, kde skončil jedenáctý. Tím vytvořil nový rekord v počtu umístění v počtu bodů v sezóně. Jeho týmový kolega NYCK DE VRIES (106 BODŮ) je na osmém místě. MERCEDES-EQ FORMULA E TEAM (291 BODŮ) vede týmové pořadí o 36 bodů před Venturi Racing (255 bodů).

 

STOFFEL VANDOORNE:

„Vypadá to, že nás čeká napínavý víkend v Soulu, částečně kvůli počasí, ale také kvůli tomu, že je to pro nás všechny nová trať. Takže je ve hře docela dost nepředvídatelných faktorů. Pro mě, i když je to prostě závod jako každý jiný. Jasně, je to poslední závodní víkend sezóny, takže možná je to trochu důležitější z hlediska rozhodování o šampionátu, ale to nic nemění na mém myšlení ani přístupu; Nechci měnit to, co dělám od začátku roku. Myslím, že to pro nás dokonce představuje příležitost: je to nová trať s novými podmínkami a jako tým se nám v přípravě na takové akce daří docela dobře. Doufejme, že tuto schopnost zúročíme i tentokrát.“

 NYCK DE VRIES:

„Jsem si jistý, že většina lidí už viděla předpověď počasí  na tento týden v Soulu. Doufejme, že se podmínky brzy zlepší, takže dopad na město i náš závodní víkend zůstane minimální. Osobně jsem optimista pokud jde o vyhlídky a těším se na jízdu na nové trati. Soul je už poslední závod sezóny, rychle to uběhlo. Jako tým jsme momentálně v opravdu dobré pozici, ale budeme muset dokončit úkol, který máme. Ještě nemůžeme odpočívat a minulé úspěchy v této sezóně nejsou zárukou dobrého výsledku o tomto víkendu. Schopnosti a silné stránky týmu mi však dávají jistotu, že jako tým dokážeme tuto kapitolu krásně a slušně zakončit.“

 IAN JAMES, TEAM PRINCIPAL:

„Tento víkend se chystáme vyrazit na trať úplně naposledy jako tým Mercedes-EQ Formule E. Po třech neuvěřitelných sezónách ve Formuli E opustí Mercedes-EQ závodní sérii. Než se však rozloučíme, máme před sebou vzrušující a důležitý úkol: chceme ukončit sezónu a tuto cestu na vysoké úrovni. Dostali jsme se do skvělé pozice, abychom to dokázali. V posledních letech jsme vybudovali tým schopný poskytovat nejlepší výsledky. Jak již bylo řečeno, k tomuto závodnímu víkendu přistupujeme jako ke každému jinému  s notnou dávkou pokory a odhodlání. Soupeři byli v této sezóně silnější než kdy jindy a právem na honbě za konečným  výsledkem. Kromě soutěže přinese Soul pro tým i své vlastní výzvy: trať je zcela nová a povětrnostní podmínky pravděpodobně přidají další nároky. Je na nás, abychom se přizpůsobili okolnostem jak jen můžeme. Soul se bezpochyby stane výborným hostitelem finále 8. sezóny. Poskytne vhodné místo pro oslavu konce jedné éry pro tým – a jaká to byla jízda! Já se například nemůžu dočkat, až závod začne.“

Zdroj: MERCEDES-EQ FORMULA E TEAM

 

ABB FIA FORMULA E – Kalendář závodů 2022