Formule E: Představení týmů Maserati MSG Racing

Maserati oznámilo víceleté partnerství, které umožní propojení italského výrobce a monacké Monaco Sporting Group od 9. sezóny mistrovství světa ABB FIA Formule E. 

Foto: Cysnews

Foto: Cysnews

Maserati MSG Racing

Maserati se stalo první italskou značkou, která bude soutěžit ve Formuli E, protože skončila 60letá pauza v monopostech v motoristickém sportu.

S historií v ABB FIA mistrovství světa Formule E, která sahá až do prvního závodu, ROKiT Venturi Racing zajistil své první vítězství v Hong Kong E-Prix 2019. V čele monackého týmu stála generální ředitelka Susie Wolffová a vítěz závodu Formule E nyní šéf týmu Jerome D’Ambrosio. Tyto zkušené osoby budou sledovat Edoarda Mortaru a dvojnásobného šampiona Lucase di Grassi v Silver Arrow 02.

Tým, který založil majitel Venturi Automobiles Gildo Pallanca Pastor, soutěží v čistě elektrické sérii od úvodní sezóny v roce 2014.

Po čtyřech sezónách bez vítězství slavil tým své první vítězství v Hongkongu poté, co Edoardo Mortara zajistil nejvyšší stupínek na stupních vítězů v napínavém závodě na Harbourfront. Tým zakončil svou poslední sezónu na osmém místě, jedno místo za svým umístěním na konci sezóny 2017/18.

Mimo trať je tým silou stojící za rekordním „bullet car“ VBB-3, který vytvořil nový světový rekord 342 mil za hodinu na solných pláních v Utahu v USA v roce 2016. S rekordem s, „bullet car“ je stále nejrychlejším elektrickým vozidlem na světě. Venturi ze své základny v Monaku navrhuje, vyvíjí a vyrábí řadu elektrických vozidel, která těží z úsilí týmu Formule E v šampionátu.

Před sezónou 2018/19 tým získal bývalou závodní jezdkyni Susie Wolffovou jako šéfku týmu a bývalého jezdce Formule 1 Felipeho Massu. Brazilský jezdec se připojil k veteránovi Formule E Edoardovi Mortarovi, aby doplnil týmovou sestavu jezdců, která se před sezónou 2019/20 nezměnila.

Pro svou šestou sezónu v čistě elektrické závodní sérii se Venturi spojilo s Mercedes-Benz EQ, aby přijalo jeho hnací ústrojí – Silver Arrow 01 – spolu s chladicím systémem, zadním rámem, zadním zavěšením, tlumiči, softwarem, palubní elektronikou a kabelážními svazky.

Celkové desáté místo v hodnocení týmů ve skutečnosti neodráželo Venturi výkon, protože Mortara na začátku sezóny nasbíral řadu solidních bodů.

Sedmá sezóna prokázala dosavadní nejlepší bodový zisk Venturi ve Formuli E, když 146 bodů zajistili odcházející Norman Nato a týmový kolega Edoardo Mortara. Mortara skončil druhý v hodnocení jezdců ve své čtvrté kampani s Venturi, když ve finále na berlínském letištním okruhu Tempelhof těsně minul poslední dramatickou jízdu.

Vítězství v Pueble přišlo vedle umístění na stupních vítězů v Diriyah a Berlíně, přičemž švýcarsko-Italský pilot  skončil pouhých sedm bodů před konečným mistrem světa Nyckem de Vriesem (Mercedes-EQ) – a těsně také v Diriyah. Nato zpečetil bouřlivé první vítězství v 15. závodě, i když francouzského pilota v 8. sezóně nahradil Lucas di Grassi.

Venturi završil éru Gen2 dosud zdaleka nejlepší sezónou uprostřed dosud nejkonkurenceschopnějšího startovního roštu Formule E. Nová posila Lucas di Grassi doletěla k vítězství v závodě v Londýně a dokázala, že je sám o sobě kandidátem na šampionát, přičemž Edo Mortara získal čtyři vítězství – v Diriyah, Berlíně, Marrákeši a Soulu. Navzdory svému úsilí zaostal těsně za nejvyšší důsledností  šampiona Stoffela Vandoorna, zatímco tým skončil na svém dosud nejlepším druhém místě v pořadí.

Zdroj: FIA Formula E

Foto: Cysnews

ABB FIA Formula E – kalendář závodů na rok 2023