Formule E: Pascal Wehrlein se vrací k vítězství v 10. závodě v Jakartě

  • Wehrlein vyhrává v Jakartě, když se mistrovství světa ABB FIA Formule E vrací do Indonésie po debutu v minulé sezóně
  • Jake Dennis skončil druhý
  • Maximilian Günther skončil třetí ve spalujícím vedru v Jakartě

Gulavit Jakarta E-Prix průběh sobotního závodu

Skvělá a soustředěná jízda Pascala Wehrleina přinesla vítězství v silném horku prvního závodu ve dvojzávodu Gulavit Jakarta E-Prix a posunula jeho tým TAG Heuer Porsche Formula E zpět do čela šampionátu týmů.

Wehrlein vedl do cíle Jakea Dennise (Avalanche Andretti Formula E Team), který po závodě  zareagoval tvrzením, že pilot Porsche provedl „záhadný“ manévr a donutil Dennise k úhybnému kroku.

Pilot Maserati MSG Racing Maximilian Günther se po celý závod držel ve vedoucím balíku a skončil třetí. Startoval z Julius Bär Pole Position, první pole Maserati v monopostech od roku 1958.

V prvním závodě dvojzávodu v Jakartě odstartoval Wehrlein třetí a v úvodní třetině E-Prix si vyměnil místa za vedení s Maximilianem Güntherem, který se nejprve bojoval se svým krajanem ve 4. kole.

Od kola 12 a druhé aktivace ATTACK MODE byl Wehrlein schopen pohodlně řídit věci v těch nejnáročnějších podmínkách v horkém a vlhkém odpoledni, kdy teploty dosahovaly  30 stupňů Celsia.

Dennis odstartoval druhý a skončil druhý, ale ve svém Avalanche Andretti nestačil na to, aby překonal Wehrleinovo tovární Porsche 99X Electric. Jeho tlak na čelo byl kompromitován tlakem na konci závodu od Günthera, který tlačil na britského pilota o druhé místo, což Wehrleinovi umožnilo trochu si vydechnout.

Nakonec Günther nemohl najít cestu. Týmoví kolegové z DS PENSKE Stoffel Vandoorne a Jean-Éric Vergne přijeli do cíle čtvrtý a pátý a Güntherův týmový kolega z Maserati MSG Racing Edoardo Mortara šestý.

Lídr průběžného pořadí Nick Cassidy (Envision Racing) se v polovině závodu snažil ze všech sil překonat defenzivního maestra Vergneho. Měl šťastný únik, když se ve 20. kole pohnul z dlouhé cesty zpět na  Vergneho, jen o vlásek se vyhnul poškození obou předních rohů svého vozu a skončil sedmý.

Šampion 6. sezóny António Félix da Costa (TAG Heuer Porsche Formula E Team) skončil osmý, asi 15 sekund za Cassidym. Robin Frijns zdvojnásobil působivý výkon v kvalifikaci tím, že zajistil první body týmu ABT CUPRA Formula E v sezóně na devátém místě.

Jake Hughes završil 10 nejlepších za tým NEOM McLaren Formula E Team, což mu vyneslo cenu ABB Driver of Progress Award za posun o nejvíce míst v závodě poté, co startoval až z 20. místa na startovním roštu.

Pro Jaguar TCS Racing to však byla další frustrující jízda, protože jejich vozy opět havarovaly, jako tomu bylo v Hajdarábádu, kdy Sam Bird v závěru závodu poslal Mitche Evanse do vývrtky, což ho stálo osmou pozici a  rozhodující body.

Dvě vítězství a druhé místo v prvních třech závodech sezóny 9 posunuly Wehrleina do čela šampionátu jezdců. Od svého posledního vítězství ve 3. závodě se však Wehrleinovi až do dnešního dne nepodařilo dostat na stupně vítězů, zatímco Cassidy dosáhl formy a ujal se vedení v pořadí vítězstvím v Monaku, závodě před Jakartou.

Dnešní vítězství znamená, že Wehrlein je jen dva body za Cassidym, který má v průběžném pořadí 128 bodů, zatímco TAG Heuer Porsche přeskočilo Envision Racing na špici pořadí týmů s devítibodovým náskokem na 198 bodů.

Pascal Wehrlein, TAG Heuer Porsche Formula E Team, Porsche 99X Electric Gen3, raises his hand to acknowledge his win

Pascal Wehrlein, č. 94, tým TAG Heuer Porsche Formula E:

„Samozřejmě je to úžasný pocit.“Velmi dobrý závod, kvalifikace byla mnohem lepší než v předchozích závodech. Velké díky týmu, auto bylo dnes úžasné, skoro celý závod jsem vedl. Energeticky to pro mě nebylo tak jednoduché, věděl jsem, že kluci za sebou mají o něco víc, a také jízda ve slipstreamu pomáhá. Ale myslím, že jsme dobře bránili a jsme rádi, že jsme zpátky nahoře. Tým si to rozhodně zaslouží a už teď se těšíme na zítřek. Posledních pár závodů jsme nebyli tam, kde jsme chtěli být, nezískali jsme body, které jsme chtěli, a kvalifikace pro nás byla problémem. Dnes jsme se s P3 kvalifikovali na nejlepší pozici v dosavadní sezóně. Za posledních pár týdnů pro nás došlo k velkému obratu a jak jsem řekl, děkuji týmu za všechnu tvrdou práci. Je to ještě dlouhá cesta.“

Jake Dennis, č. 27, Avalanche Andretti Formule E:

„Jsem pěkně naštvaný, abych byl upřímný. Očividně zažíváte dobrou sezónu, pokud můžete být s druhým místem nespokojený, ale start mi nakonec prohrál závod, měli jsme příliš mnoho prokluzů kol  v prachu a klesli jsme zpět na čtvrté místo. Manévr s Pascalem byl směšný, musel jsem vyvinout takový tlak, abych ho nenarazil zezadu. Abych byl upřímný, nevím, jak se z toho dostal – je to směšné. Zbylí dva kluci to zvládli perfektně, nechali jen nám místo na jedno auto, což je pravidlem, a pak Pascal úplně vybočil ke zdi a já musel  skočit na brzdy v polovině rovinky. V tu chvíli máte nechat prostor, a on to neudělal. Nemůžeme proti nim protestovat, protože mají také pohonné ústrojí Porsche. Trochu směšné [Zítra musíme] startovat na čisté straně roštu. Kvalifikace je super důležitá, vlastně jsem nečekal, že závod bude od začátku vyrovnaný. Máme opravdu rychlý kvalifikační vůz – ne tak rychlý jako Maxův – ale nakonec, pokud dokážeme startovat v prvních dvou řadách, můžeme samozřejmě zítřejší závod vyhrát. 18 bodů je super, porazili jsme některé z našich hlavních rivalů a zítra jedeme znovu.“

Pascal Wehrlein, TAG Heuer Porsche Formula E Team, Porsche 99X Electric Gen3 leads Jake Dennis, Avalanche Andretti Formula E, Porsche 99 X Electric Gen3 and Maximilian Gunther, Maserati MSG Racing, Maserati Tipo Folgore

Maximilian Günther, č. 7, Maserati MSG Racing:

„Jsem šťastný. Určitě chceme vždy vyhrát, když startujete na pole position, chcete vyhrát. Několik kol jsme vedli, ale nestačili jsme na to, abychom porazili dva kluky z Porsche. Od začátku odvedli fantastickou práci, gratulujeme Jakeovi a Pascalovi. Měl jsem pár malých problémů, auto nebylo tak dokonalé jako po zbytek víkendu, ale pořád jsem měl pod sebou  dobré závodní auto  a jsem spokojený s tím, co jsme dnes a tento víkend dosáhli, fantastické být znovu na stupních vítězů. Dnes to bylo maximum a my se snažíme stále zlepšovat.“

Maximilian Gunther, Maserati MSG Racing, Maserati Tipo Folgore

Zítra, v neděli 4. června 2023 , se jede 11. závod mistrovství světa ABB FIA Formule E a druhý závod v roce 2023 v GulaVit Jakarta E-Prix v 15:00 indonéského času (9:00 UK).

Maximilian Gunther, Maserati MSG Racing, Maserati Tipo Folgore, battles with Pascal Wehrlein, TAG Heuer Porsche Formula E Team, Porsche 99X Electric Gen3, at the start

 

Zdroj: ABB FIA Formula E

 

Formule E: 2023 GULAVIT JAKARTA E-PRIX- sobotní závod