Formule E: Mercedes-EQ Tým Formule E představuje vyzyvatele 8. sezóny

Tým Mercedes-EQ Formula E představil svou sestavu pilotů a aktualizovaný design pro 8. sezónu mistrovství světa ABB FIA Formule E před zimním testováním ve Valencii.

  • Tým Mercedes-EQ Formule E se rozhodl pro kontinuitu a opět nasadí silnou a osvědčenou dvojici pilotů úřadujícího Mistra světa Nycka de Vriese a Stoffela Vandoorna.
  • Tým odjede první kola v rámci přípravy na novou sezónu během oficiálního předsezónního testování na okruhu Ricardo Tormo ve Valencii, 29. listopadu až 2. prosince 2021
  • Ian James: „Blížíme se k 8. sezóně plné vzrušení a očekávání. Víme, jak blízko je  Mistrovství světa a jak jsou silní soupeři. Bude to další těžká bitva až do konce“
  • Nyck de Vries: „Nová sezóna vždy přináší nové výzvy a být úřadujícím šampionem to trochu okoření, takže mne opravdu těší představa, že budu znovu závodit a  obhajovat naše dva mistrovské tituly“
  • Stoffel Vandoorne: „Kontinuita ve Formuli E je vždy dobrá věc, protože rozdíly mezi piloty a týmy jsou velmi malé. Přes zimu toho musíme hodně stihnout, možná ještě víc než v dříve, ale počkejme si a uvidíme, jak to všechno dopadne v příští sezóně!“
Ian James

Nová sezóna pro tým Mercedes-EQ Formule E 

Nová sezóna, stejný cíl: tým Mercedes-EQ Formule E je připraven vyrazit do své třetí sezóny v mistrovství světa ABB FIA Formule E. Úřadující mistři světa představili své dvojice pilotů a aktualizovaný design pro 8. sezónu ve Valencii v neděli 28. listopadu 2021 jen tři a půl měsíce poté, co stylově zakončili 7. sezónu v Berlíně.

Ian James

„Do 8. sezóny míříme plni vzrušení a očekávání,“ řekl šéf týmu Ian James. „Všichni trochu šampionujeme, chceme znovu začít, ale nemyslím si, že by se náš přístup měl nyní příliš změnit, pokud jde o přechod z lovců ke kořisti. Stále čelíme stejným výzvám jako v minulých letech a to, že jsme v minulé sezóně vyhráli Mistrovství světa, pro příští sezónu vlastně nic neznamená. Víme, jak blízko je tento šampionát a jak silní jsou soupeři. Bude to další těžká bitva až do  konce. Když sleduji, jak všichni dlouhé hodiny tvrdě pracují, je skvělé říci, že v tým opravdu prahne dosáhnout našeho úplného potenciálu,“ dodal. „K sezóně přistoupíme s jistou mírou pokory, což je nutné, vezmeme-li v úvahu, jak silní jsou naši soupeři a jak vysoká je pravděpodobnost, že šampionát půjde do finále. Ale tlak je tu vždy a to je dobře. Tlak nás posiluje. Opravdu se těšíme, až se sezona rozběhne nanovo.“

Ian James

Stoffel Vandoorne a Nyck de Vries: Kontinuita v kokpitu

V sezóně 8 bude tým usilovat o kontinuitu v kokpitech dvou Mercedes-EQ Silver Arrows 02. Stoffel Vandoorne a Nyck de Vries jsou již třetí sezónou v řadě týmoví kolegové .

„Kontinuita ve Formuli E je vždy dobrá věc, protože rozpětí mezi jezdci a týmy je velmi malé, takže vytvořit si dobrý vztah s posádkou je prvořadé,“ řekl Stoffel. „Musíte si opravdu rozumět, co od auta potřebujete, co požadujete, abyste ho vylepšili a mohli podávat výkony. Všechny tyto faktory jsou nesmírně užitečné.“

„Kontinuita a stabilita rozhodně hrají velkou roli,“ souhlasil se Stoffelem Ian James . „Jak praví přísloví ‚Pokud to není rozbité, neopravujte to!‘ Zároveň však existuje další staré pořekadlo, že úspěch automaticky neznamená, že není co zlepšovat. Nyck a Stoffel hrají v tomto ohledu naprosto klíčovou roli. Dosud byli fenomenální jako piloti a zároveň obrovskou měrou přispěli k rozvoji tohoto týmu, který jsme vybudovali od nuly, takže kontinuita v 8. sezóně je obrovská výhoda.“

I po pár společně strávených letech lze vždy najít způsoby, jak zlepšit to, co dělá jednotlivec i celý tým.

Stoffel Vandoorne

„Často spolu diskutujeme o nových nápadech a ptáme se sami sebe, zda dávají smysl, nebo s nimi neztrácíme zbytečně příliš mnoho času. Zlepší naše časy na kolo,“ řekl Stoffel. „Po nedávném přestěhování se do Brackley před námi stojí další výzva, takže nový simulátor přinese hodně změn a spoustu práce, kterou je třeba udělat, než sezóna začne. Přes zimu toho musíme zvládnout opravdu hodně, možná ještě víc než dříve, ale počkejme si a uvidíme, jak to všechno dopadne v příští sezóně.“

Stoffel Vandoorne

Nyck de Vries

Poté, co Nyck vyhrál titul v napínavém finále v Berlíně, zahájí svou třetí sezónu v plně elektrické závodní sérii jako úřadující mistr světa.

„Určitě se těším na osmou sezónu,“ řekl. „Nová sezóna vždy přináší nové výzvy a být úřadujícím šampionem to trochu okoření, takže  mne opravdu těší představa, že budu znovu závodit a  obhajovat naše dva mistrovské tituly.“

Na tým čeká řada nových výzev v 16 závodech na 12 různých místech, včetně nových městských okruhů v Jakartě, Vancouveru a Soulu, a navíc je tu nový formát kvalifikace, kdy  jezdci postupují po skupinových fázích.

Nyck de Vries

 

 „Opravdu se těším, až budu závodit na všech okruzích,“ řekl Nyck. „Jeskvělé, že náš šampionát může i nadále růst díky závodění ve všech těchto fascinujících městech. Je skvělé vrátit se zpátky do měst. Jsem si docela jistý, že šampionát bude super v mnoha ohledech, a to jak ze sportovního hlediska s novým kvalifikačním formátem, tak i s napětím, které tato nová místa přinesou.“

Oba jezdci se shodnou, že nový formát kvalifikace vypadá velmi slibně a měl by být opravdu zajímavý. „Vypadá to, že to bude přímější a spravedlivější pro všechny zúčastněné,“ řekl Nyck. „A s ohledem na tuto myšlenku tomu dávám palec nahoru.“ Budeme muset počkat a uvidíme, jak se věci nakonec vyvinou, a poznáme to to sami, ale vypadá to opravdu dobře a já ty změny z celého srdce vítám. Jsem si docela jistý, že to povede k vyrovnanějšímu šampionátu, který budou všichni rádi sledovat. Formule E nepotřebuje žádné nepředvídatelné vnější faktory, aby byla vzrušující.“

Mercedes-EQ Silver Arrow 02

Více výkonu pro Mercedes-EQ Silver Arrow 02

Všechny vozy Formule E jsou homologovány pro sezónu 8, ale piloti budou mít stále k dispozici více výkonu díky řadě změn pravidel. Power Tap v závodech se zvýší z 200 kW na 220 kW a piloti budou mít v budoucnu při použití Attack Modu k dispozici 250 kW namísto pouhých 235 kW.

Nic z toho by však nemělo představovat žádné problémy díky progresivnímu přístupu týmu k vývoji, protože příští sezónu budou moci používat stejný hardware, a přesto získat více výkonu z pohonné jednotky.

„To byla součást naší práce, když jsme se rozhodli pro platformu homologovanou na dvě sezóny,“ řekl Pierre Godof, Mercedes AMG High Performance Powertrains. „Součástí našeho testování odolnosti byl pracovní cyklus pro 8. sezónu, kterou vnímáme jako druhou polovinu dlouhé sezóny se všemi záměry a účely. Proto jsme hned od začátku navrhli pohonnou jednotku tak, aby se dala použít i pro sezónu 8.“

A zároveň práce na dalších vylepšeních nastavení nikdy nekončí. „Vůz je homologovaný,“ řekl technický ředitel týmu Nick Chester. „Základní geometrie je tedy pevná, ale stále je možné provést nějaká zlepšení na mechanickém nastavení vozidla. Jak mu budeme více rozumět, můžeme nastavení dále vylepšit. To je to, na čem pracujeme zejména pro sezónu 8, ale také přihlížíme k mapování pohonných jednotek, na to, jak tyto systémy integrujeme do auta a jak můžeme sami vyvinout software a zlepšit naše znalosti o pneumatikách a samotném autu, abychom z něj mohli vytěžit ještě víc.“

Další novinkou je, že doba trvání závodu 45 minut plus jedno kolo může být prodloužena až o 10 minut, v případě safety caru nebo nebo „Full Course Yellow“. 45 sekund bude přidáno k závodnímu času za každou minutu období SC nebo FCY. Pokud se však některý z těchto časů ukáže jako nezbytný po uplynutí 40 minut nebo začne později, nebude do závodu přidán žádný další čas.

První  výjezd se uskuteční v pondělí 29. listopadu, během oficiálního předsezónního testování ve Valencii, kde od pondělí do čtvrtka (středa je den odpočinku) budou mít všechny týmy příležitost otestovat svá auta a projít postupy pro nadcházející sezónu.

„Nový kvalifikační formát  vše docela podstatně změní,“ řekl Nick Chester. „Během testování ve Valencii si to tedy projdeme znovu a znovu.“ Myslím, že všechny týmy udělají něco podobného..Také se budeme muset naučit hospodařit s pneumatikami a správně vše načasovat. V tuto chvíli mají závodní inženýři hodně  před sebou, protože je potřeba odvést spoustu práce, než přijdeme na to, jak se kvalifikovat na co nejlepší pozici.“

Sami uvidíme, jaký dopad budou mít tyto změny pravidel na trati, až 28. a 29. ledna 2022 v Diriyah odstartuje 8. sezóna dvojzávodem. Než se tak stane, má však tým extrémně nabité období. Musí se připravit na nadcházející sezónu.

S8_Valencia_Test, Monday, 29th November 2021 – Sebastian Kawka

 

S8_Valencia_Test, Monday, 29th November 2021 – Sebastian Kawka

 

 

 

Zdroj: Mercedes-EQ Formula E Team

 

ABB FIA FORMULA E – Kalendář závodů 2022