Formule E: Maserati MSG Racing čelila v Kapském Městě dvojnásobnému odstoupení ze závodu

Tým Maserati MSG Racing zažil v Jihoafrické republice ošklivý víkend poté, co utrpěl dvojnásobné odstoupení v úvodní Cape Town E-Prix . Po pozitivním pokroku od začátku sezóny tým ukázal silné tempo během tréninku na pátý závod aktuální kampaně.

Závod v číslech

Edoardo Mortara

FP1: P1

FP2: P2

Kvalifikace: P16 [1:15,775, skupina B]

Závod: DNF

Získané pozice: N/A

Nejrychlejší kolo: 1:33,486

Umístění v šampionátu: P19 [3 body]

 

Maxmilián Günther

FP1: P7: P8

Kvalifikace: P2 [1:08,270, finále]

Závod: DNF

Získané pozice:N/A

Nejrychlejší kolo: 1:10,347

Umístění v šampionátu: P20 [0 bodů]

 

Maserati MSG Racing

Umístění v šampionátu: P10 [3 body]

Edoardo Mortara, Maserati MSG Racing, Maserati Tipo Folgore

Cape Town E-Prix

Edoardo Mortara a Maximilian Günther přenesli tento výkon do kvalifikace a zahájili své úsilí ve skupině B o soutěžní podívanou.V závěrečných minutách však Edo nešťastně narazil do zdi v zatáčce devět poté, co ztratil trakci při vjezdu do levotočivé zatáčky a pak do něj narazil Sam Bird, který se potýkal s podobným problémem. Oba vyvázli z nehody bez újmy, a přestože se trénink nepokračoval, Max postoupil do fáze duelů poté, co zajel čtvrtý nejrychlejší čas na kolo.

Ve čtvrtfinále a semifinále porazil Reného Rasta a Mitche Evanse, aby čelil Sachovi Fenestrazovi v rozstřelu o pole position, ale nestačil na jezdce Nissanu a startoval druhý na roštu.

V garáži mezitím pokračovaly rozsáhlé opravy na Edově Tipo Folgore a toto úsilí umožnilo švýcarsko-italskému pilotovii odstartovat do závodu z boxové uličky.

Max se na začátku dostal pod tlak Nicka Cassidyho z Envision Racing, ale v úvodním kole odrazil novozélandského pilota a udržel si druhé místo. Po nehodě Pascala Wehrleina na konci prvního kola vyjel safety car, zatímco Edo zastavil na trati, aby odstoupil kvůli technickým problémům.

Max dovedl pole na zelenou vlajku na konci pátého kola poté, co předjel Sachu  Fenestraze chvíli před zpomalením závodu a pokračoval ve vedení po aktivaci Attack Mode v 10. kole.

Získal druhé místo před Sachou Fenestrazem aktivací svého posledního Attack Mode ve 14. kole, ale ve 21. kole  narazil do zdi a bohužel musel odstoupit pro poškození zavěšení.

Edoardo Mortara, Maserati MSG Racing, Maserati Tipo Folgore

James Rossiter, team principal, Maserati MSG Racing

„Devátá sezóna nezaznamenala nejjednodušší starty, ale poté, co jsme v tréninku ukázali skvělé tempo a dostali se do závěrečného duelu v kvalifikaci zde v Kapském Městě, vkládali jsme do závodu  velké naděje. Je zklamáním, že se tyto naděje nenaplnily. Závodem v Brazílii prostě stiskneme tlačítko reset a vrátíme se silnější.“

Edoardo Mortara, pilot, Maserati MSG Racing

„Byl to velmi frustrující víkend plný zklamání, zvláště poté, co jsme během tréninku předvedli tak dobré tempo. Tým odvedl neuvěřitelnou práci, aby po kvalifikaci dostal vůz zpět na trať. Jsou to skuteční hrdinové dneška a zasloužili si  mnohem více.“

Edoardo Mortara, Maserati MSG Racing, Maserati Tipo Folgore

Maximilian Günther, pilot, Maserati MSG Racing

„Naše tempo bylo během celého víkendu velmi dobré a bylo skvělé postavit auto do první řady. Závod nebyl snadný, ale podařilo se nám dobře zajet do top 3. Tlačil jsem, abych stáhl mezeru, ale narazil jsem do zdi, která mi rozbila zadní zavěšení. Určitě jsou pozitiva, která můžeme přijmout, ale je jasné, že je to hořká pilulka, kterou lze spolknout.“

Maximilian Gunther, Maserati MSG Racing, Maserati Tipo Folgore

 Giovanni Sgro, šéf Maserati Corse

„Přijeli jsme do Jihoafrické republiky, abychom udělali maximum a vždy se snažíme z každého závodu vytěžit maximum. Bohužel také víme, že motoristický sport může být nepředvídatelný až do šachovnicové vlajky, a navzdory skvělým tréninkům a úžasným kvalifikacím, naši piloti dnes závod nedokončili. Edo i Max předvedli jako vždy silný výkon a rychlost. Každý závod je pro nás šancí se něco naučit, shromáždit důležitá data a zlepšit své zkušenosti v tomto prvním ročníku Formule E.  Protože Maserati, je značka s takovou závodní historií, dobře ví, že důležité je vždy se dívat dopředu a zůstat jednotní jako tým, abychom se vrátili silnější. Nyní se soustředíme na závod v Sao Paolu a těšíme se na dobrý závodní víkend.“

Devátá sezóna Formule E bude pokračovat v São Paulu 24. až 25. března 2023.

 

Zdroj: Maserati

ABB FIA Formula E – kalendář závodů na rok 2023