
Závod se jel na 36 kol na trati v nadmořské výšce 2 200 m n.m., délka okruhu je 2, 5 km. Pascal Wehrhlein, který startoval z pole position utrpěl v předchozím závodě v Sao Paolu havárii, kdy utrpěl otřes mozku a pohmožděniny hrudníku a plic. Do závodu v Mexiku startoval v monopostu s náhradním monokokem, protože původní je ještě po nehodě prověřován. Sebastian Buemi a Nick Cassidy byli penalizováni za porušení technických předpisů.
Start závodu
Na piloty týmu Porsche Pascala Wehrleina a Antonia Félixe Da Costu útočil Jean Eric Vergne, ale vedoucí dvojice pilotů si pozice udržela. Oliver Rowland předjel J.E. Vergneho. Dan Ticktum se roztočil a propadl se na poslední místo. Oliver Rowland v 5. kole stíhal vedoucí dvojici pilotů týmu Porsche, útočil na Antonia Felixe DaCostu, ale ten se ubránil a pozici si udržel.
Průběh závodu
V 7. kole Sam Bird předjel Tayolora Barnarda. T. Bardarda byl předjet také Davidem Beckmannem a Stoffelem Vandoornem a propadl se na 15. místo. Sam Bird útočil na Nycka DeVriese, ale ten si svoji pozici uhájil. Edoardo Mortara a Sam Bird byli vyšetřováni za způsobení kolize. V 9. kole došlo ke kontaktu mezi Oliverem Rowlandem a Jakem Dennisem. Nico Müller útočil na Nycka DeVriese. Sledovali jsme souboj mezi Maxem Güntherem a Nicem Müllerem ve 12. kole. Ve 13. kole souboj mezi Jakem Dennisem a Nicem Müllerem. Jake Dennis ve 14. kole předjel J. E. Vergneho a posunul se na 4. místo. Oliver Rowland předjel Antonia Felixe DaCostu a postoupil na 2. místo. J.E. Vergne v 15. kole aktivoval attack mode. Antonio Felix DaCosta se propadl ze 2. místa na 5. místo. V 16. kole souboj mezi Jakem Dennisem a Pascalem Wehrleinem, kdy Jake Dennis Pascala Wehrleina předjel a ujal se vedení. V 18. kole předjel Wehrleina DaCosta a posunul se na 2. místo. V 19. kole předjel Dennise a ujal se vedení. Pascal Wehrlein útočil na Jakea Dennise. Nico Müller ve 20. kole předjel Olivera Rowlanda a posunul se na 4. místo. Nico Müller předjel Pascala Wehrleina a Mitche Evase a posunul se na 4. místo. Jake Denis aktivoval attack mode a posunul se před Nica Mülera na 2. místo. Nico Müller předjel ve 22. kole Pascala Wehrleina a postoupil na 3. místo.
Sam Bird byl penalizován 5 sec za způsobení kolize s Edoardem Mortarou. Na Jakea Dennise ve 24. kole útočil Pascal Wehrlein a úspěšně ho předjel a postoupil na 2. místo. V 27. kole J. E. Vergne předjel Mitche Evanse a postoupil na 6. místo.
Výjezd safety caru v 29. kole
David Beckmann havaroval v 29. kole v zatáčce č. 12 po kontaktu s Lucasem DiGrassim, následovala dvojitá žlutá vlajka a po ní vyjel na trať safety car. Beckmann odstoupil ze závodu. Safety car byl ukončen ve 30. kole
This was SPECIAL 🤌
An incredible battle and move to the front from @OliverRowland1 set him up for a P1 finish at the @Hankook_Sport #MexicoCityEPrix. pic.twitter.com/JOaYdU61MW
— Formula E (@FIAFormulaE) January 11, 2025
Pořadí při restartu:
DAC WEH DEN ROW VER GUE MUE EVA VAN DEV HUG BAR FRI MAL NAT CAS BIR BUE DIG MOR TIC
Oliver Rowland předjel Jakea Dennise a posunul se na 3. místo. V zápětí předjel i Pascala Wehrleina a Antonia Felixe DaCostu a ujal se vedení závodu
Druhý výjezd safety caru
Ve 32. kole následoval další výjezd safety caru po nehodě Mitche Evanse po kontaktu s Nicem Müllerem. Mitch Evans odstoupil ze závodu.
Pořadí při restartu:
ROW DAC WEH DEN VER GUN VAN DEV MUE HUG BAR FRI MAL CAS NAT BUE TIC BIR DIG MOR
Ve 33. kole piloti aktivovali attack mode. Za výjezdy safety carů nebyly přidána žádná další kola
Závěr závodu
Antonio Felix DaCosta dojížděl Olivera Rowlanda, ale ten si pozici udržel a v závodě zvítězil. Na druhém místě dojel Antonio Felix DaCosta a na místě třetím Pascal Wehrlein.
Další pořadí v cíli:
DEN VER GUE VAN DEV MUE BAR HUG FRI BUE CAS NAT DIG MOR MAL TIC BIR
Závod nedokončil Mitch Evans a David Beckmann.
Při slavnostním ceremoniálu předal trofej Antoniu Felixi DaCostovi otec pilota F1 Sergia Pereze Antonio Perez Garibay.
Foto: Formula E X
Výsledky závodu
Výsledky Mexico City E-Prix | |||||||
Pos | Pilot | Tým | Startoval | Nejlepší | Čas | Rozdíl | Body |
1 | Oliver Rowland | NISSAN FORMULA E TEAM | 4 | 1:13:629 | 48:20:764 | – | 25 |
2 | António Félix Da Costa | TAG HEUER PORSCHE FORMULA E TEAM | 2 | 1:13:668 | 48:21:164 | + 0:00:400 | 18 |
3 | Pascal Wehrlein | TAG HEUER PORSCHE FORMULA E TEAM | 1 | 1:13:675 | 48:22:619 | + 0:01:855 | 18 |
4 | Jake Dennis | ANDRETTI FORMULA E | 7 | 1:13:552 | 48:22:764 | + 0:02:000 | 12 |
5 | Jean-Éric Vergne | DS PENSKE | 3 | 1:13:775 | 48:23:729 | + 0:02:965 | 10 |
6 | Maximilian Günther | DS PENSKE | 6 | 1:13:661 | 48:24:271 | + 0:03:507 | 8 |
7 | Stoffel Vandoorne | MASERATI MSG RACING | 13 | 1:13:824 | 48:25:255 | + 0:04:491 | 6 |
8 | Nyck De Vries | MAHINDRA RACING | 14 | 1:13:852 | 48:25:928 | + 0:05:164 | 4 |
9 | Nico Mueller | ANDRETTI FORMULA E | 11 | 1:13:863 | 48:26:834 | + 0:06:070 | 2 |
10 | Taylor Barnard | NEOM McLAREN FORMULA E TEAM | 19 | 1:12:921 | 48:27:998 | + 0:07:234 | 2 |
11 | Jake Hughes | MASERATI MSG RACING | 16 | 1:13:955 | 48:29:328 | + 0:08:564 | 0 |
12 | Robin Frijns | ENVISION RACING | 20 | 1:12:912 | 48:30:069 | + 0:09:305 | 0 |
13 | Sébastien Buemi | ENVISION RACING | 21 | 0,056331 | 48:30:570 | + 0:09:806 | 0 |
14 | Nick Cassidy | JAGUAR TCS RACING | 22 | 1:12:661 | 48:31:585 | + 0:10:821 | 0 |
15 | Norman Nato | NISSAN FORMULA E TEAM | 18 | 1:13:274 | 48:31:837 | + 0:11:073 | 0 |
16 | Lucas Di Grassi | LOLA YAMAHA ABT FORMULA E TEAM | 17 | 1:13:432 | 48:33:605 | + 0:12:841 | 0 |
17 | Edoardo Mortara | MAHINDRA RACING | 8 | 1:13:290 | 48:34:808 | + 0:14:044 | 0 |
18 | Zane Maloney | LOLA YAMAHA ABT FORMULA E TEAM | 9 | 1:14:431 | 48:36:041 | + 0:15:277 | 0 |
19 | Dan Ticktum | CUPRA KIRO | 15 | 1:13:155 | 48:36:457 | + 0:15:693 | 0 |
20 | Sam Bird | NEOM McLAREN FORMULA E TEAM | 10 | 1:15:142 | 48:42:093 | + 0:21:329 | 0 |
0 | Mitch Evans | JAGUAR TCS RACING | 5 | 1:14:136 | 40:00:178 | DNF | 0 |
0 | David Beckmann | CUPRA KIRO | 12 | 1:14:633 | 34:28:832 | DNF | 0 |
Zdroj: ABB FIA Formula E