Formule E: 2023 – Diriyah E-Prix – páteční závod  – tým Maserati MSG Racing

Maserati MSG Racing má za sebou těžký úvodní závod v Diriyah

Závod v číslech

Edoardo Mortara

  • FP1: P11
  • FP2: P11
  • Kvalifikace : P20 [1:11,708, skupina A]
  • Závod: DNF
  • Získané pozice: N/A
  • Nejrychlejší kolo: 1:11,364
  • Umístění v šampionátu : P22

Maxmilián Günther

  • FP1: P19
  • FP2: P16
  • Kvalifikace: P22 [1:32,982, skupina A]
  • Závod: DNS
  • Získané pozice: N/A
  • Nejrychlejší kolo: N/A
  • Umístění v šampionátu: P14

Maserati MSG Racing

Umístění v šampionátu: P8

 

2023 Diriyah E-Prix – páteční závod 27. ledna 2023

Maserati MSG Racing zažilo na Diriyah E-Prix 2023 obtížný úvodní závod, kdy tým prošel několika výzvami v první části saúdskoarabského dvojzávodu Formule E.

Po slibném víkendu v Mexico City tým udělal pozitivní pokrok během tréninku v místě zařazeném na  seznamu světového dědictví UNESCO, nicméně odpoledne utrpěl ztráty  kvalifikaci.

Edoardo Mortara i Maximilian Günther zahájili své úsilí ve skupině A, i když náhlé zablokování přední pneumatiky a kolize v 11. zatáčce způsobily předčasný konec Maxova odpoledního závodu. V pozdější části relace byl Edo také účastníkem nehody, při které se roztočil a narazil do bariér na vnější straně 16. zatáčky. V důsledku rozsáhlých opravných prací se Max nemohl zúčastnit závodu, takže Edo zůstal jediným jezdcem Maserati MSG Racing.

Z 20. místa na startovním roštu zaznamenal okamžitý pokrok v úvodním kole a po krátkém období Safety Car se probojovával  vpřed. V 11. kole Edo vystoupal na 15. místo a následně předjel Sérgia Sette Câmaru na 14. místě, než se ustálil v rytmu za úřadujícím mistrem světa Stoffelem Vandoornem.Defekt ve 33. kole  zasadil poslední krutou ránu a donutil Eda odstoupit ze závodu, přičemž tým se nyní plně zaměřuje na závod v Diriyah.

James Rossiter, šéf týmu, Maserati MSG Racing

„Tváří v tvář obtížným situacím je akce jedinou odpovědí a po velmi náročné kvalifikaci se tým dal dohromady, a co je nejdůležitější, vrátil se do boje. Mechanici odvedli neuvěřitelnou práci, když opravili Edovo auto a dostali ho na startovní rošt pro závod. Práce na Maxově novém podvozku stále pokračují a přes noc nás čeká ještě spousta práce. Než jsme čelili incidentům v kvalifikaci si myslím, že jsme byli v dobré pozici a počáteční poznatky z praxe byly velmi slibné. Motorsport je nepředvídatelný a může to být kruté, ale tak to prostě je. Nálada pro zítřek je vysoká a pokud dáme dohromady čistý závod, jsem si jistý, že dokážeme předvést výkon, kterého jsme schopni.“

Edoardo Mortara, pilot, Maserati MSG Racing

„Dnes to nebylo jednoduché, ale myslím si, že za obtížemi jsou určitá pozitiva. Naše tempo během tréninku bylo docela konkurenceschopné, ukázali jsme několik zásadních zlepšení, a přestože kvalifikace nevyšla podle našich představ, výkon v závodu byl fantastický. Vždy je těžké startovat ze zadní části startovního pole, ale od 20. místa jsem dokázal udělat dobrý pokrok polem před nešťastným defektem, ale jsem optimista pro zítřek. Pokud dokážeme mít další silný trénink a kvalifikovat se no, myslím, že body určitě mohou být na stole.“

Edoardo Mortara, Maserati MSG Racing in the garage

Maximilian Günther, pilot, Maserati MSG Racing

„Jednoznačně jsme udělali krok správným směrem od FP1 do FP2. Cítil jsem se ve voze pohodlněji a pokrok byl dobrý. Havárie v kvalifikaci byla velmi nešťastná, a to poznamenalo můj den. Byl jsem v polovině svého prvního tlačného kola , zamkl jsem přední kola při brzdění a to znamenalo, že jsem nebyl schopen auto zpomalit. Byla to velká havárie s rozsáhlým poškozením, a proto jsme nebyli schopni jet první závod. Bereme to tak, jak to je , ale zítra je nový den plný nových příležitostí. Nemůžu se dočkat, až zase sednu do auta. Jsme silný tým.“

Pit Lane

Giovanni Sgro, šéf Maserati Corse

„Značka Maserati je na začátku naší první sezóny ve Formuli E, a to přináší nové výzvy. Maserati není cizí dynamika a náročnost motoristického sportu, takže ačkoli dnešek nebyl výsledkem, ve který jsme doufali, tým neúnavně pracuje na tom, aby posunout se vpřed a soustředit se na zítřejší závod.“

Maserati MSG Racing

Maserati MSG Racing je jedním ze zakládajících týmů mistrovství světa FIA Formule E a v prosinci 2013 se stalo prvním výrobcem, který se připojil k přední kategorii plně elektrických motorů. Jako jeden z mála stálých účastníků od úvodní sezóny 2014/15 se MSG Racing posunul od úspěchu k úspěchu a v roce 2021 ochutnal s Edoardem Mortarou úspěch ve vicemistrovství světa, než dokončil svou dosud nejúspěšnější sezónu v roce 2022, zakončil sezónu jako vicemistr světa týmů.

Monacká značka vedená předsedou a výkonným partnerem Scottem Swidem a šéfem týmu Jamesem Rossiterem je genderově nejrozmanitějším týmem Formule E a je v popředí udržitelnosti, EDI a technických inovací.

 

Zdroj: Maserati

 

ABB FIA Formula E – kalendář závodů na rok 2023