Evans nárokoval další vítězství na dvojzávodním víkendu Rome E-Prix

CIRCUITO CITTADINO DELL’EUR, ITÁLIE – 10. dubna: Vítěz závodu Mitch Evans (NZL), Jaguar TCS Racing slaví na pódiu během Rome ePrix II na Circuito Cittadino dell’EUR v neděli 10. dubna 2022 v Římě, Itálie.

  • Mitch Evans z Jaguar TCS Racing vyhrál 5. závod mistrovství světa ABB FIA Formule E v Římě, čímž se vyrovnal svému sobotnímu vítězství ve 4. závodě
  • Jean-Éric Vergne získal druhé místo, čímž se závodník DS TECHEETAH dostal do čela pořadí jezdců
  • Robin Frijns z Envision Racing je v 5. závodě třetí a v hodnocení jezdců je na druhém místě pouhé dva body za soupeřem Vergnem
  • Téměř 20 000 držitelů vstupenek se zúčastnilo dvojzávodního víkendu Rome E-Prix

Rome E-Prix nedělní závod

Řím, Itálie. Neděle 10. dubna 2022 – Mitch Evans z týmu Jaguar TCS Racing si připsal  další vítězství v dvojzávodu E-Prix v Římě dramatickým vítězstvím v 5. závodě po sobotním umístění na prvním místě ve 4. závodě ABB FIA Formula E World Mistrovství.

Novozélandský pilot  vedl před  Jeanem-Éricem Vergnem  (DS TECHEETAH), který skončil druhý a Robina Frijnse  z Envision Racing, který nedokázal překonat včerejší druhé místo a dojel do cíle jako třetí.

Průběh závodu:

Jean-Eric Vergne z DS TECHEETAH odjel z Pole, zatímco jeho bývalý týmový kolega a jezdec týmu TAG Heuer Porsche Formule E Team André Lotterer předjel Jakea Dennise z Avalanche Andretti  a dostal se na druhé místo. Na vrcholu kopce a zatáčce 7 se Dennis dostal na druhé místo, čímž se Lotterer propadl zpět na třetí místo.

Po kolizi mezi Alexem Simsem z Mahindra Racing a Maxem Güntherem z Nissanu e.dams odešel německý pilot do boxů a  odstoupil ze závodu.

 Navzdory zajetí nejrychlejšího kola v kvalifikaci začátkem dne začal Jake Dennis ztrácet půdu pod nohama poté, co Lotterer zaútočil v 7. zatáčce a získal druhé místo. Krátce poté proklouzl na třetí místo včerejší vítěz závodu Mitch Evans (Jaguar TCS Racing).

Vedoucí průběžného pořadí a pilot ROKiT Venturi Racing Edoardo Mortara se bok po boku protlačil do zatáčky 4 a pokusil se předjet Antonia Felixe da Costu z DS TECHEETAH, přičemž portugalský závodník zavřel švýcarskému pilotu a poškodil mu přední křídlo vozu. Mortara  se pak v zatáčce 19 otřel o bariéru a dojel do bezpečí, odstoupil ze závodu s podezřením na poruchu hnacího hřídele.

Pro hrdinu domácího závodu a DRAGON/PENSKE AUTOSPORT se italský jezdec Antionio Giovinazzi zastavil na trati mezi zatáčkou 8 a 9, což vedlo k nasazení Porsche Taycan Safety Car.

Když do konce  zbývalo 24 minut,  vyjel Safety Car a závody byly zahájeny. Poleman Vergne vedl před Evansem necelé kolo, než  Evans předjel ve 4. zatáčce a ujal se vedení.

Dennis pokračoval v sestupu na sedmé místo, když závod prošel polovinou trati. Vpředu Evans nadále vedl Vergneho, na druhém místě byl Lotterer z Porsche a třetí Robin Frijns z Envision.

Robin Frijns si užíval výhody extra výkonu získaného díky osmiminutovému ATTACK MODE a probojoval se nahoru v pořadí a v sedmé zatáčce vytáhl se před vedoucího Evanse.

Da Costa zaplatil cenu za předchozí zavření Mortarovi a dostal pětiminutovou časovou penalizaci, zatímco vpředu se Lotterer snažil dostat do vedení díky extra výkonu získanému prostřednictvím ATTACK MODE. Nyní na druhém místě byl německý pilot těsně za Frijnsem, který se zoufale snažil udržet vedení.

Se zbývajícími sekundami výkonu ATTACK MODE se Lotterer přesunul za Frijnse a ujal se vedení ve 4. zatáčce. Nyní udával tempo a německý pilot se blížil ke svému prvnímu vítězství v mistrovství světa ABB FIA Formule E, zbývalo 10 minut.

Po krátkém Safety Caru,  Sims, jehož auto se roztočilo ve 14. zatáčce  odstoupil ze závodu a závod se rozeběhl – nyní s 5 m15s TAG Heuer přidal čas na prodloužení závodu.

Evans si svůj ATTACK MODE uložil až do konce závodu a do konce závodu nabral podporu, když do konce závodu zbývalo méně než osm minut. S extra výkonem se Evans vydal za Lottererem a pronásledoval německého pilota, než se dostal do vedení  v 7. zatáčce.

Když se Evans pevně držel vpředu  Vergne proklouzl kolem svého bývalého týmového kolegu Lotterera a posunul se na druhé místo, než Frijns předjel německého pilota a připravil ho o stupně vítězů posunutím na čtvrtémísto.

Nick Cassidy z Envision Racing narazil do bariéry na vrcholu 7. zatáčky a objevil se opět safety car poslední kolo před cílem.

Evansem byl vpředu a Vergnem těsně za ním , francouzský pilot zaútočil, aby získal zpět své vedení. Nepodařilo se mu předjet Evanse a pilot Jaguaru projel cílovou čáru podruhé v dvojzávodě v Římě jako vítěz.

Těsně za ním se umístil Vergne na druhém místě a Frijns z Envision se vrátil na římské pódium jako třetí.

 

6. závod Mistrovství světa ABB FIA Formule E se pojede 30. dubna v Monaku.

 

MITCH EVANS, JAGUAR TCS RACING, #9:

„Připadá mi to jako déjà vu. Je to výsledek  tvrdé práce. Chci jen poděkovat všem v týmu, protože posledních osm týdnů bylo  vynaložili obrovské množství práce. Nevěděl jsem, jestli zvládneme  dvojzávody bývají náročné, ale prokázali jsme kvalitu. Závod byl kopií z včerejšího, auto fungovalo perfektně. Dnes to bylo složitější kvůli teplotě a delšímu režimu ATTACK, málem jsem uvízl při safety car, ale obrovské díky všem v týmu. Bylo to pár velkých dní. Bylo to to, co jsme chtěli, o tom sníte, ale zkusit to dotáhnout do konce je obvykle docela nereálné. Jsme zpátky jako tým, jsem zpátky na vrcholu, takže jsou to dobré časy.“

 

JEAN-ÉRIC VERGNE, DS TECHEETAH, #25 :

„Byl to chaotický závod. Nevěděl jsem, co se děje, pokud jde o naši strategii, Jaguar a Mitch byli tento víkend příliš rychlí. Doufám, že to bude z jejich strany jen jednorázové, jinak může být těžké je porazit. Dnes to bylo nemožné. S druhým místem jsem docela spokojený, bylo to to nejlepší, co jsem mohl udělat, ale budu nabádat svůj tým, aby se zlepšil, pokud chceme bojovat o vítězství, protože pokaždé je někdo silnější než my. Není to dost dobré, takže musíme v Monaku tvrdě pracovat, abychom byli nejlepší. Šampionát je stále velmi dlouhý, klíčová je konzistence a myslím si, že jsme byli po celou sezónu poměrně konzistentní, ale pokud chceme vyhrát, musíme mít větší tempo. Vést šampionát v tomto závodě, každý zapomene, pokud to neuděláte nevyhrajete šampionát takže to je konec který se počítá.“

 

ROBIN FRIJNS, ENVISION RACING, #4 :

„Je to dobrý víkend, byl to dobrý závod. V 15. zatáčce to bylo velmi složité, na začátku jsem to nevěděl. Cítil jsem se opravdu pohodlně a tým mi řekl, že mám o něco více energie než ostatní kolem., takže můj plán byl jít o kousek dál do první trojky a tam jsem předjel Jakea. Oba jsme byli širocí, pak jsem si všiml, že se trať masivně rozpadá. Jakea je mi trochu líto, že jsme oba byli příliš širocí a ztratil svou pozici, to rozhodně nebylo v plánu, ale na konci dne jsme bojovali o umístění na stupních vítězů, což je pro nás vítězství. Odtud budeme pokračovat.“

 

Foto: LAT Images

 

Rome E-Prix: Tým  JAGUAR TCS RACING  si v sobotním závodě vybojoval vítězství ve věčném městě