DS N°8: pozvánka na elektrickou cestu

  • DS N°8, inspirovaný konceptem DS AERO SPORT LOUNGE, je novou vlajkovou lodí společnosti DS Automobiles. Dokonalá kvalita, prodloužený dojezd a absolutní komfort z něj dělají nejvyrovnanější elektromobil.
  • DS N°8 se vyznačuje charismatickým, štíhlým a elegantním designem, který ztělesňuje nový tvar SUV Coupé : na elektřinu má kombinovaný dojezd 750 km (cyklus WLTP) a více než 500 km na dálnici, což jsou na danou třídu úžasná čísla díky pozoruhodné hodnotě aerodynamického koeficientu Cx 0,24.
  • Kokpit vozu DS N°8 nově definuje standardy pohodlí a ztělesňuje francouzské umění cestování. Jeho vyspělá konektivita se opírá o umělou inteligenci, která činí zážitek z jízdy ve voze plynulejším a pohlcujícím.
  • DS N°8 s výkonem až 350 koní a s pohonem na 2 nebo 4 kola se v Evropě začne prodávat v polovině roku 2025.

DS N°8: NOVÁ VLAJKOVÁ LOĎ ZNAČKY

Nejvyrovnanější elektromobil je dílo společnosti DS Automobiles. Po modelech DS 3, DS 4, DS 7 a DS 9 představuje DS N°8 začátek nové éry. DS N°8 je první z tvorby Značky – a v širším smyslu skupiny Stellantis v Evropě -, která je výhradně stoprocentně elektrická.

„V době, kdy náš průmysl prochází revolucí, stojí společnost DS Automobiles v čele a urychluje svoji strategii elektrifikace. S modelem DS N°8 se značka podílí na energetické transformaci tím, že nabízí udržitelnou a nekompromisní mobilitu v prostředí, kterému vládne francouzské umění cestovat. Muži a ženy z DS Automobiles zvolili materiály a technologie, které DS N°8 v tomto smyslu přesně pasují.“

Olivier François, generální ředitel společnosti DS Automobiles

Společnost DS Automobiles tímto odhalením představuje také novou filozofii pojmenování. „N°“ proto, že představuje standardní způsob psaní čísla ve francouzštině a ztělesňuje eleganci a nadčasovost. Kromě toho je „°“ na zádi vozu nakresleno jako špička diamantu, což odkazuje na DNA společnosti DS Automobiles. Tento přístup propojuje názvy stávající řady s budoucími modely tím, že zachovává čísla, ale zavádí odvážnější vyjádření pomocí „N°“ (číslo). Budoucí řada DS Automobiles se bude řídit tímto novým způsobem pojmenování. V případě DS N°8 je číslo 8 pro DS Automobiles bezprecedentní. Jeho tvar, blízký znaku nekonečna, je spojován s rovnováhou a klidem. Pro posílení identity Značky ponese záď vozu nápis „DS AUTOMOBILES“ doplněný o „N°8“.

DS N°8: MODEL S „AERODYNAMICKOU ÚČINNOSTÍ“

Vůz DS N°8, inspirovaný konceptem DS AERO SPORT LOUNGE, je ukázkou progresivního přístupu ke stavbě skvělých francouzských vozů. DS N°8 je model zaměřený na hledání aerodynamické účinnosti. Tato snaha o efektivitu jasně inspirovala jeho design s plynulými a zúženými liniemi. DS N°8 je plně v souladu s avantgardou původního modelu DS představeného v roce 1955, modelu SM uvedeného na trh v roce 1970 a průkopnickým duchem, který pohání značku od jejího vzniku v roce 2014.

Design vozu DS N°8, který překypuje vytříbeností a technologiemi, je projekcí do budoucnosti a manifestem francouzského umění cestovat. Tvar vozu DS N°8 vybízí k překonávání dlouhých vzdáleností díky jeho rekordní aerodynamice. Jeho aerodynamický koeficient CD pouhých 0,24 a CdA 0,64 patří k nejlepším ve své třídě. DS N°8 tyto aerodynamické vlastnosti dokonale prokazuje plynulostí svých linií, díky nimž je proudění vzduchu kolem karoserie vozu snadné. Každá část karoserie byla podrobena zkoumání v aerodynamickém tunelu. Veškerá práce na aerodynamice představuje úsporu 15 dm² v SCx, tj. zvýšení dojezdu o 60 km WLTP a 75 km na dálnici. Tohoto technického úspěchu bylo dosaženo bez jakéhokoli kompromisu na úkor atraktivity vnějšího designu.

„DS N°8 v sobě spojuje to nejlepší z obou světů: charisma s výraznou identitou přídě a zádě a eleganci, která je patrná z čistoty profilu fastback, zdůrazněného plynulou a souvislou linií střechy až k zadním dveřím. U modelu DS N°8 konstruktéři zamýšleli evoluci kupé SUV, kterou ilustruje efektivní, elegantní tvar s efektním a technologicky vyspělým světelným podpisem.“

Thierry Metroz, ředitel designu společnosti DS Automobiles

Vnější rozměry dodávají vozu DS N°8 reprezentativnost a dokonalou vyváženost: Délka 4,82 m, šířka dosahuje 1,90 m a výška je omezena na 1,58 m.

DS N°8 představuje velkolepý světelný podpis

Na přední straně vozu DS N°8 se nachází výrazný LED podpis. Podsvícená mřížka chladiče DS LUMINASCREEN je novinkou v automobilovém světě. Svítí a ožívá vertikálními liniemi, přičemž logo DS je poprvé u sériového modelu osvětleno.

Přední světlomety se skládají ze tří horizontálních modulů indikovaných 8 LED diodami, které přebírají vzor Clous de Paris a kopírují reliéfní povrchovou úpravu obložení interiéru.

DS N°8 je prvním modelem řady DS, který využívá vertikální světelný podpis na zádi. Je přímo inspirován modelem DS AERO SPORT LOUNGE a kopíruje ikonický vertikální podpis na přední části vozu, takže DS N°8 je v noci okamžitě rozpoznatelný na vzdálenost více než 100 metrů. Trojúhelníkový tvar vertikálních světel LIGHT BLADE zlepšuje proudění vzduchu v zadní části. A konečně, šupinaté vzory dotvářejí vnitřek zužujících se horizontálních zadních světel. Ta jsou nyní trojrozměrná, aby byla ještě nápadnější.

DS N°8 s rozšířeným dvoutónovým lakováním

DS N°8 byl navržen s ohledem na jemnou rovnováhu mezi hladkými a smyslnými povrchy po stranách, které kontrastují s vybroušenými a ostrými liniemi vpředu a vzadu. Stejně jako u modelu DS AERO SPORT LOUNGE používá rozšířený dvoutónový lak sytě černou barvu. Tato barva se nachází na střeše, pokračuje na kapotě a zasahuje až do masky chladiče. Dvoutónové lakování zdůrazňuje charakter a eleganci tvarů a představuje poklon rozkvětu francouzského karosářství. Technologie „Paintjet“ použitá k vytvoření černého povrchu dvoubarvené kapoty je světovým unikátem v sériové výrobě. Její proces nanášení, který nevyžaduje fázi vypalování, navíc snižuje emise skleníkových plynů.

V nabídce je pět barev, včetně tří nových: modrá TOPAZ, šedá PALLADIUM a bílá ALABASTER, které doplňují ostatní barvy: CRISTAL PEARL a černá PERLA NERA.

DS N°8 má tvar navržený s ohledem na aerodynamickou účinnost

Silueta DS N°8 je protáhlá, střešní část se svažuje plynule až k zadním výklopným dveřím a spojleru. Toto řešení vedlo k úspoře 3 dm², což představuje navíc 12 km dojezdu v běžném provozu dle WLTP nebo 15 km na dálnici.  

Propracovaný tvar karoserie DS N°8 napomáhá proudění vzduchu. DS N°8 s velkorysým rozvorem 2,90 m a světlou výškou sníženou o 15,5 cm optimalizuje průnik vzduchu a poskytuje úžasný dojezd až 750 km. Elektricky ovládané kliky dveří vpředu jsou lakovány v barvě karoserie, zatímco kliky zadních dveří jsou integrovány do sloupků dveří.

Tuto „aerodynamickou účinnost“ doplňují špičkové technologické prvky, jako je například CONTROLLED AIR INTAKES, což jsou přívody vzduchu s pohyblivými klapkami integrované do předního nárazníku. Tím, že se zavírají kvůli chlazení, představují aerodynamický zisk 95 % ve srovnání s tradičním přívodem vzduchu a 40 % ve srovnání s konkurenčním provedením, což odpovídá navíc 18 km WLTP nebo 22,5 km na dálnici. Tento výkon je dán především jejich předsunutou polohou v nárazníku, čímž se zamezí proudění vzduchu pod kapotou. Je třeba poznamenat, že kapota je obzvláště nízká, opět s cílem optimalizovat spotřebu energie.

Velká kola (průměr 740 mm) dodávají vozu jedinečný styl. Litá 21palcová kola byla navržena tak, aby kombinovala lehkost a robustnost. Váží o 6 kg méně než 20palcová, což představuje výraznou úsporu neodpružené hmotnosti ve prospěch komfortu. Devatenáctipalcové ráfky jsou mimořádně účinné díky aerodynamickým vložkám pro zisk 1 dm² nebo 4 km WLTP a 5 km na dálnici.

Podvozek DS N°8, kompletně chráněný obložením, pomáhá optimalizovat CdA o 3,5 dm² nebo +14 km WLTP nebo +18 km na dálnici.

 

UMĚNÍ CESTOVAT DOSTÁVÁ NOVOU TVÁŘ

DS N°8 nabízí jedinečný zážitek při uvítání, který začíná ještě předtím, než vstoupíte dovnitř vozu. Funkce bezdotykového odemykání a startování Proximity Keyless Entry & Start ovládá elektrické zapuštěné kliky dveří, jakmile se k vozu přiblížíte. DS N°8 pak odhalí rafinovaný interiér vyzařující dojem pohodlí a klidu. Všechny interiéry vozu DS N°8 jsou vybaveny vysoce kvalitními materiály, včetně broušeného hliníku s nápadnou tloušťkou a povrchovou úpravou na větších plochách.

Přístrojová deska kombinující odborné znalosti a technologie

DS N°8 má kokpit, který je ztělesněním francouzského pohodlí, klidu a luxusu. Široká palubní deska obklopuje cestující a je příkladem velmi čistého pojetí („Seamless Design“). Je jak dekorativní, díky špičkové řemeslné práci, tak technická díky integraci zvukového systému, větracích otvorů a světelných podpisů. Čistota jeho designu dokonale spojuje vysokou úroveň odbornosti („High Craft“) a pokročilé technologie („High-Tech“), což svědčí o dokonalé alchymii mezi technickou propracovaností a dovedností společnosti DS Automobiles při použití různých materiálů.

Reliéfní výplně Clous de Paris na volantu a ventilačních otvorech, stejně jako perlové prošívání na palubní desce a loketní opěrce, které jsou pro DS Automobiles stěžejní, zůstaly zachovány. Spolu s čalouněním kůží Nappa ve stylu řemínku hodinek přispívají tyto základní prvky k umění cestovat, které značka nabízí.

Cestování nalehko

Důležitým prvkem interiéru nové generace vozů DS je osvětlení. Je navrženo tak, aby strukturovalo jednotlivé části a zároveň je nechalo se vznášet, a vyzařovalo tak atmosféru čistoty a klidu. Vnitřní vertikální světelné znaky LIGHTBLADE, které kopírují vnější denní světla, oživují konce palubní desky a vyznačují polohu klik dveří. Ty se rozsvítí, když se dveře otevřou a přivítají cestující. Podsvícená grafika konzoly je inspirována hvězdnou oblohou.

Kokpit, kde vládne klid a pohoda

Sedadla inspirovaná konceptem DS AERO SPORT LOUNGE mají „obepínající“ konstrukci a štíhlý tvar s plně integrovanými opěrkami hlavy. Použití pěny          s vysokou hustotou a nastavitelné bočních opěrky na opěradlech umocňují pohodlné sezení. Přední sedadla mohou být masážní, chlazená a vyhřívaná.

Tepelný komfort kromě vyhřívaného volantu ještě zvyšuje zařízení DS NECK WARMER, které upřednostňuje ohřev co nejblíže k tělu, aby se optimalizovala spotřeba energie. Tyto ohřívače krku zabudované do opěradel předních sedadel jsou osvětleny podsvíceným logem DS s křišťálovým vzhledem.

Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici pečlivě navržený komfort s ohledem na ergonomii a s dostatečným prostorem pro kolena, s 84 cm prostoru měřeno ke střeše vozu a opěradly skloněnými v úhlu 30°, aniž by byla omezena jejich modularita 40/20/40. Komfort doplňují chlazená a vyhřívaná sedadla a opěradla.

DS N°8 se může pochlubit také referenčním odhlučněním, kterému napomáhá pečlivě navržená aerodynamika, kompletní akustická úprava a vrstvené sklo, které dotváří příslib prvotřídní jízdy.

Animovaný displej přístroje

Po otevření dveří se uprostřed 10,25″ displeje zobrazí logo DS. Ožije a přivítá řidiče jemně se třpytícími zlatými odlesky. Při jízdě dynamický obsah „Digital ART“ oživuje pozadí displeje přístroje. Tato animace přispívá k pohodě na cestách. Rychlost animace je jemná, zatímco obrysy obrazců splývají s tmavším pozadím, takže řidič zůstává soustředěný na podstatné informace. Uprostřed je design počítadla kilometrů inspirovaný světem hodinářství. Čitelnost ukazatele nabití baterie a „měřiče výkonu“ má vždy přednost.

Volant ve tvaru X

Nový volant ve tvaru písmene X, inspirovaný našimi nejnovějšími koncepčními vozy, nyní přichází do vozu DS N°8. Jeho design porušuje zavedená pravidla, zatímco jeho architektura a vylepšená ergonomie nabízí řidiči nové zóny uchycení, které přispívají k radosti z jízdy. Jeho věnec je potažen různými materiály v závislosti na úrovni výbavy. Tento nový volant přispívá k myšlence tepelného komfortu také funkcí vyhřívání.

Středová konzola na míru

S DS N°8 získává francouzské umění cestování nový rozměr. Interiér je vybaven dvoupatrovou plovoucí středovou konzolou. Horní část je věnována hlavním interaktivním prvkům. Volič převodovky „PRND“, volič nastavení jízdního režimu „Drive Mode“ i ovládání hlasitosti audiosystému s okamžitým přístupem padnou dokonale do ruky. Tyto prvky byly navrženy jako krystaly v souladu s inspirací šperkařstvím, přičemž jemná světelná animace evokuje tvar galaxie. Úložný prostor pro telefon, čalouněný materiálem Alcantara®, působí jako vzácná schránka. Krytá schránka, která se otevrá dotykem dlaně obsahuje další skrytý úložný prostor, zatímco loketní opěrka nabídne další velkorysou úložnou plochu. Ve spodní části je velký úložný prostor, který lze skrýt posuvnou roletou, pojme 2 vyjímatelné držáky na nápoje a 2 zásuvky USB-C. Boky středové konzoly jsou potažené a polstrované, aby byly příjemné na dotek a při kontaktu s nohou.

Velký, přehledně integrovaný centrální displej

Má velkorysou velikost 16 palců a lze jej personalizovat, poskytuje přístup k funkcím systému DS IRIS SYSTEM 2.0, které lze ovládat hlasem pomocí rozpoznávání řeči. Je integrován do přístrojové desky a funguje bez problémů a rychle jako chytrý telefon. Je velmi tenký, dokonale splývá s povrchem palubní desky, aniž by zasahoval do jejího obložení. Uživatelé ocení jak vyšší výkonnost tohoto high-tech prvku, tak jeho elegantní design. Chromované prvky přinášejí nádech rafinovanosti, který dosud nebyl v sériovém voze použit.

Další krok k ohleduplnosti k životnímu prostředí

Společnost DS Automobiles chtěla při navrhování svých kokpitů jít ještě dál a respektovat životní prostředí. Interiér ETOILE je vybaven exkluzivní Alcantarou®, která je z 68 % vyrobena z recyklovaných materiálů. Zrnitá kůže Nappa, zahrnující přepracovaná sedadla s designem hodinkového řemínku, je nyní odstínována olivovým listem tradiční netoxickou a zcela biologicky odbouratelnou metodou. Materiály recyklované po skončení životnosti jsou přítomny také v textiliích (60 %), kobercích (75 %) a podlahových rohožích (96 %). Součástí tohoto ekologického přístupu je také odstranění chromu ve prospěch barvy, kartáčovaného hliníku a nerezové oceli.

Panoramatická skleněná střecha s vyšším tepelným výkonem

DS N°8 může být vybaven velkou panoramatickou skleněnou střechou s rastrovým potiskem, která maximalizuje prostor nad hlavou, zachovává aerodynamickou účinnost a zároveň poskytuje cestujícím atmosféru plnou světla uvnitř vozu. Její sklo se skládá z několika vrstev, včetně infračervené úpravy a vrstvy „Low E“ určené pro lepší tepelné vlastnosti (letní i zimní). Vyvinuta byla také speciální vrstva zaměřená na ochranu před světlem a omezení odrazů bez vlivu na průhlednost. DS N°8 se tak obejde bez funkce zatemnění střešního skla, která má velmi malý vliv na výkon (rozdíly 1 % v celkové propustnosti slunečního záření a 2 % v propustnosti světla).

Velký a funkční kufr

DS N°8 má velký zavazadlový prostor ve tvaru rovnoběžníku – objem až 620 litrů pod odkládací plochou, což usnadňuje jeho používání. Zadní výklopné dveře, jejichž otevírání lze nastavit v širokém rozsahu (185 cm pod výklopným víkem), umožňují uživatelům přístup do zavazadlového prostoru bez nutnosti shýbat se. Hloubka prostoru – 1,16 m – umožňuje přepravu dlouhých předmětů bez nutnosti sklopit opěradla zadních sedadel.

Integrované Hi-fi FOCAL Electra 3D

Společnost DS Automobiles a francouzský specialista na prémiové audio společnost FOCAL spojily své síly a vyvinuly systém, který nabízí novou koncepci integrace 14 reproduktorů do celého kokpitu s výkonem 690 W a pohlcujícím zážitkem díky výškově nastavitelné zvukové scéně.

V interiéru DS N°8 se mřížky reproduktorů spojily s hliníkovými obklady dveří. K dosažení potřebné grafické přesnosti na hliníku použila společnost DS Automobiles laserovou technologii, která nemá v automobilovém světě obdoby. Systém doplňují dva střešní reproduktory, které přispívají k čistému, pohlcujícímu a trojrozměrnému zvuku audiosystému DS N°8.

Nastavení interiéru

DS N°8 nabízí pozoruhodný výběr interiérových harmonií ke specifikacím PALLAS a ETOILE. Nová harmonická modrá Eternal Blue je charakteristickou barvou interiéru DS N°8.

Tři interiéry „animal free“:

Interiér s plátnem v barvách DS Pearl Grey a Eternal Blue

Jedinečná harmonie modré barvy Eternal Blue kontrastující s elegantní světle šedou Light Grey, známou jako Pearl, přispívá k tomu, že atmosféra uvnitř DS N°8 je klidná a lehká. Toto plátno DS je vyrobeno s opalizující perletí, která mu dodává elegantní a rafinovaný perleťový efekt. V kokpitu tato světlá barva harmonicky kontrastuje s tajemnou a hlubokou modrou Eternal Blue, navrženou speciálně pro DS N°8.

Interiér s plátnem DS Basalt Black

Na pozadí čedičové černi se díky změnám mezi lesklou a matnou černou zvýrazňuje nosnost sytě černé, která je přítomna na výrazných plochách „Graphik Black“. Lemy dveří a palubní desky jsou inspirovány slaměnými intarziemi, stejně jako u konceptu DS AERO SPORT LOUNGE. V neposlední řadě se v tmavě černém čalounění objevují hry světla, které umocňují linie v barvě Light Gold.

Interiér Eternal Blue Alcantara®

Modrá barva Eternal Blue byla vyvinuta speciálně pro DS N°8, aby zvýraznila Alcantaru®, která je obvykle černá. Tato tmavě modrá barva dodává materiálu jedinečný vzhled a rafinovanost. Vzor prošívání na sedadlech a výplních dveří je inspirován charakteristickým tvarem X na volantu.

Dva interiéry s kůží Nappa:

Interiér s hnědou kůží Alezan Nappa nebo černou Basalt

Prémiový a stylový interiér vozu DS N°8 umocňuje čalounění sedadel kůží Nappa s designem hodinového řemínku, který je jedním z pilířů značky DS Automobiles. Tato kůže se nachází také na reliéfním obložení dveří. Hnědá barva Alezan přináší hřejivost a čistotu. Černá barva, zásadní barva pro kokpity prémiových vozů, je zde nabízena ve velmi elegantní variantě nazvané Basalt.

Interiér Light Gold

Inspirací pro tuto saténovou barvu nazvanou „Light Gold“ byly odstíny, které se objevovaly na předních maskách luxusních vozidel z 30. let 20. století. Tato jemná a elegantní barva je použita na několika místech kokpitu a všemu dodává teplo a noblesu. Přístrojová deska a obložení dveří z jednosměrného kartáčovaného hliníku přebírají tuto teplou a rafinovanou barvu. Světle zlatá je také na obložení středového a bočních větracích otvorů a na DS NECK WARMER na opěradlech sedadel. Barva Light Gold je upřednostňována před matným chromem v souladu s „chromovým detoxem“.

 

DS N°8: DYNAMICKÝ KLID OD SPOLEČNOSTI DS AUTOMOBILES

DS N°8 je absolutním synonymem dynamického klidu díky implementaci nejmodernějších technologií zaměřených na zlepšení zážitků z jízdy. Umění cestovat bylo koncipováno prostřednictvím prvků navržených a vyvinutých společností DS Automobiles.

„DS N°8, nová 100% elektrická vlajková loď naší značky, nabízí absolutní komfort bez kompromisů v oblasti dynamických jízdních vlastností, bezkonkurenční elektrickou účinnost ve své třídě a bezpečnost na nejvyšší úrovni.“

Agnès Tesson-Faget, produktová ředitelka společnosti DS Automobiles

 

DS N°8 využívá platformu STLA Medium společnosti Stellantis Group.

Ta byla optimalizována na délku a šířku tak, aby se na ni vešly baterie s kapacitou až 97,2 kWh. Je také vhodná pro velká kola o průměru 740 mm nové vlajkové lodi DS Automobiles. Tato kombinace kapacity baterií, omezeného rozvoru a velkých kol je na trhu jedinečná.

DS N°8 využívá nové přední a zadní nápravy, brzdový systém přizpůsobený elektrické technologii a nastavení podvozku, které je v dokonalém souladu s DNA značky. Více než kdy jindy ztělesňuje DS N°8 dynamický klid.

 

Baterie vyrobené ve Francii

Strategií skupiny Stellantis je nejen navrhovat a vyrábět vlastní hlavní elektrifikační technologie, ale také vyrábět je ve Francii. Například články pro nikl-manganovo-kobaltovou baterii NMC (Nickel-Manganese-Cobalt) pro DS N°8 jsou navrženy a vyráběny v Billy-Berclau Douvrin (62, Francie) ve společném podniku ACC, v němž je Stellantis jedním ze zakladatelů a největším akcionářem.

Elektromotor vozu DS N°8 byl navržen a vyroben v Trémery (Francie) společností NPE, dalším společným podnikem skupiny.

 

Výkon až 350 koní a dojezd 750 km

DS N°8 bude k dispozici se třemi 100 % elektrickými pohonnými jednotkami o výkonu 230 k, 245 k a 350 k, přičemž poslední z nich je vybavena dvěma elektromotory pro pohon všech kol. Všechny motory těží ještě z dodatečného výkonu, který pravidelně dodává verzi s pohonem FWD dalších 30 k – tedy celkem 260 k, verzi FWD LONG RANGE 35 k, celkem tedy 280 k, a modelu AWD LONG RANGE 25 k, celkem tedy 375 k.

Pokroky provedené na aerodynamice vozu umožňují výrazně zvýšit dojezd při zachování designu a technické DNA značky. DS N°8 je k dispozici s výběrem ze dvou baterií. První poskytuje DS N°8 FWD (230 k) využitelnou kapacitu 74 kWh. Druhá, s užitnou kapacitou 97,2 kWh, je montována do verzí FWD LONG RANGE (245 k) a AWD LONG RANGE (350 k). DS N°8 FWD LONG RANGE má dojezd 750 km při spotřebě 12,9 kWh/100 km (normovaný cyklus WLTP). Udává také působivý dojezd více než 500 km na dálnici (při konstantní rychlosti 120 km/h).

DS N°8 nabízí prvotřídní výkon, z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,4 s u verze AWD LONG RANGE a za 7,7/7,8 s u verzí FWD. Maximální rychlost každého vozu DS N°8 je omezena na 190 km/h.

 

Inteligentní řízení pohonu všech kol

U vozu DS N°8 AWD LONG RANGE bylo řízení zadní elektrické pohonné jednotky navrženo tak, aby nabízelo co nejlepší zážitek pro daný jízdní režim a podmínky. V režimu ECO využívá DS N°8 pouze pohon předních kol, s výjimkou režimu kick-down, kdy se okamžitě uvolní veškerý dostupný výkon na všechna čtyři kola. V režimu Normal využívá DS N°8 AWD LONG RANGE své dva motory k maximalizaci trakce při rozjezdu, pak se zadní náprava odpojí mezi 15 a 140 km/h, pokud to podmínky přilnavosti dovolí. V případě potřeby se zadní motor okamžitě znovu připojí. Toto přerušované odpojování optimalizuje energetickou účinnost, a tím i dojezd. V režimech Sport a AWD si řidič užívá trvalý pohon všech kol s řízením točivého momentu specifickým pro každý program. V režimu Sport je upřednostňován výkon, zatímco režim AWD maximalizuje trakci. Řidič může sledovat všechny informace související s jízdou na digitálním přístrojovém displeji.

 

Snadnější dobíjení a kratší zastávky s DS N°8

DS N°8 umožňuje omezit počet a délku zastávek během dlouhých jízd. Je to jediné vozidlo své třídy, které je schopné ujet 450 km z Paříže do Lyonu po dálnici bez nutnosti dobíjení.

S maximálním dobíjecím výkonem 160 kW konstantním mezi 20 % a 55 % úrovně nabití a přítomností funkce pro předehřev a předchlazení baterie je možné na rychlé dobíjecí stanici vůz dobít z 20 % na 80 % za 27 minut. To představuje obnovení 200 km dojezdu za pouhých 10 min.

Pro každodenní jízdy, které vyžadují kratší dojezd, je DS N°8 vybaven palubní nabíječkou na střídavý proud o výkonu 11 kW (později volitelně 22 kW) a nabízí inteligentní správu baterií. Systém SBM (Smart Battery Management), který se aktivuje z centrální obrazovky vozu nebo prostřednictvím aplikace MyDS, omezuje dobíjení na 80 %, což je doporučeno pro ochranu výkonu a dlouhé životnosti článků.

Palubní nabíječky o výkonu 11 kW a 22 kW budou nabízet funkci V2L (Vehicle to Load) pro dobíjení externího elektrického zařízení.

DS N°8 ztělesňuje energetickou vyrovnanost. Je vybaven funkcemi, které zvyšují jeho dojezd a snadnost použití:

Standardní tepelné čerpadlo

Jedná se o energeticky úsporný klimatizační systém, ve kterém se chladivo opakovaně stlačuje, zkapalňuje a odpařuje, aby si vyměnilo teplo s venkovním vzduchem. Díky energeticky úspornému tepelnému čerpadlu je spotřeba energie na vytápění kokpitu až o 40 % nižší než u vozidla bez tohoto systému. DS N°8 tak nabízí vyšší úroveň komfortu a zároveň šetří energii svých baterií.

Rekuperační brzdění a režim s jedním pedálem

DS N°8 je efektivní z hlediska aerodynamiky a technických řešení vyvinutých kolem motorů a baterií. Kromě tradičního brzdění brzdovým pedálem nabízí DS N°8 tři různé režimy rekuperačního brzdění se třemi různými intenzitami zpomalení (nízká rekuperace 0,6 m/s², střední rekuperace 1,2 m/s² a vysoká rekuperace 1,8 m/s²).

Rekuperační brzdění se spustí, jakmile řidič uvolní pedál plynu, a jeho výkon lze modulovat pomocí ovladačů na volantu (vlevo pro zvýšení rekuperace a brzdné síly, vpravo pro její snížení). DS N°8 uchovává v paměti poslední použitý režim.

Kromě těchto různých úrovní regenerace má DS N°8 také funkci jednoho pedálu. Aktivuje se tlačítkem na středové konzole a umožňuje jízdu bez dotyku brzdového pedálu. Řidič si pak může užívat rekuperační brzdění, které se zintenzivní až do -12,5 m/s² a do úplného zastavení.

POHODLÍ A DYNAMICKÝ KLID

 DS ACTIVE SCAN SUSPENSION: pro komfort 1.třídy

DS N°8 je standardně vybaven systémem variabilního odpružení, který je propojen s kamerou umístěnou v horní části čelního skla. Za podpory snímačů polohy a 3 akcelerometrů analyzuje během několika milisekund povrch vozovky a předává své informace počítači, který působí na každé kolo. Tento mechanismus aktivuje motorizovaný elektromagnetický ventil, který řídí průchod oleje ze spodní do horní komory tlumiče (nebo naopak podle toho, zda je třeba tlumič stlačit nebo uvolnit). Odpružení se dokonale a v reálném čase přizpůsobuje nerovnostem vozovky a poskytuje vozu DS N°8 úžasné jízdní vlastnosti a komfort.

DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY: mnohem více než head-up displej

Díky výškovému nastavení na 1,29 m nad zemí má řidič optimální pozici pro řízení. Bude také moci využít DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY, head-up displej s rozšířenou realitou, který poskytuje relevantní a nerušivé informace, jako je rychlost nebo zvolená cesta a mapa. Dopravní značky se plynule zobrazují na čelním skle v rozšířené realitě. DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY je efektivní a diskrétní spolujezdec.

DS NOČNÍ VIDĚNÍ

DS NIGHT VISION zlepšuje viditelnost v noci díky infračervené kameře umístěné v nárazníku. DS N°8 tak dokáže zpozorovat chodce a zvířata až 300 metrů před sebou. Systém zobrazí zprávu na digitálním přístrojovém displeji a pohybující se překážky se zobrazí nejprve žlutě a poté červeně pro upozornění řidiče. Systém DS NIGHT VISION funguje, jakmile se zapnou světlomety. Tato funkce je skutečným přínosem, pokud jde o bezpečnost silničního provozu, a zajišťuje klidnější jízdu v noci.

DIGITÁLNÍ ZADNÍ VIDĚNÍ

DS N°8 je vybaven digitálním zpětným zrcátkem s dvojitým výhledem. To funguje jako běžné zpětné zrcátko, ale obsahuje také digitální obrazovku, kterou napájí kamera umístěná v zadní části vozu. Řidič tak má k dispozici široké a zcela nerušené zorné pole bez zadních opěrek hlavy, sloupků karoserie a cestujících. Přepínání mezi oběma režimy se provádí jednoduchým sklopením zrcátka pomocí páčky umístěné pod jeho spodní hranou.

DS PIXELVISION

DS PIXELVISION využívá všechny nejmodernější technologie (adaptivní světla, natáčecí dálková světla, odbočovací světla, neoslňující dálková světla), které zajišťují nejlepší uživatelský komfort. DS PIXELVISION, který je výraznou součástí vnějšího designu DS N°8, vyniká osmi „diamantovými hroty“ umístěnými ve světlometech. DS PIXELVISION inteligentně čte vozovku, má dosah 400 metrů, detekuje ostatní účastníky silničního provozu, chápe jejich trajektorii a chrání je před jakýmkoli oslňujícím paprskem, přičemž nadále účinně osvětluje vozovku.

Pro blokování vysoce reflexních objektů, jako jsou dopravní značky, je DS N°8 vybaven funkcí „HIGH BEAM BOOST“, která spočívá v intenzivnějším osvětlení uprostřed hlavního světelného paprsku. Tento režim se automaticky aktivuje, když rychlost na rovné silnici dosáhne 80 km/h. Za těchto podmínek se dosah osvětlení prodlouží na 520 m. Mezi rychlostmi 40 km/h a 70 km/h, v závislosti na úhlu natočení volantu, osvětluje boční stranu vozovky další světelný paprsek, který zlepšuje viditelnost.

Potkávací a dálková světla se přizpůsobují tak, aby osvětlovala vnitřní stranu zatáčky podle trajektorie vozu bez ohledu na jeho rychlost. Původní DS byl prvním sériovým vozem, který zavedl natáčecí světlomety, následovaný modelem SM. DS N°8 v této technologii pokračuje.

DS PIXELVISION pracuje v několika režimech, které se spouštějí automaticky a upravují světelný paprsek v závislosti na jízdních podmínkách (městský režim, režim mimo město, dálniční režim, režim za deště a mlhy).

BEZPEČNOST

Protože ke klidu patří také bezpečnost, je DS N°8 vybaven širokou škálou asistenčních systémů pro řidiče.

DS DRIVE ASSIST 2.0

DS Drive Assist 2.0 je dalším krokem k částečně autonomnímu řízení. Poskytuje pokročilou poloautomatickou změnu jízdního pruhu, aniž by řidič musel manévr potvrdit. Je k dispozici v rychlostech od 70 do 140 km/h a aktivuje se automaticky, když řidič zapne směrovku. V tomto případě vůz zkontroluje, zda se v cílovém jízdním pruhu nenacházejí jiná vozidla, a pokud jsou splněny potřebné podmínky, zahájí změnu jízdního pruhu. Systém navede vozidlo do zamýšleného jízdního pruhu malými zásahy do volantu. Pokud manévr není bezpečný, zobrazí se čáry oranžové barvy, ozve se zvukový signál a vůz odmítne změnu jízdního pruhu.

Systém DS DRIVE ASSIST 2.0 je navíc obohacen o funkci ACC PREDICTIVE. Zachovává všechny funkce adaptivního tempomatu (ACC Stop&Go) a přidává možnost přizpůsobení rychlosti podle profilu vozovky a rychlostních omezení. Umožňuje uživateli využívat funkci adaptivního tempomatu ve větším počtu situací pro klidnější jízdu. Díky mapám eHorizon a kameře na čelním skle systém pozná typ silnice, na které se vůz nachází (dálnice, polní cesta…), rychlostní omezení a také zná poloměr následující zatáčky, aby podle toho přizpůsobil rychlost. DS N°8 před projetím zatáčky sám postupně zpomalí a poté opět zrychlí. Tato funkce je aktivní také na kruhových objezdech a křižovatkách.

Součástí systému DS DRIVE ASSIST 2.0 je také asistent pro jízdu v jízdním pruhu. Identifikuje nechtěné vybočení a postupně řídí vozidlo zpět tak, aby se udrželo v jízdním pruhu. Přejetí pruhu bez předchozí aktivace směrového světla je považováno za nechtěné, což vyvolá zásah systému, který funguje v rychlostech od 70 do 180 km/h. Tato funkce je v Evropě vyžadována předpisy a lze ji vypnout na dotykovém displeji.

AKTIVNÍ ASISTENT ZMĚNY JÍZDNÍHO PRUHU

Aktivní asistent změny jízdního pruhu je nejnovější technologie detekce mrtvého úhlu. Využívá radar s dosahem 75 metrů namísto ultrazvukových senzorů, které mají dosah jen několik metrů. Tento systém varuje řidiče před vozidly blížícími se zezadu, rozsvítí LED diodu ve vnějším zrcátku na příslušné straně, a pokud se řidič přesto pokusí změnit jízdní pruh, je na volant kladen jemný odpor, který se snaží řidiče od provedení manévru odradit.

UPOZORNĚNÍ NA POZORNOST ŘIDIČE

Systém Driver Attention Alert se skládá ze dvou kamer a nepřetržitě sleduje oči a chování řidiče. Cílem je odhalit jakékoli známky únavy, rozptýlení nebo ospalosti. Infračervená kamera umístěná v horní části sloupku řízení sleduje obličej, kam se dívá, a oční víčka. Víceúčelová kamera umístěná v horní části čelního skla detekuje řidiče, který při rychlosti nad 65 km/h kličkuje mezi bílými čarami. Pokud dojde k závěru, že nedává pozor, je řidič upozorněn zvukovým signálem a výstražným hlášením na displeji přístroje.

PARKOVACÍ SENZORY A VISION 360

DS N°8 je vybaven 12 ultrazvukovými senzory, které monitorují jeho okolí. Ty jsou podporovány couvací kamerou VISIO PARK pro manévry při couvání. Systém VISION 360 doplňují další 3 kamery umístěné v zadním nárazníku, v mřížce chladiče a pod bočními zrcátky.

UPOZORNĚNÍ NA PROVOZ ZA VOZEM

Systém Rear Cross Traffic Alert je navržen tak, aby vám pomohl bezpečně couvat z míst, kde není vidět blížící se provoz (auto, chodec, cyklista). Zařízení k tomu využívá radar pro sledování couvání, sleduje dvě detekční zóny (až 40 m vpravo a vlevo) a funguje v rozsahu rychlostí 0 až 10 km/h.

PREVENCE ŠPATNÉHO SEŠLÁPNUTÍ PEDÁLU

Systém WPP (WRONG PEDAL PREVENTION) rozpozná, že řidič zaměnil pedály plynu a brzdy. Je aktivní – a užitečný – zejména v případě, kdy je místo brzdy silně sešlápnut plynový pedál. Pokud se v bezprostřední blízkosti vozu nachází překážka, sníží se akcelerace a řidič je informován vizuálním a zvukovým upozorněním. Systém „WPP“ funguje při jízdě vpřed i vzad.

AKTIVNÍ SYSTÉM NOUZOVÉHO BRZDĚNÍ

Systém nouzového brzdění se aktivuje automaticky od rychlosti 7 km/h. Lze zapnout několik výstrah: vizuální na přístrojové desce, která upozorňuje na bezprostřední blízkost jiného vozidla, zvukovou a dokonce i vibrační (s mikrobrzděním) v případě hrozícího nebezpečí kolize. Pokud řidič nereaguje, systém automaticky zabrzdí vůz, aby zabránil nárazu nebo zmírnil jeho následky. Systém pracuje ve dne i v noci při maximální rychlosti 140 km/h, dokud vozidlo nezastaví, pokud je jeho rychlost nižší než 50 km/h. Rozpoznává také chodce a jízdní kola.

PŘI NÁRAZOVÉM BRZDĚNÍ

V případě nárazu a aktivace airbagů brzdový systém automaticky brzdí, aby zabránil případnému sekundárnímu střetu s překážkou na krajnici nebo způsobení další nehody. V takovém případě se automaticky rozsvítí výstražná světla.

MULTIMÉDIA A KONEKTIVNÍ SLUŽBY

DS N°8 je vybaven operačním systémem, jehož výkon byl desetinásobně zvýšen, a díky servisním balíčkům, které nabízejí větší jistotu, je o krok vpřed.

„Konektivní služby jsou nyní jednou z nejdůležitějších nabídek pro naše prémiové zákazníky, kteří jsou velmi nároční, zejména když si vybírají elektromobil.Konektivní služby nabízené s vozem DS N°8 byly navrženy tak, abyste se s elektrickým vozem cítili bez stresu a pomohly vám při každodenním používání, ať už na krátkých nebo dlouhých cestách.“

Agnès Tesson-Faget, produktová ředitelka společnosti DS Automobiles

DS IRIS SYSTEM 2.0: konečky prstů a hlasem

Multimediální systém nové generace, který používá DS Automobiles, lze ovládat pomocí rozpoznávání řeči nebo z velkého 16palcového dotykového displeje. Jedná se o „all-in-one“ rámec zahrnující audiosystém s 8 reproduktory (nebo 14 s Electra 3D by Focal Hi-fi), 4 zásuvky USB-C, připojení Bluetooth, bezdrátové Apple CarPlay a Android Auto. DS IRIS SYSTEM 2.0 také odemyká přístup k mnoha konektivním službám.

DS IRIS SYSTEM 2.0 je výkonný, s velmi intuitivním rozhraním člověk-stroj v duchu chytrého telefonu. Inteligentní dotykový displej má dvě zóny. První, vlevo, je určena pro řidiče. Může si nakonfigurovat až 4 různé obrazovky, které se horizontálně posouvají a zobrazují požadované widgety. Vpravo se nachází oblast pro spolujezdce, kde se tentokrát různé informace posouvají vertikálně. Paměti flash a RAM systému DS IRIS SYSTEM 2.0 byly znásobeny 2x, respektive 1,5x. Zdvojnásobena byla také rychlost odezvy obrazovky. V praktické rovině se trvale zobrazuje lišta se všemi důležitými informacemi (venkovní teplota, připojení Bluetooth, stav nabití telefonu, čas atd…), stejně jako informace o ventilaci, které jsou vždy okamžitě dostupné. K dispozici je několik barev pozadí (odstíny modré, červené nebo zlaté), jejichž vzhled se mění v denním nebo nočním režimu. Tato pozadí jsou v souladu se značkou, stejně jako materiály, ozdobné prvky a specifikace kokpitu DS N°8.

KONEKTIVNÍ SLUŽBY

BALÍČEK CONNECT ONE

Tento balíček, který je součástí dodávky DS N°8 na dobu 10 let, obsahuje základní služby, jako je SOS & ASSISTANCE, dálková údržba (měsíční zpráva o stavu vozu, objednání na servis), digitální servisní knížka a všechny dálkové aktualizace (prvků infotainmentu, ale také softwaru, zejména hnacího ústrojí).

BALÍČEK CONNECT PLUS

Tato služba je zahrnuta zdarma po dobu tří let na jakýkoli vůz Značky a poskytuje maximální klid. U vozu DS N°8 je paket CONNECT PLUS vybaven konektivními službami, které zvyšují pohodu při cestování na elektrický pohon:

EV ROUTING ve vozidle

Cestování s vozem DS N°8 znamená značný dojezd a optimalizovanou dobu jízdy díky plánovači jízd EV ROUTING ve voze. Je propojen s online navigací DS IRIS SYSTEM 2.0, která zahrnuje aktualizace mapových podkladů, bodů zájmu, nebezpečných zón atd… Na trase naprogramované do navigačního systému tato služba analyzuje energetické nároky podle provozu a spotřeby v reálném čase. Zobrazuje optimální trasu a informace o trase s přihlédnutím k případným potřebným dobíjecím místům. Vestavěná služba EV ROUTING průběžně vybírá dobíjecí místa, která nejlépe vyhovují potřebám vozidla, a to jak z hlediska výkonu, tak i doby zastavení. Zohledňuje také úroveň dobití požadovanou řidičem po příjezdu do cíle.

Předehřev nebo předchlazení baterie

Aby se minimalizovala doba zastavení, připravuje DS N°8 články baterie tak, že je udržuje při příznivé teplotě pro vysokou a pravidelnou dobíjecí křivku. Na dlouhé cestě palubní systém EV ROUTING automaticky spustí předkondicionování akumulátoru před příjezdem k dobíjecí stanici. Tím je zajištěno, že články jsou v nejlepším stavu pro dobíjení bez ohledu na venkovní teplotu.

Funkce Plug & charge

DS N°8 umožní řidiči vyrazit na cestu s naprostým klidem. Služba Free2move Charge „Go“ bude implementovat technologii „Plug & Charge“, což znamená, že stačí pouze zapojit dobíjecí kabel. Rozpoznání vozu, předplatného nebo předplaceného balíčku proběhne okamžitě a bude sloučeno do jednoho účtu. Tato služba bude spuštěna několik měsíců po uvedení DS N°8 na trh nejprve v zemích G10.

Rozšířené rozpoznávání řeči a ChatGPT

Francouzský výrobce dělá další krok vpřed a vylepšuje rozpoznávání řeči pomocí prostorového vnímání. Pokud se uvnitř nachází více osob, DS N°8 rozpozná hlas a polohu osoby, která na něj mluví z první řady. Pokud cestující na předním sedadle řekne: „Ok Iris, je mi zima, zvyš teplotu“, systém pochopí, že je třeba přidat několik stupňů právě na straně spolujezdce v kabině.

Na začátku roku 2024 se DS Automobiles stala prvním výrobcem na světě, který do své standardní výbavy zahrnul služby ChatGPT v rámci celé své modelové řady se systémem DS IRIS SYSTEM. Uvnitř vozu DS N°8 stačí položit otázku přirozeným způsobem, jako byste hovořili s člověkem, a umění cestovat získá další rozměr. Díky umělé inteligenci je ChatGPT schopen vyřídit jakýkoli typ dotazu. Potřebujete více informací před návštěvou Versailleského paláce? Potřebujete na příští dvě hodiny zabavit dítě? Co zde můžete navštívit z hlediska zeměpisné polohy? Skutečný osobní asistent IRIS podporovaný ChatGPT je nejen zdrojem informací, ale může také pomoci najít místo a požádat navigační systém o naprogramování cíle. Díky ChatGPT poskytuje DS IRIS SYSTEM 2.0 nevídané výhody.

Paket CONNECT PLUS umožňuje využívat i další funkce prostřednictvím aplikace MyDS, jako je dálkové ovládání dobíjení (programování doby spuštění dobíjení, přednastavení teploty v kabině atd.), dálkové ovládání (zamykání/odemykání, světlomety a klakson) a připojený alarm (u vozidla vybaveného fyzickým alarmem, ve vybraných zemích).

Kromě toho DS N°8 nabízí aplikaci e-ROUTES, která vám umožní připravit si cestu předem. E-ROUTES by Free2move Charge, která je k dispozici na MyDS, je plánovač tras, který vám umožní naplánovat si cestu mimo váš vůz. Vypočítá nejlepší dobu jízdy se zahrnutím všech dobíjecích míst. Tato mobilní aplikace se může stát skutečným spolujezdcem, protože ji lze používat bezdrátově „zrcadlením“ na velké centrální obrazovce DS N°8. Výpočet trasy je aktualizován v reálném čase.

HLAVNÍ TECHNICKÉ VLASTNOSTI

Zdroj: DS Automobiles