DS Automobiles zpět na bodech v Misanu

  • Úplně první podnik mistrovství světa ABB FIA Formule E v italském Misanu se ukázal jako velmi strategický závod.
  • Jean-Éric Vergne byl klasifikován jako sedmý, zatímco Stoffel Vandoorne skončil devátý, přičemž oba jezdci DS Automobiles bodovali
  • Vergne byl na startovním roštu druhý a pod šachovnicovou vlajkou projel jako třetí, ale o stupně vítězů ho připravila penalizace

Misano World Circuit Marco Simoncelli

Mistrovství světa ABB FIA Formule E zavítalo tento víkend na nové území, když se na italském okruhu Misano World Circuit Marco Simoncelli hostí dvojzávod. Seriál plně elektrických monopostů poprvé ve své historii závodil na zkrácené verzi této známé stálé trati, která je nedílnou součástí MotoGP i mnoha dalších mezinárodních šampionátů.

DS Automobiles na Misano E-Prix

Vzhledem k tomu, že se jedná o stálé místo konání, je trať široká s dostatkem prostoru a několika příležitostmi k předjíždění. Hospodaření s energií bylo pro týmy a jezdce Formule E největší výzvou, protože závod nabral extrémně strategický rozměr.

 

Jean-Eric Vergne, DS Penske, DS E-Tense FE23

 

Stoffel Vandoorne, DS Penske, DS E-Tense FE23

Jean-Eric Vergne

Jean-Eric Vergne v této velmi specifické souvislosti znovu potvrdil vynikající výkon vozu DS E-Tense FE23. Na startovním roštu byl druhý poté, co mu pole position unikla o pouhých 35 tisícin sekundy, a od startu do cíle závodu se držel ve vedoucí skupině, a to i přes několik dobných kontaktů uprostřed skupiny, která soupeřila o pozice. JEV projel cílem jako třetí, ale bohužel dostal pětisekundovou penalizaci za lehkou kolizi se soupeřem na začátku závodu. Dvojnásobný mistr světa se tak v konečném pořadí propadl na sedmé místo.

Stoffel Vandoorne, DS Penske, and  Jean-Eric Vergne, DS Penske

Stoffel Vandoorne

Stoffel Vandoorne dokončil šestý závod letošního mistrovství světa ABB FIA Formule E opět na bodech. Belgický pilot byl na startovním roštu na 18. místě a v úvodních kolech rychle získával náskok a v jednu chvíli se dokonce ujal vedení. Nakonec si připsal body za deváté místo.

Stoffel Vandoorne, DS Penske, DS E-Tense FE23

Na okruhu Misano World Circuit Marco Simoncelli se v neděli uskuteční druhý, o něco kratší závod.

S působivými výkony, které předvádějí oba vozy DS E-Tense FE23, bude společnost DS Automobiles a její partner PENSKE AUTOSPORT usilovat na pobřeží Jaderského moře o odvetu.

Eugenio Franzetti, ředitel DS Performance:

„Dobrou zprávou je, že od prvního závodu v Misanu jsme viděli, jak je výkonnost našich dvou vozů na velmi vysoké úrovni. JEV byl konzistentně rychlý a držel se mezi lídry od volných tréninků až po kvalifikaci, kde byl klasifikován jako druhý. Stoffel byl také rychlý, ale v kvalifikaci měl smůlu. Závod se nesl ve znamení několika předjížděcích manévrů s našimi jezdci v čele. Navzdory vozu, který byl poškozen vpředu i vzadu, se mu podařilo projet cílem na třetím místě. Bohužel byl penalizován pěti sekundami za jeden z mnoha kontaktů, které se během závodu odehrály. Pokud jde o Stoffela, ten předvedl působivý boj z 18. na deváté místo. Zítra pojedeme znovu: plni sebevědomí, protože máme dva velmi konkurenceschopné jezdce a vozy!“

Jean-Eric Vergne, šampion Formule E 2018–2019:

„Dnes jsme měli velmi dobré auto! Během akcí nabitého závodu se se mnou dostalo do kontaktu několik dalších vozů, a to nebyl zrovna příjemný zážitek. S vědomím, že jsem dojel s poškozeným předním křídlem a rozbitým zadním difuzorem, mohu být velmi rád, že jsem protnul cílovou čáru jako třetí….před tou penalizací, o které bych raději nehovořil. Takže skončím s body za sedmé místo. Pozitivní je, že jsme udělali velký pokrok a zítra máme další den na to, abychom náš dobrý výkon proměnili v dobrý výsledek.“

Stoffel Vandoorne, šampion Formule E 2022

„Myslím si, že z mého pohledu můžeme mluvit o dobrém boji v poli. Během kvalifikace jsme měli nějaké problémy s vypínáním motoru, což mě odsunulo na konec startovního roštu. Byla to velká škoda, vzhledem k našemu skvělému tempu ve volných trénincích, protože jsme určitě mohli zaútočit na umístění v první čtyřce. V průběhu závodu se toho dělo hodně, s dobrým startem a solidním pokrokem v žebříčku. V jednu chvíli jsem se dokonce ujal vedení. Bohužel jsem při některém z kontaktů utrpěl poškození předního křídla a pak jsem ztratil několik míst. Nakonec to byl těžký závod, ale můžeme si z něj vzít několik pozitivních aspektů a zítra budeme mít další šanci prokázat naše schopnosti.“

Jean-Eric Vergne, DS Penske, DS E-Tense FE23

Klíčové údaje od vstupu společnosti DS Automobiles do Formule E:

 111 závodů

  • 4 mistrovské tituly
  • 16 vítězství
  • 48 pódií
  • 23 pole position

Zdroj: DS Automobiles