DS Automobiles v první pětce šampionátu týmů po Tokio E-Prix

Úplně první E-Prix Tokia, pátý závod ABB FIA Formule E mistrovství světa, nebyl pro DS Automobiles a PENSKE AUTOSPORT příznivý

Po náročné kvalifikaci Jean-Eric Vergne a Stoffel Vandoorne tvrdě bojovali ve středu pole a na velmi hrbolaté trati skončili těsně mimo body. Navzdory konečnému výsledku, který nesplnil očekávání, zůstává DS Automobiles před italským dvojzávodem, který se uskuteční za dva týdny, v první pětce šampionátu týmů.

Jean-Eric Vergne, DS Penske, DS E-Tense FE23

Okruh Tokio E-Prix

Okruh Tokio E-Prix o délce 2,5 kilometru, který vede kolem výstaviště Tokyo Big Sight na nábřeží, nebyl tento víkend pro plně elektrické monoposty a jejich jezdce vůbec snadnou jízdou. V prvním volném tréninku se Stoffel Vandoorne potýkal s problémy s baterií, které přímo souvisely s nerovnostmi na okruhu. Baterie byla znovu vyměněna před závodem, kde šampion z roku 2022 odstartoval z 18. místa na startovním roštu, čtyři místa za svým týmovým kolegou Jeanem-Ericem Vergnem. Scéna byla připravena pro dvojici vozů DS E-Tense FE23, aby se vrátily zpět do pole.

Jean-Eric Vergne a Stoffel Vandoorne se během první E-Prix Tokia posunuli vpřed a během 35 kol závodu použili strategii, která jim umožnila posunout se do bodované zóny. Tato taktika se téměř vyplatila, protože dvojnásobný šampion Jean-Eric Vergne skončil v cíli na 11. místě. Poté, co se po většinu závodu držel za svým týmovým kolegou, byly závěrečné etapy pro Stoffela Vandoornea náročnější, protože nakonec projel cílem na 16. místě.

Přestože tým DS Penske v japonském hlavním městě nepřidal další body, cíl je nyní pevně stanoven na okruhu v italském Misanu, kde se za čtrnáct dnů pojede šestý a sedmý závod 10. sezóny ABB Formule E mistrovství světa. Na této konvenčnější trati budou jezdci DS Automobiles a PENSKE AUTOSPORT usilovat o vyšší výsledky v celkovém pořadí.

Jean-Eric Vergne, DS Penske, DS E-Tense FE23

Stoffel Vandoorne, DS Penske, DS E-Tense FE23

 

Nyck de Vries, Mahindra Racing, Mahindra M9Electro,  Jean-Eric Vergne, DS Penske, DS E-Tense FE23

Eugenio Franzetti, výkonný ředitel DS Performance:

„I když stále zůstáváme v první pětce klasifikace týmů Formule E, nejsme spokojeni s našimi výsledky z tohoto prvního závodu v Japonsku. Byl to komplikovaný víkend, zejména kvůli problémům s baterií, které nás ovlivnily od prvního volného tréninku. To znamenalo, že jsme neměli dostatek času na řádné otestování našich vozů na zcela nové trati, která je velmi odlišná od ostatních s několika nerovnostmi, které nás ovlivnily více než naše soupeře. Jsem si jistý, že se z této zkušenosti hodně naučíme. Nyní je čas soustředit se na další závody v Misanu. Italský okruh je konvenčnější trať, která je pro naše vozy vhodnější.“ 

Jean-Eric Vergne, šampion Formule E z let 2018 a 2019:

„Byl to těžký víkend bez bodů, což je samozřejmě zklamáním. Ale před námi je ještě dlouhá sezóna s několika závody takže všechno je možné. Pokračujeme v tvrdé práci, ale víkend v Japonsku byl těžký. Nyní musíme vše rychle analyzovat a zjistit, jak se můžeme do budoucna zlepšit.“

Jean-Eric Vergne, DS Penske

Stoffel Vandoorne, šampion Formule E 2022:

„Byl to komplikovaný víkend hned od začátku, kdy jsme vynechali první trénink kvůli problému s baterií. Je to o to větší škoda, že jsme byli na novém okruhu. Tato kola pro nás byla velmi důležitá, abychom se pokusili najít správné tempo. Takže jsme se po celý víkend nacházeli daleko v pořadí. Ale nechci se na to vymlouvat. Prostě jsme nebyli dost dobří, chyběla nám rychlost v kvalifikaci. V závodě jsme neudělali výrazný pokrok a prostě jsme neměli rychlost, ve kterou jsme doufali. Bojovali jsme s nastavením, pneumatikami, hospodařením s energií, to vše nám velmi ztěžovalo pokrok. Teď se z toho všeho musíme poučit.“

Stoffel Vandoorne, DS Penske, DS E-Tense FE23

Klíčové údaje od vstupu společnosti DS Automobiles do Formule E:

  • 110 závodů
  • 4 mistrovské tituly
  • 16 vítězství
  • 48 pódií
  • 23 pole position

 

O SPOLEČNOSTI DS AUTOMOBILES

Značka DS, která se zrodila v roce 2014, se zrodila v duchu avantgardy a opírá se o výjimečné dědictví a klade si za cíl ztělesnit francouzské umění cestování. Pozoruhodné produkty, rozpoznatelné francouzské luxusní know-how ve spojení se sadou služeb na míru, to vše nabízí společnost DS Automobiles jedinečný zážitek před každou cestou, během ní i po ní.

Modely DS jsou navrženy pro zákazníky, kteří chtějí vyniknout, kteří chtějí cestovat po světě a užívat si každý okamžik, a kombinují kultivovanost a technologii. S modely DS 3, DS 4, DS 7 a DS 9 nabízí značka DS globální sortiment.

Na základě četných rekordů od svého vstupu do Formule E v roce 2015, včetně dvou titulů v hodnocení týmů a jezdců, je společnost DS Automobiles v čele elektrifikace tím, že již nyní prodává každý ze svých modelů s elektrifikovanou verzí. Pod značkou E-TENSE nabízí DS Automobiles 100% elektrické pohonné jednotky a také plug-in hybridy s výkonem až 360 koní a pohonem všech 4 kol. Od roku 2024 bude každý nový model uvedený na trh společností DS Automobiles 100% elektrický.

Pro své náročné zákazníky vytvořila společnost DS Automobiles sadu exkluzivních služeb nazvanou „ONLY YOU, síla pozornosti“.

Značka DS působí ve 41 zemích a vytvořila a rozvíjí exkluzivní distribuční síť, která zahrnuje 450 prodejen DS STORES po celém světě.

PENSKE AUTOSPORT

PENSKE AUTOSPORT je americký závodní tým, který v roce 2007 založil Jay Penske. Tým sídlí v Los Angeles v Kalifornii, což je největší metropolitní trh s elektromobily na světě.

Po mnoha úspěšných letech závodění v IndyCar (2007-2014) se tým chopil přechodu na elektrickou mobilitu a stal se jedním ze zakládajících týmů ABB FIA Formule E mistrovství světa.

Mottem týmu je latinská fráze „E Pluribus Unum“ – což znamená „z mnoha je jeden.

Zdroj: DS Automobiles

Formule E: Kalendář závodů na rok 2024