DS Automobiles stále bojuje o tituly v mistrovství světa  FIA Formule E

  • António Félix da Costa skončil v prvním závodě E-Prix v mexické Pueble šestý a posunul se na druhé místo v pořadí jezdců.
  • Jean-Éric Vergne odstartoval ze 4. místa, ale po srážce se soupeřem musel odstoupit.
  • DS Automobiles a její partner Techeetah si udržují 3. místo v pořadí týmů

Osmý závod letošní sezóny mistrovství světa ABB FIA Formula E se jel na autodromu Miguela E. Abeda v mexické Pueble. V tomto typu závodů šlo o důležitou premiéru. V prvním ze dvou víkendových závodů dopadli jezdci týmu DS Techeetah velmi rozdílně. António Félix da Costa získal po vítězství v Monaku další cenné body, když skončil na šestém místě, zatímco Jean-Éric Vergne měl smůlu. Sice bojoval o stupně vítězů, ale na výjezdu ze zóny určené pro útočné módy ho jeden ze soupeřů odtlačil do zdi.

Přestože celkový výsledek nesplnil všechna očekávání týmu DS Performance, oba vozy DS E-Tense FE21 se na mexické trati ukázaly jako rychlé a výkonné. To je dobrou předzvěstí pro nedělní druhý závod. „Závod Formule E přináší neustálá překvapení a první závod v Pueble nebyl výjimkou,“ poznamenal ředitel DS Performance Thomas Chevaucher.

„Po dobrém výkonu v kvalifikaci se naši jezdci ocitli v pasti kvůli netypickému umístění zóny určené pro útočné módy, což tým stálo mnoho bodů. Přesto jsme díky Antóniovi, který je nyní druhý v šampionátu jezdců, získali body. Kromě toho jsme si udrželi 3. místo v žebříčku týmů. Náš vůz DS E-Tense FE21 na této nové mexické trati opět prokázal svou výkonnost a zítra nás čeká ještě jeden závod, abychom tento jeho velký potenciál využili!“

António Félix da Costa

António Félix da Costa, který se skvěle posunul z jedenáctého na šesté místo, byl v cíli pozitivní. Úřadující šampion se vrátil na druhé místo v šampionátu, jen dva body za vedoucí pozici. „Vedli jsme si velmi dobře,“ prohlásil portugalský jezdec.

„Být v první skupině kvalifikace není nikdy snadné, ale dokázali jsme si zajistit šesté místo. Nakonec to byl slušný den, i když bez některých chyb z mé strany jsme mohli být lepší. Dobrá zpráva je, že zítra máme druhou šanci. Věřím si, protože dnešní tempo bylo skvělé.“

Jean-Éric Vergne

Jean-Éric Vergne, který byl zjevně zklamaný ze svého odstoupení ve dvanáctém kole, chystá odvetu v 9. kole:

„Je jasné, že dnešní výsledek není ten, ve který jsme doufali,“ řekl francouzský jezdec, který zajel čtvrtý nejrychlejší čas v super pole. „Na výjezdu ze zóny Attack Mode se ke mně přiřítil soupeř a narazil mě do zdi, takže se mi zlomilo zavěšení… Naštěstí je v neděli další závod a ten může být jen lepší!“

Mark Preston

Šéf týmu DS Techeetah Mark Preston byl také optimistický a už soustředěný na další závod.

„Udrželi jsme si pozici v pořadí týmů a António se v pořadí jezdců posunul ze čtvrtého místa na druhé. Jako vždy je v této disciplíně na vrcholu těsno. Máme rychlý vůz a nyní se zaměříme na zítřejší závod.“

AUTODROMO MIGUEL E. ABED, MEXICO – JUNE 20: Jean-Eric Vergne (FRA), DS Techeetah, DS E-Tense FE21 during the Puebla E-Prix II at Autodromo Miguel E. Abed on Sunday June 20, 2021, Mexico. (Photo by Alastair Staley / LAT Images)
  • Společnost DS Automobiles a její partner Techeetah se se díky 8. místu Jeana-Érica Vergneho v Pueble vrátily na bodované pozice.
  • Francouzský výrobce prémiových vozů se umístil na druhém místě v hodnocení týmů.
  • Navzdory nedělnímu odstoupení je António Félix da Costa před dvojzávodem v New Yorku na třetím místě v šampionátu jezdců.

Přesně čtyřiadvacet hodin po osmém závodě sezóny se v neděli na závodním okruhu Miguela E. Abeda v mexické Pueble konalo deváté kolo mistrovství světa ABB FIA Formula E.

Návrat diváků na tribuny byl sice velmi vítaný, ale pro tým DS Techeetah a jeho dva jezdce, Antónia Félixe da Costu a Jeanu-Érica Vergneho, byla cesta do Mexika úspěšná jen částečně. V 1. skupině, která byla ještě během kvalifikace penalizována čištěním trati, se portugalský jezdec nedostal na lepší než 22. místo na startovním roštu. Mnohem lépe se dařilo jeho francouzskému kolegovi. Jean-Éric Vergne si vybojoval vstupenku do Superpole a po penalizaci soupeře se umístil na 4. místě startovního pole. V závodě musel jediný dvojnásobný šampion v této disciplíně bojovat s vozem, který neměl dostatečnou přilnavost, a ztratil několik pozic. Za cenu velkolepých soubojů nicméně díky konečnému 8. místu získal 4 body.

Antonio Félix da Costa se i přes pozici v zadní části startovního pole nevzdal. Podařilo se mu vrátit se do první patnáctky, ale pak se jeho šance rozplynuly, když ho prudká srážka se zdí – následek přehřátí brzd – donutila vůz odstavit.

„Tým odjíždí z Mexika s několika body, které se mohou na konci sezóny ukázat jako neocenitelné,“ shrnul pozitivně ředitel DS Performance Thomas Chevaucher. „Celkový výsledek samozřejmě neodpovídá našim ambicím, a dokonce ani výkonu našeho vozu a jezdců. Z těchto náročných víkendů se však musíme poučit, abychom se vrátili silnější. A to je náš záměr! Hned v New Yorku uděláme vše pro to, abychom se dál posouvali kupředu v pořadí týmů, kde jsme získali 3 body, a abychom potvrdili, že zůstáváme ve hře i v pořadí jezdců.“

Jean-Éric Vergne, který startoval ze čtvrtého místa, jasně usiloval o stupně vítězů. Nakonec se však po závodě zkomplikovaném velmi špatnou přilnavostí musel spokojit s osmým místem.

„Auto se dnes řídilo velmi obtížně,“ prohlásil Jean-Éric po dojezdu. „V polovině závodu se mi zničily zadní pneumatiky a hodně mi to klouzalo. Bylo náročné udržet auto na trati, i tak jsme ale dnes získali 4 body. Je jasné, že to není to, co jsem chtěl, ale je to lepší než nic. Pokud se na to podíváme pozitivně, žádný z našich přímých soupeřů v šampionátu nezískal moc bodů. V průběžném hodnocení jsem na 10. místě, ale šest závodů před koncem ztrácím na vedoucí pozici méně než jedno vítězství. Budeme však muset tvrdě pracovat na tom, abychom pochopili, proč jsme dnes nepředvedli plný výkon.“

O to se bude snažit i António Félix da Costa, třetí v pořadí jezdců, jen 12 bodů za lídrem. Při druhém mexickém závodě si však nepřišel na své. „Byl to rušný víkend,“ oddechl si úřadující šampion. „Z Puebly však odjíždíme s důležitými body pro celý šampionát, kde jsem stále v top 3. První závod byl výborný, a i druhý začal celkem dobře. Startoval jsem ze zadních pozic, což se stává často, když se musíte kvalifikovat v první skupině. Ale měl jsem opravdu smůlu! Jeden pilot měl kontakt se zdí a srazil reklamní poutače. Jeden z nich se zasekl v přední části mého auta a velmi rychle stoupla teplota brzd. Při brzdění jsem už neměl žádnou rovnováhu a auto bylo velmi těžce ovladatelné. Je to něco neobvyklého, ale dnes se nám to stalo. Jako tým jsme se toho hodně naučili, což nás posílí v posledních šesti závodech roku.“

V sezóně, jako je tato, je velmi důležitá pravidelnost, což Mark Preston ví lépe než kdokoli jiný. „V Pueble to byl těžký víkend,“ přiznal pokorně šéf týmu DS Techeetah. „Získali jsme však dostatek bodů, abychom se posunuli v pořadí týmů o jednu příčku. Je jasné, že až do finále v Berlíně to bude velmi vyrovnané. Naštěstí sledujeme, že Jean-Éric Vergne dál pravidelně sbírá body, stejně jako ve 4. sezóně před ziskem titulu. Sejdeme se a všichni společně rozebereme potíže, se kterými jsme se tento víkend setkali.“

Vzhledem k tomu, že zbývá ještě šest z patnácti závodů, slibuje mistrovství světa ABB FIA Formule E ještě spoustu překvapení. Po Jižní Americe tentokrát čeká na 100% elektrické monoposty Severní Amerika, kde se 10. a 11. července 2021 uskuteční dvojitý závod v ulicích New Yorku.

 

ABB FIA FORMULA E Kalendář závodů 2021