Druhá sezóna pro Maserati v mistrovství světa ABB FIA Formule E     

Desátá sezóna mistrovství světa ABB FIA Formule E oficiálně odstartuje E-Prix Mexico City v sobotu 13. ledna. Maserati je hrdé na to, že může pokračovat v plně elektrickém seriálu, nejinovativnějším na mezinárodní motoristické scéně, kde je výrobce se sídlem v Modeně první a jedinou luxusní italskou automobilovou značkou v šampionátu.

Poté, co byla na konci září oznámena nová jezdecká sestava pro sezónu 2024, kdy se k vítězi závodu Maximilianu Güntherovi připojil jediný letošní nováček Jehan Daruvala – se Maserati MSG Racing připravuje na novou výzvu v mistrovství světa plně elektrických monopostů.

Maserati MSG Racing

V minulé sezóně tým Maserati MSG Racing často bojoval v první desítce a šampionát zakončil na šestém místě díky třem umístěním na stupních vítězů a vítězství Maxe Günthera. Německý jezdec již fanouškům ikonického trojzubce poskytl několik okamžiků slávy – včetně zlata s 1. místem v Jakartě a 3. místem na stupních vítězů v domácím závodě Maserati v Římě.

Pro Maserati bude rok 2024 rokem věnovaným hledání nových konkurenceschopných cílů i cílů v oblasti technologických inovací. Návrat na trať znamenal nejen připomínku vítězného závodního rodokmenu italského výrobce, ale také příchod důležitého historického momentu, věnovaného plně elektrické řadě Maserati Folgore. Do roku 2025 budou všechny modely Maserati vybaveny plně elektrickou variantou.

Se 17 závody bude 10. sezóna šampionátu Formule E dosud nejdelší

Kromě nových startů v Asii – Tokia a Šanghaje – se letos místo Říma pojede jediný italský závod v kalendáři Misano Adriatico Circuit, který se tak stane „domácí scénou“ pro fanoušky Tridentu v Motor Valley i mimo něj.

Maximilian Günther, jezdec, Maserati MSG Racing

„Moc se těším na zahájení sezony v Mexico City. Měli jsme skvělou mimosezónu, udělali jsme několik dobrých kroků vpřed a duch v týmu je silný. Trať v Mexico City je výzva, kterou si hodně užívám, rozvržení je rychlé a máme tu úžasný úsek přes stadion Foro Sol, kde opravdu cítíte vášeň a energii fanoušků. Svou roli hraje i výškový rozdíl. Těším se na fantastické přivítání, kterého se nám vždy dostane od mexických fanoušků, a pokusíme se začít sezónu dobrým víkendem.“

Jehan Daruvala, jezdec, Maserati MSG Racing

„Je fér říct, že jsem opravdu nadšený ze svého debutu s Maserati MSG Racing v Mexiku – je to ikonické místo, kde začít svou cestu jako jezdec Formule E. Společně s týmem jsme v posledních měsících opravdu tvrdě pracovali, abychom se ujistili, že jsem před začátkem sezóny co nejlépe připraven. Trať vypadá zábavně a atmosféra v Mexiku je něco, na co se také velmi těším – lidé podceňují dopad, který tyto věci mohou mít na jezdce. Ze všeho nejvíc ale chci, abych byl hrdý na sebe i na svůj tým.“

Giovanni Sgro, ředitel Maserati Corse

„Po intenzivním a vzrušujícím prvním roce jsme se nemohli dočkat, až se vrátíme na správnou cestu. Je skvělé být s týmem v boxové uličce a cítit energii pro novou sezónu, která je před námi. Naším cílem je začít s dynamikou loňského roku a prokázat našeho soutěživého ducha. Sezóna 2023 nám pomohla získat jistotu na trati a znovu prožít naši závodní DNA, která tu s námi vždy byla, a dostat se do kontaktu s touto novou, elektrizující a inovativní soutěží. Z technologického hlediska je pro nás každý závod příležitostí ke sbírání nových důležitých prvků, které lze přenést do řady Folgore, a zároveň se stejnou vášní pěstovat náš osobitý sportovní elán. V našem debutovém roce ve Formuli E jsme se několikrát dostali na stupně vítězů: letos se chceme stát stálou součástí boje o vedoucí skupinu.“ 

Maserati S.p.A.

Maserati vyrábí kompletní řadu jedinečných vozů, které jsou okamžitě rozpoznatelné pro svou mimořádnou osobnost. Díky svému stylu, technologiím a přirozeně exkluzivnímu charakteru potěší i ty nejnáročnější a nejnáročnější chutě a vždy byly měřítkem pro globální automobilový průmysl. Tradice úspěšných vozů, z nichž každý nově definuje italský sportovní vůz z hlediska designu, výkonu, komfortu, elegance a bezpečnosti, který je v současné době k dispozici na více než 70 trzích po celém světě. Ambasadory tohoto dědictví jsou vlajková loď Quattroporte, sportovní sedan Ghibli, Levante – první SUV vyráběné Maserati a Grecale, „výjimečné SUV pro každý den“, přičemž všechny modely se vyznačují použitím nejkvalitnějších materiálů a vynikajícími technickými řešeními. Řada vybavená čtyřválcovými hybridními pohonnými jednotkami – k dispozici pro modely Ghibli, Grecale a Levante – zážehovými motory V6 a V8 s pohonem zadních a všech kol, ztělesňující výkonnostní DNA značky Trident, nyní doplněnou o Grecale Folgore, první plně elektrické SUV Maserati. Vrchol nabídky tvoří supersportovní vůz MC20 a spyder MC20 Cielo, poháněný průkopnickým 100% motorem Maserati Nettuno V6, který poprvé zahrnuje technologie odvozené z F1 do pohonné jednotky sériově vyráběného vozu. Nové GranTurismo je k dispozici jak s výkonným zážehovým motorem V6, odvozeným z modelu Nettuno, tak se 100% elektrickou verzí: GranTurismo Folgore, prvním vozem v historii značky se sídlem v Modeně, který toto řešení využil. Do roku 2025 budou všechny modely Maserati k dispozici také v plně elektrické verzi a do roku 2030 bude celá řada Maserati poháněna pouze elektřinou.

Zdroj a foto : Maserati

 

Formule E: Kalendář závodů na rok 2024