Čtrnáct elitních jezdkyň a na trati v rámci čistě ženského testu FIA Formule E

  • Formule E a FIA uspořádaly ve Valencii druhý čistě ženský test, který poskytuje 14 jezdkyním přístup ke strojům GEN3 Evo pro celodenní testování – celkem šest hodin na trati – dvojnásobek času na trati ve srovnání s loňským rokem.
  • Během dvou tříhodinových tréninků zajela Chloe Chambersová nejrychlejší čas týmu Mahindra Racing ve druhé části s časem 1:22,767 s.
  • Devět z těchto závodnic zajelo v každém sektoru časy v rozmezí pouhých desetin sekundy ve srovnání s časy oficiálních jezdců na začátku týdne.
  • Test žen je součástí širší dlouhodobé strategie Formule E, jejímž cílem je odstranit překážky a rozšířit příležitosti pro ženy v rámci šampionátu plně elektrických vozů.

Včera Formule E a FIA uspořádaly svůj vůbec druhý čistě ženský test na okruhu Ricardo Tormo, který dal 14 elitním jezdkyním příležitost otestovat vůz Formule E GEN3 Evo. Američanka Chloe Chambersová vedla časy a jezdila za Mahindra Racing.

 

VALENCIA, SPAIN – OCTOBER 31: Nerea Marti of Spain and Andretti Formula E looks on during the drivers line-up picture, during Formula E Women’s Pre-Season Testing at Ricardo Tormo Circuit on October 31, 2025 in Valencia, Spain. (Photo by Andrew Ferraro/LAT Images)

Tréninky byly součástí předsezónních testů

Tyto dva šestihodinové tréninky byly součástí oficiálního předsezónního programu předsezónních testů 12. sezóny (2025/26) mistrovství světa ABB FIA Formule E. Druhý ročník čistě ženského testu, který následoval po úspěšné premiéře v minulé sezóně, poskytl elitním závodním jezdkyním příležitost rozvíjet své dovednosti ve stejných vozech jako oficiální jezdkyně.

Během dvou testovacích jízd zajelo devět jezdkyň v každém sektoru časy, které se pohybovaly v rozmezí pouhých desetin sekundy ve srovnání s oficiálními jezdci po prvním dni, což opět dokazuje, jak cenný je čas na trati při získávání zkušeností a důvěry v tento stroj.

Chloe Chambers (Mahindra Racing) zajela ve druhé odpolední části nejlepší celkový čas 1:22,767 s v konkurenci 14 elitních jezdkyň. Chambers, který v současné době soutěží v akademii F1, má za sebou úspěšný závodní životopis a před dnešním testem s týmem úzce spolupracoval.

Abbi Pullingová (Nissan Formula E Team), která byla loni nejrychlejší v úvodním závodě All Women’s Test, zaostala za Chambersovou jen o 0,064 s, třetí nejrychlejší čas zajela Bianca Bustamanteová (CUPRA KIRO). Alice Powellová (Envision Racing), která vynechala velkou část odpoledne kvůli chybě bateriového systému na svém voze, skončila čtvrtá před svou týmovou kolegyní Ellou Lloydovou na pátém místě. Na šestém, sedmém a osmém místě následovali Jamie Chadwick (Jaguar TCS Racing), Tatiana Calderon (Citroën Racing) a Nerea Martí (Andretti Formula E).

Juju Noda (Jaguar TCS Racing) skončila při své první zkušenosti s Formulí E na devátém místě, zatímco Marta García (Lola Yamaha ABT) uzavřela první desítku. Gabriela Jílková (Porsche Formule E) byla jedenáctá, její týmová kolegyně Janina Schallová (Porsche Formule E) třináctá. Jessica Edgar (DS PENSKE) a týmová kolegyně Lindsay Brewerová (DS PENSKE) skončily na 12. a 14. místě.

Čistě ženský test

Čistě ženský test je součástí širší dlouhodobé strategie Formule E, jejímž cílem je odstranit překážky a rozšířit příležitosti pro ženy v rámci šampionátu plně elektrických vozů. Kromě dvou testů hráli jezdci také důležitou roli v týmové přípravě na nadcházející sezónu. Jezdci se účastnili technických porad a porad, stejně jako se účastnili tiskových konferencí, vysílaných rozhovorů a zachycování obsahu na sociálních sítích, což jim poskytlo zkušenosti ze všech oblastí týmu s cílem zvýšit jejich profil ve vrcholovém motoristickém sportu a v širším sportovním odvětví.

Chloe Chambersová, č. 21, Mahindra Racing:

„Dnešek byl celkově velmi pozitivním dnem. Od loňského roku jsem udělala spoustu zlepšení, pokud jde o řízení a řízení na to, co je od auta potřeba, abych jela rychle. Hodně jsme pracovali na tempu na jedno kolo, pokaždé jsem musela zlepšit svou jízdu a celkově to byl rozhodně dobrý test a opravdu jsem si práci s týmem užila.“

 

Abbi Pulling, č. 23 týmu Nissan Formule E:

„Jsem opravdu spokojena s tím, jak test probíhal, a zajet druhý nejrychlejší čas v obou trénincích je dobrý výsledek. Mým cílem bylo dostat se na 1:22 s a jsem ráda, že se nám to podařilo, spolu s dokončením celého našeho programu. Jedním z mých cílů, po mých předchozích vystoupeních v autě, bylo zlepšit svou techniku během závodní simulace, což se mi rozhodně podařilo. Je to fyzicky náročná trať, ale jako tým jsme udělali dobrý pokrok a doufám, že to, co jsme dnes předvedli, bude přínosem pro tým, který se bude posouvat vpřed. Pokaždé, když řídím, cítím se ve voze pohodlněji a bylo skvělé být tady s týmem ve Valencii, kde pokračuji ve svém vývoji.“

Bianca Bustamante, vůz č. 3 modelu CUPRA KIRO:

„Myslím, že jsme v dopolední části nechali na stole poměrně velký potenciál. Nemohl jsem opravdu optimalizovat nové pneumatiky a udělal jsem chybu, takže celkově jsem byl šťastný, že jsem dal kolo dohromady. Je zřejmé, že je stále co zlepšovat; Nebyl jsem schopen optimalizovat první sektor a nakonec jsem se mi podařilo jet při druhém pokusu na starších pneumatikách. Je toho tam ještě mnohem víc a myslím, že s větším počtem jízd v tomto voze a více kol a větší prací s týmem budu určitě schopen dostat své tempo nahoru. Ale celkově vzato jsem tak šťastná, že mě tým skvěle připravil na tento test v simulátoru, dal mi onboardy během procházky po trati a poskytl mi všechny informace, které mohu mít, abych byla schopna tento test skutečně optimalizovat. Odvedli skvělou práci a obrovské díky patří Danovi a Pepemu, kteří zůstali u tohoto testu a dali mi tolik tipů a rad, jak zlepšit mé řízení. Celkově vzato je tým skvělý a úžasný a já jsem si užil spoustu legrace, což je důležité, a bavila jsem se se všemi v týmu.“

Jeff Dodds, generální ředitel Formule E:

„Dnes se zde ve Valencii vydalo na trať 14 nejlepších světových jezdkyň ve voze GEN3 Evo Formule E k historicky druhému čistě ženskému testu. Po úspěšném úvodním testu v loňském roce jsem velmi hrdá na to, že jsme byli schopni i nadále poskytovat jezdkyním čas na trati a šanci rozvíjet své dovednosti na stejných strojích jako naši oficiální jezdci. Tentokrát jsme byli schopni poskytnout jezdkyním celý den na trati – dvojnásobný čas na trati ve srovnání s loňským rokem – celkem šest hodin rozdělených do dvou tréninků. Během této doby jsme byli svědky nejen působivé konzistence, ale také rychlého vývoje, přičemž časy na kolo rychle klesaly, protože pilotky se museli vypořádat se složitostí vozu GEN3 Evo. Devět z jezdkyň zajelo v každém sektoru časy, které se pohybovaly v rozmezí pouhých desetin sekundy ve srovnání s oficiálními jezdci po prvním dni, což opět dokazuje, jak cenný je čas na trati při získávání zkušeností a důvěry v tento stroj. Jezdci dnes také poskytli svým týmům a kolegům cenná data při přípravě na první závod sezóny, E-Prix São Paula 2025, který se bude konat za několik týdnů. Tento test byl důležitým milníkem v našem cíli poskytnout více příležitostí pro jezdkyně a důležitým prvním krokem k větší rovnosti na nejvyšší úrovni motoristického sportu. Tohle je jen začátek našich plánů a jsem nadšený z toho, co přinese budoucnost.“

Zdroj: ABB FIA Formula E

 

Kalendář závodů Formule E na sezonu 2025 – 2026