„Bylo to elektrizující!“ – 14 vítězství pro Audi Sport ABT Schaeffler ve Formuli E

  • Zapojení na úrovni továrny končí o posledním víkendu v Berlíně vítězstvím
  • Audi Sport ABT Schaeffler se loučí jako nejúspěšnější tým
  • Audi RS Q e-tron pro Rallye Dakar s technologií z Formule E

Audi Sport ukončilo své oficiální zapojení do mistrovství světa formule E vítězstvím ve finále v Berlíně. S Rallye Dakar čeká tým Julia Seebacha další elektrizující projekt.

„Děkuji Formule E, bylo to elektrizující!“ bylo napsáno na halo systému dvou vozů Audi e-tron FE07, které řídili Lucas di Grassi a René Rast-zpráva organizátorům a fanouškům prvního mistrovství světa elektrických závodních vozů, které začalo 13. září 2014 v Pekingu s vítězství Lucase di Grassiho

Audi Sport ABT Schaeffler

Byl to tentýž Lucas di Grassi, který vyhrál první ze dvou finálových závodů 7. sezóny v sobotu v Berlíně. Svým dvanáctým vítězstvím v sérii elektrických závodů si brazilský pilot nejen udržel své šance na zisk titulu mistra světa až do samého konce.

„Byl to velmi emocionální víkend,“ řekl Lucas di Grassi. „Za sedm let jsme s Audi Sport, ABT Schaeffler dosáhli opravdu hodně. To, že toto úspěšné partnerství nyní končí, je velká škoda. “

Audi driver René Rast is taking the Audi e-tron FE07 for a ride on Berlin’s streets.

„Audi bylo prvním německým výrobcem automobilů, jenž učinil tovární závazek k Formuli E,“ řekl Julius Seebach, generální ředitel Audi Sport GmbH zodpovědný za motoristický sport v Audi. „Audi Sport ABT Schaeffler je nejúspěšnějším týmem ve Formuli E a byl průkopníkem v této závodní sérii. Nyní je před námi jedna z největších výzev v motoristickém sportu: Rallye Dakar. “

Důležité prvky úspěšného projektu Formule E žijí dál v Audi RS Q e-tron, který má v lednu 2022 poprvé soutěžit ve slavné rallye. Motor-generátorová jednotka (MGU) 250 kW od Audi e-tron FE07 vyvinutá interně společností Audi Sport je použita také u inovativního pohonu pro Rallye Dakar-dokonce třemi způsoby: jeden MGU na přední a jeden na zadní nápravě poskytuje elektrický pohon quattro. Každá z MGU váží méně než 35 kilogramů a dosahuje účinnosti 97 procent – působivý důkaz výkonu elektromobility. Třetí MGU spolu s vysoce účinným motorem TFSI tvoří měnič energie, který během jízdy podle potřeby dobíjí vysokonapěťovou baterii vyvinutou společností Audi Sport.

Lucas di Grassi oslavil vítězství v Pueblu (Mexiko) a v Berlíně (Německo) s Audi MGU05. Týmový kolega René Rast zajistil vítězství Audi Sport ABT Schaeffler v Pueblu 1-2. V roce 2021 získal německý pilot bod navíc za nejrychlejší závodní kolo šestkrát, což činí z nováčka Formule E jednoznačně nejúspěšnějšího pilota roku v této disciplíně.

Audi e-tron FE07 #33 (Audi Sport ABT Schaeffler), René Rast

K dalším dvěma nejrychlejším kolům, třem pole postion  a celkem pěti umístěním na stupních vítězů přispěl zákaznický tým Envision Virgin Racing, který pro Robina Frijnse a Nicka Cassidyho postavil dvě Audi e-tron FE07.

„Naší největší silnou stránkou v tomto roce byla účinnost pohonné jednotky v závodě,“ řekl Allan McNish, ředitel týmu Audi Sport ABT Schaeffler. „Lucas a René potěšili fanoušky dvěma vítězstvími, vítězstvím 1: 2 v Mexiku. Letošní sezóna byla neuvěřitelně těsná s tvrdými souboji na trati a náš tým může být opravdu hrdý na to, čeho jsme společně dosáhli. Byla to fantastická cesta. „

Audi e-tron FE07 #11 (Audi Sport ABT Schaeffler), Lucas di Grassi

Tým Audi Sport ABT Schaeffler ve Formuli E

Po sedmi letech je Audi Sport ABT Schaeffler nejúspěšnějším týmem Formule E. Tým nasbíral 1380 bodů v 84 závodech. Na kontě má 14 vítězství a 47 umístění na stupních vítězů. Lucas di Grassi získal titul jezdců v sezóně 2016/2017. Audi Sport ABT Schaeffler ve své první sezóně jako tovární tým zajistil titul týmů při prvním pokusu v sezóně 2017/2018.

Poslední závodní den Formule E

Poslední závodní den  Formule E byl pro tým zklamáním. René Rast startoval z boxové uličky a probojoval se až na deváté místo. Lucas di Grassi byl 20. po penalizaci průjezdem.

„V kvalifikaci mi na Super Pole chyběla jedna desetina sekundy,“ řekl di Grassi. Místo boje o pole position se brazilský pilot ocitl na 17. pozici na startovním roštu. „Ve Formuli E je to vždy těsné, ale nikdy  ne tolik.“

Lucas di Grassi a René Rast dokončili sezónu na pozicích 7 a 13 v pořadí jezdců. V klasifikaci týmů skončil Audi Sport ABT Schaeffler na čtvrtém místě.

Tým Envision Virgin Racing skončil pátý v šampionátu týmů a zajistil si páté a 15. místo v pořadí jezdců s Robinem Frijnsem a Nickem Cassidym.

 

Zdroj: Audi Media Center

 

Představení týmů Formule E: Audi Sport ABT Schaeffler