Maserati MSG Racing se vrací na pódium po napínavém závodu v Tempelhofu
Závod v číslech
Edoardo Mortara
- FP1: P5
- FP2: P20
- Kvalifikace : P11 [1:06,354, skupina A]
- Závod:P9
- Nejrychlejší kolo : 1:10,127
- Umístění v šampionátu :P20 [5 bodů]
Maxmilián Günther
- FP1: P3
- FP2: P1
- Kvalifikace : P8 [1:05,878, čtvrtfinále C]
- Závod : P3
- Nejrychlejší kolo: 1:09,160
- Umístění v šampionátu : P14 [15 bodů]
Maserati MSG Racing
Umístění v šampionátu: P8 [20 bodů]
Berlin E-Prix sobotní závod
Tým Maserati MSG Racing bojoval o pódium v prvním závodě ze dvou závodů E-Prix Berlin 2023, přičemž místní hrdina Maximilian Günther obsadil třetí místo.Německý závodník získal první pódium v monopostech pro značku Maserati po 66 letech od doby, kdy pětinásobný mistr světa Formule 1 Juan Manuel Fangio vyhrál Velkou cenu Německa v roce 1957.
Max odstartoval ze čtvrté řady startovního roštu poté, co získal silné tempo ve skupinové kvalifikaci, aby si zajistil místo v soubojích. Týmový kolega Edoardo Mortara se po kvalifikaci umístil na 11. místě, ale dvojice udělala v závodě dobrý pokrok a zůstala po celou dobu.
Zatímco Max postoupil na páté místo prudkým manévrem po vnější straně zatáčky, Edo se propadl na 15. místo, i když rychle postoupil a probojoval se polem. Švýcarsko-Italský pilot se obratně probojoval do první desítky a ujal se vedení v 11. kole ze 40 poté, co předjel úřadujícího šampiona Stoffela Vandoorna, než ve 12. kole vyjel Safety Car. Vzhledem k vysoké energetické citlivosti okruhu Tempelhof se závod vyvinul ve vysokorychlostní peloton a druhý Safety Car ve 20. kole vytvořil další zásadní příležitost k úsporám energie.
Mezitím se Max dostal do první pětky a byl v přímém souboji s Mitchem Evansem, Samem Birdem a Sebastienem Buemim jako kvarteto bojující o pozici a vítězství.
Poté, co dvojice týmu Jaguar vyrazila dopředu, Max pokračoval v souboji s Buemim a v posledním kole až u šachovnicové vlajce se dostal před ně.
S náskokem před Envision o 0,111 sekundy získal Max první pódium pro tým Maserati MSG Racing v sezóně, zatímco Edo skončil také v top 10 na devátém místě, aby si zajistil dvojnásobek bodů.
E-Prix Berlin 2023 bude pokračovat v neděli 23. dubna druhým závodem v Tempelhofu.
James Rossiter, šéf týmu, Maserati MSG Racing
„To bylo něco jiného. Ani jako pilot jsem nikdy nezažil takovou horskou dráhu! Jak neuvěřitelný způsob, jak začít víkend v Berlíně tím, že jsme získali první dvojité bodové umístění a první pódium v sezóně. Výsledky jako tento jsou výjimečné a jsem nesmírně hrdý na všechny v týmu. Vychází z tvrdé práce a odhodlání, které vynakládáme každý den. Berlín byl pro nás historicky silným okruhem a poté, co jsme viděli několik povzbudivých znamení tréninku, byli jsme tiše optimističtí. Závod byl neuvěřitelně intenzivní a nakonec jde o to, být na konci ve správné pozici. Oba piloti zajeli výborně a dostat se s prvním stupínkem na pódium je velmi uspokojivé. Nemůžeme ale polevit. Nyní se musíme soustředit na zítřek, zlepšit se a zopakovat dnešní úspěchy, nebo je ještě lépe překonat.“
Edoardo Mortara, pilot, Maserati MSG Racing
„Byl to akční závod se spoustou závodů, spoustou předjíždění a mnoha přesuny. Protože Berlín je tak energeticky náročný, a kvůli výhodě slipstreamu se nikomu moc nechtělo vést v úvodu závodu, a to nám dalo velmi speciální příležitost vrátit se. Byl jsem schopen předjet některé jezdce a sám se ujal vedení, ale ve druhé části závodu jsem začal bojovat s rovnováhou, což znamenalo, že jsem nedokázal udržet své tempo. Je hezké být zpět v top 10 a jsem hrdý na všechny v týmu, že se dostali na stupně vítězů. Po dlouhé sezóně si to zaslouží. Zítra máme další závod a jako vždy je cílem být lepší.“
Maximilian Günther,pilot, Maserati MSG Racing
„Je to tak neuvěřitelný pocit! Po sezóně, kterou jsme měli, a výzvách, kterým jsme čelili – a nyní jsme je překonali – je tak dobrý pocit stát na stupních vítězů. Když jsem toho dosáhl na svém domácím závodě v Berlíně, je to ještě uspokojivější způsob oslavy a vědomí, že jsem první jezdec od Fangia, který skončil na stupních vítězů pro Maserati v motorsportu monopostů, je velká čest. Závod byl po celou dobu tvrdě bojovný a můj boj se Sebem na konec – s vědomím, že je toho ve hře tolik – byl intenzivní. Jsem tak hrdý na všechny v týmu, že dosáhli tohoto výsledku, a s výhodou dvojzávodu se pokusíme udržet tento výkon.“
Giovanni Sgro, šéf Maserati Corse
„Maserati se dnes zapsalo do historie naším prvním umístěním na stupních vítězů ve Formuli E. Oslavili jsme mnoho milníků v naší dlouhé závodní historii.Dnes jsme se v tomto šampionátu prosadili a těšíme se na budoucnost s optimismem a odolností. Gratulujeme oběma našim jezdcům k umístění na stupních vítězů a umístění v první desítce. Odvedli fantastickou práci a nikdy se nevzdali; zasloužili si to!“.
Foto:Cysnews
Maserati MSG Racing
Maserati MSG Racing je jedním ze zakládajících týmů mistrovství světa FIA ABB Formule E a v prosinci 2013 se stalo prvním výrobcem, který se připojil k přední kategorii plně elektrických motorů. Jako jeden z mála stálých účastníků od úvodní sezóny 2014/15 se MSG Racing posunul od úspěchu k úspěchu a v roce 2021 okusil úspěch ve vicemistrovství světa s Edoardem Mortarou, než dokončil svou dosud nejúspěšnější sezónu v roce 2022 a dokončil závod sezóny jako vicemistr světa týmů. Monacká značka vedená předsedou a výkonným partnerem – Scottem Swidem – a šéfem týmu – Jamesem Rossiterem – je genderově nejrozmanitějším týmem Formule E a je v popředí udržitelnosti, EDI, technických inovací a dokonalosti.
Zdroj: Maserati
Foto: Cysnews