Berlin E-PRIX: Maxmilián Günther zaútočil na první  pódium  v monopostech  Maserati po 66 letech

Maserati MSG Racing se vrací na pódium  po napínavém závodu v Tempelhofu

Závod v číslech

 

Edoardo Mortara

  • FP1: P5
  • FP2: P20
  • Kvalifikace : P11 [1:06,354, skupina A]
  • Závod:P9
  • Nejrychlejší kolo : 1:10,127
  • Umístění v šampionátu :P20 [5 bodů]

 

Maxmilián Günther

  • FP1: P3
  • FP2: P1
  • Kvalifikace : P8 [1:05,878, čtvrtfinále C]
  • Závod : P3
  • Nejrychlejší kolo: 1:09,160
  • Umístění v šampionátu : P14 [15 bodů]

Maserati MSG Racing

Umístění v šampionátu: P8 [20 bodů]

Foto: Cysnews

Berlin E-Prix sobotní závod

Tým Maserati MSG Racing bojoval o pódium v prvním závodě ze dvou závodů E-Prix Berlin 2023, přičemž místní hrdina Maximilian Günther obsadil třetí místo.Německý závodník získal první  pódium v monopostech pro značku Maserati po 66 letech od doby, kdy pětinásobný mistr světa Formule 1 Juan Manuel Fangio vyhrál Velkou cenu Německa v roce 1957.

Max odstartoval ze čtvrté řady startovního roštu poté, co získal silné tempo ve skupinové kvalifikaci, aby si zajistil místo v soubojích. Týmový kolega Edoardo Mortara se po kvalifikaci umístil na 11. místě, ale dvojice udělala v závodě dobrý pokrok a zůstala po celou dobu.

Zatímco Max postoupil na páté místo prudkým manévrem po vnější straně zatáčky, Edo se propadl na 15. místo, i když rychle postoupil a probojoval se polem. Švýcarsko-Italský pilot se obratně probojoval do první desítky a ujal se vedení v 11. kole ze 40 poté, co předjel úřadujícího šampiona Stoffela Vandoorna, než  ve 12. kole vyjel Safety Car. Vzhledem k vysoké energetické citlivosti okruhu Tempelhof se závod vyvinul ve vysokorychlostní peloton a druhý Safety Car ve 20. kole vytvořil další zásadní příležitost k úsporám energie.

Mezitím se Max dostal do první pětky a byl v přímém souboji s Mitchem Evansem, Samem Birdem a Sebastienem Buemim jako kvarteto bojující o pozici a vítězství.

Poté, co dvojice týmu Jaguar vyrazila dopředu, Max pokračoval v souboji s Buemim a v posledním kole až u šachovnicové vlajce se dostal před ně.

S náskokem před Envision o 0,111 sekundy získal Max  první pódium pro tým Maserati MSG Racing v sezóně, zatímco Edo skončil také v top 10 na devátém místě, aby si zajistil dvojnásobek bodů.

Foto:Cysnews

E-Prix Berlin 2023 bude pokračovat v neděli 23. dubna druhým závodem v Tempelhofu.

 

 

James Rossiter, šéf týmu, Maserati MSG Racing

„To bylo něco jiného. Ani jako pilot jsem nikdy nezažil takovou horskou dráhu! Jak neuvěřitelný způsob, jak začít víkend v Berlíně tím, že jsme získali první dvojité bodové umístění a první pódium v sezóně. Výsledky jako tento jsou výjimečné a jsem nesmírně hrdý na všechny v týmu. Vychází z tvrdé práce a odhodlání, které vynakládáme každý den. Berlín byl pro nás historicky silným okruhem a poté, co jsme viděli několik povzbudivých znamení tréninku, byli jsme tiše optimističtí. Závod byl neuvěřitelně intenzivní a nakonec jde o to, být na konci ve správné pozici. Oba piloti zajeli výborně a dostat se s prvním stupínkem na pódium je velmi uspokojivé. Nemůžeme ale polevit. Nyní se musíme soustředit na zítřek, zlepšit se a zopakovat dnešní úspěchy, nebo je ještě lépe překonat.“

 

Edoardo Mortara, pilot, Maserati MSG Racing

„Byl to akční závod se spoustou závodů, spoustou předjíždění a mnoha přesuny. Protože Berlín je tak energeticky náročný, a kvůli výhodě slipstreamu se nikomu moc nechtělo vést v úvodu závodu, a to nám dalo velmi speciální příležitost vrátit se. Byl jsem schopen předjet některé jezdce a sám se ujal vedení, ale ve druhé části závodu jsem začal bojovat s rovnováhou, což znamenalo, že jsem nedokázal udržet své tempo. Je hezké být zpět v top 10 a jsem hrdý na všechny v týmu, že se dostali na stupně vítězů. Po dlouhé sezóně si to zaslouží. Zítra máme další závod a jako vždy je cílem být lepší.“

 

Maximilian Günther,pilot, Maserati MSG Racing

„Je to tak neuvěřitelný pocit! Po sezóně, kterou jsme měli, a výzvách, kterým jsme čelili – a nyní jsme je překonali – je tak dobrý pocit stát na stupních vítězů. Když jsem toho dosáhl na svém domácím závodě v Berlíně, je to ještě uspokojivější způsob oslavy a vědomí, že jsem první jezdec od Fangia, který skončil na stupních vítězů pro Maserati v motorsportu monopostů, je velká čest. Závod byl po celou dobu tvrdě bojovný a můj boj se Sebem na konec – s vědomím, že je toho ve hře tolik – byl intenzivní. Jsem tak hrdý na všechny v týmu, že dosáhli tohoto výsledku, a s výhodou dvojzávodu se pokusíme udržet tento výkon.“

Foto:Cysnews

Giovanni Sgro, šéf Maserati Corse

„Maserati se dnes zapsalo do historie naším prvním umístěním na stupních vítězů ve Formuli E. Oslavili jsme mnoho milníků v naší dlouhé závodní historii.Dnes jsme se v tomto šampionátu prosadili a těšíme se na budoucnost s optimismem a odolností. Gratulujeme oběma našim jezdcům k umístění na stupních vítězů a umístění v první desítce. Odvedli fantastickou práci a nikdy se nevzdali; zasloužili si to!“.

Foto:Cysnews

Maserati MSG Racing

Maserati MSG Racing je jedním ze zakládajících týmů mistrovství světa FIA ABB Formule E a v prosinci 2013 se stalo prvním výrobcem, který se připojil k přední kategorii plně elektrických motorů. Jako jeden z mála stálých účastníků od úvodní sezóny 2014/15 se MSG Racing posunul od úspěchu k úspěchu a v roce 2021 okusil úspěch ve vicemistrovství světa s Edoardem Mortarou, než dokončil svou dosud nejúspěšnější sezónu v roce 2022 a dokončil závod sezóny jako  vicemistr světa týmů. Monacká značka vedená předsedou a výkonným partnerem – Scottem Swidem – a šéfem týmu – Jamesem Rossiterem – je genderově nejrozmanitějším týmem Formule E a je v popředí udržitelnosti, EDI, technických inovací a dokonalosti.

 

Zdroj: Maserati

Foto: Cysnews

 

ABB FIA Formula E – kalendář závodů na rok 2023